Autor Wątek: Zapomniane przez game dev  (Przeczytany 4219 razy)

Offline sgorkas

  • Użytkownik

# Maj 12, 2015, 21:38:34
Witam,

     Ostatnio przeglądając bibliotekę Steama i płyty CD z CD-Action zdałem sobie sprawę że tak naprawdę jest mało miejsc, kontynentów, epok które nie zostały już kiedyś wykorzystane w grach. Na chwilę obecną nie jestem w stanie sięgnąć pamięcią do gry która działa się na Antarktydzie i Australii (co za kilka miesiący z dniem premiery Mad Maxa się zmieni). Znacie może jeszcze jakieś miejsca gdzie dałoby się świetnie osadzić grę ale wielcy i mali deweloperzy tego nie robią (tak jak na wspomnianej Antarktydzie) ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mawpa

  • Użytkownik

# Maj 12, 2015, 21:44:02
Akcja The Thing odbywała się na Antarktydzie.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 12, 2015, 22:03:42
Trzeba samemu lokacje wymyślać. ;)

Offline rafal3920

  • Użytkownik

# Maj 12, 2015, 22:06:48
W australii dzieje się sporo symulatorów ciężarówek, wiadomo dlaczego. Za to nie kojarzę żadnej gry której akcja toczy się w centralnej afryce: Ghana Nigeria czy Kamerun.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Maj 12, 2015, 22:39:49
Cytuj
Na chwilę obecną nie jestem w stanie sięgnąć pamięcią do gry która działa się na Antarktydzie
Jak wpiszesz "antarctic game" w google to wyskoczy Ci tyle 8-bitowych gier z czasów C64 i Atari o pingwinach, że głowa mała. Świat nie zaczął się od płyt CD i Steama. :)

Offline sgorkas

  • Użytkownik

# Maj 12, 2015, 22:56:33
W australii dzieje się sporo symulatorów ciężarówek, wiadomo dlaczego. Za to nie kojarzę żadnej gry której akcja toczy się w centralnej afryce: Ghana Nigeria czy Kamerun.

Nie jestem do końca pewien ale czy czasem akcja drugiego Far Cry nie dzieje się w okolicach Kamerunu? A jeśli chodzi o Nigerię to według mojej opinii jest to rzeczywiście trudny temat do zrealizowania ponieważ tak naprawdę w rejonie środkowej i zachodniej afryki nie da się stworzyć czegoś naprawdę ciekawego bez "literackiej fikcji", raz - nie znajdziemy tam piramid ani innych atrakcji a dwa - że prócz konfliktów spowodowanych złym podziałem granic, skrajną biedą wywołaną przez kolonializm nie ma jakiś ciekawych punktów na których można postawić dobrą fabułę.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 12, 2015, 22:58:50
Cytuj
tak naprawdę w rejonie środkowej i zachodniej afryki nie da się stworzyć czegoś naprawdę ciekawego bez "literackiej fikcji", raz - nie znajdziemy tam piramid ani innych atrakcji a dwa - że prócz konfliktów spowodowanych złym podziałem granic, skrajną biedą wywołaną przez kolonializm nie ma jakiś ciekawych punktów na których można postawić dobrą fabułę.
Zapominasz, że nawet tam gdzie są piramidy i inne atrakcje jakimś zupełnie dziwnym trafem są one wypełnione żywymi trupami i różnymi pułapkami. ;)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 12, 2015, 23:01:53
Cytuj
Zapominasz, że nawet tam gdzie są piramidy i inne atrakcje jakimś zupełnie dziwnym trafem są one wypełnione żywymi trupami i różnymi pułapkami. ;)

I dlatego są to dobre miejsca na grę. :D

Offline sgorkas

  • Użytkownik

# Maj 12, 2015, 23:08:47
Jak wpiszesz "antarctic game" w google to wyskoczy Ci tyle 8-bitowych gier z czasów C64 i Atari o pingwinach, że głowa mała. Świat nie zaczął się od płyt CD i Steama. :)

