Autor Wątek: BPG przyszłość gier i internetu?  (Przeczytany 4370 razy)

Offline albireo

  • Użytkownik

# Maj 06, 2015, 18:55:05
Hg z kolei leci na diffach, chyba tekstowych, pewnie też kompresowanych, ale nie wiem.
Hg leci na kompresowanych deltach binarnych, przy czym od czasu do czasu zamiast delty wrzuca pełną wersję pliku (aby do odtworzenia 20kB pliku nie trzeba było przetwarzać 10MB delt).

Natomiast co do formatu BPG, to bezstratna wersja nie jest jakoś dużo lepsza niż stare PNG, a wymaga dużo więcej mocy procesora do dekodowania (nie wspominając już o kodowaniu).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Westen

  • Użytkownik

# Maj 11, 2015, 20:40:46
"Możliwość osadzenia metadanych np. EXIF"

I właśnie ta możliwość nie zdyskredytuje formatu PNG. W czasach gdzie każdy każdego szpieguje to format obrazu, który nie posiada metadanych EXIF to jest jak święty Gral

Offline Xirdus

  • Redaktor

  • +1
# Maj 11, 2015, 20:45:37
Jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy nie wiedzą co to EXIF, ci, którzy mają EXIF gdzieś, ci, którzy używają edytorów EXIF żeby je wyciąć ze swoich zdjęć, oraz ci, którzy robią słabe matematyczne żarty używając niestandardowego systemu liczbowego.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Maj 11, 2015, 20:56:25

Offline sebas86

  • Użytkownik

# Maj 16, 2015, 23:22:57
Krzysiek, takie rzeczy jednak w grach się przydają. Sam mam ostatnio urwanie głowy z grafiką w Unity, każdy marudzi, że buildy za wielkie ale jakoś nikt nie chce poświęcić jakości. W grach 2D niestety kompresja tekstur w oparciu o PVRTC czy ETC nie nadaje się do większości zasobów. Unity w ogóle nie stosuje dodatkowej kompresji do plików graficznych trzymanych razem z aplikacją, jeśli gdzieś jest RGB32 to prosta gierka z retinowymi assetami dla tabletów potrafi lekką ręką wrąbać po instalacji 0.5GB miejsca…  a w środku ledwo kilka tekstur 4096x4096. sytuację ratują asset budnle, które wykorzystują LZMA i bardzo ładnie się kompresują, ale niestety kosztem rezygnacji z części ułątwień w zarządzaniu zasobami gry.

Więc w grach jak najbardziej trzeba dbać o takie rzeczy – jaki sens marnować skąpe zasoby przestrzeni dyskowej na urządzeniach mobilnych? Rozmiar aplikacji po instalacji to jeden z czynników decydujących o zatrzymaniu użytkownika na dłużej, jeśli zacznie mu brakować miejsca na telefonie/tablecie to duża gra będzie pierwszą rzeczą, która wyleci, nawet jeśli cenił ją wyżej od innej ale lżejszej.