Wpisałem, rzeczywiście są ale nie miałem prawa ich znać ponieważ kiedy się urodziłem wchodziła na rynek szósta generacja konsol :D

Są gry na Antarktydzie, a zna ktoś może gry dziejące się w całości w Ameryce Południowej? Wiem że w serii Uncharted akcja dzieje się czasem na tym kontynencie ale nie znam żadnych innych gier z Ameryki Południowej. A szkoda - przecież na walce kolumbijskich gangów narkotykowych dałoby się zbudować świetną fabułę.


Offline sgorkas

  • Użytkownik

# Maj 12, 2015, 23:17:49
Zapominasz, że nawet tam gdzie są piramidy i inne atrakcje jakimś zupełnie dziwnym trafem są one wypełnione żywymi trupami i różnymi pułapkami. ;)

Prawda, ale zawsze można je wypełnić czymś innym: najemnikami, innymi poszukiwaczami przygód a jeśli chodzi o pułapki to przecież nie są one od tak wymyślone. Może starożytne przekładnie które działają pomimo czterech tysięcy lat na karku to lekkie przegięcie ale zawsze możemy w  piramidach napchać spadających na głowę kamieni, osuwisk, zamurowanych przejść itp. Moim zdaniem łatwiej umieścić przeciwników  w piramidach niż pomiędzy gigantyczne połacie wydm. Plusem piramid jest jeszcze to że zawsze mogą stać w oddali na horyzoncie - wtedy nawet jak nie są centrum akcji gry to i tak ją nieco urozmaicają
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2015, 23:20:12 wysłana przez sgorkas »

Offline Karol

  • Użytkownik

  • +2
# Maj 12, 2015, 23:41:44
gry dziejące się w całości w Ameryce Południowej?

Czy to takie ciężkie? Ostatnio czytałem artykuł o tym jak to raptem 23% młodzieży rozumie jak działa Google i potrafi znaleźć informację. Natomiast fejsiki, snapczaty i instagramy mają obcykane lepiej niż twórcy :U.

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Maj 13, 2015, 00:08:56
przecież na walce kolumbijskich gangów narkotykowych dałoby się zbudować świetną fabułę.
Czy tutaj jest świetna to bym nie powiedział, ale po tym zdaniu pierwsze co mi się nasunęło na myśl to Terrorist Takedown: Wojna w Kolumbii :P

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 13, 2015, 00:14:37
Cytuj
Czy tutaj jest świetna to bym nie powiedział, ale po tym zdaniu pierwsze co mi się nasunęło na myśl to Terrorist Takedown: Wojna w Kolumbii :P

A mi "GTA". ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Maj 13, 2015, 01:12:02
Cytuj
Może starożytne przekładnie które działają pomimo czterech tysięcy lat na karku to lekkie przegięcie ale zawsze możemy w  piramidach napchać spadających na głowę kamieni, osuwisk, zamurowanych przejść itp.
Kiedyś z ciekawości próbowałem zgłębić temat i znaleźć jakie to pułapki i labirynty były rzeczywiście w piramidach i nie doszukałem się ani jednego ani drugiego. Wygląda na to, że realne piramidy to trochę przejść komnat i tyle, więc z tego co piszesz pozostają tylko ukryte/zamurowane przejścia.

Cytuj
Plusem piramid jest jeszcze to że zawsze mogą stać w oddali na horyzoncie - wtedy nawet jak nie są centrum akcji gry to i tak ją nieco urozmaicają
W oddali od czego? ;)

Ale fakt faktem, że jako tło to widziałem już je w grze niejednej, z Bomb Jackiem na czele. :)

Offline maro

  • Użytkownik

# Maj 13, 2015, 09:40:33
Śląsk. Znasz jakąś grę, której akcja toczy się na Śląsku? :)