Autor Wątek: Construgia  (Przeczytany 12549 razy)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

  • +1
# Maj 01, 2015, 00:54:18
Najpierw opis:

Cytuj
Construgia jest to przyjazny, technologicznie rozwiniety swiat, ktory niestety w ostatnich latach zostal zaatakowany przez potwory.
Potrzebujemy Cie wojowniku!

Czyli: Construgia jest to moje małe RPG z rzutu forward-view 2.5D, które piszę w C++. ;)

Projekt na Warsztat: http://warsztat.gd/projects/T_C_3/info

Strona internetowa: http://construgia.c0.pl/

Forum: https://construgia.fora.pl/
Forum z powodu tego że nikt ( oprócz Emerald Play'a ;) ) się nie rejestrował zostało przeze mnie usunięte. ;)

Zapraszam do grania i oceniania! :)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2015, 22:06:19 wysłana przez BrunonDEV »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline timus

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 01, 2015, 02:13:32
Kilka moich przemyśleń do tej gry:
1. Zamiast BMP i WAV uzyj jakiś formatów z kompresja np. PNG i OGG. Zredukuje to rozmiar gry bez większego wpływu na jakosc.
2. Zamiast tysiąca małych plików save'u użyj jednego dużego pliku.
3. Zamiast osobnej klasy dla każdego pomieszczenia zrób jedna klasę ogólna.
4. Nie wiem jaki jest cel gry, po 5 minutach jestem nią znudzony.
5. Strzelanie jest niedopracowane, można wystrzelić tylko jeden pocisk i jeżeli w trakcie lotu wystrzelił się drugi to pierwszy znika.
6. Można wyłączyć ekwipunek ?

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 10:43:40
Cytuj
5. Strzelanie jest niedopracowane, można wystrzelić tylko jeden pocisk i jeżeli w trakcie lotu wystrzelił się drugi to pierwszy znika.

To jest zamierzone. Mi się taki system podoba, choć na pierwszy rzut oka wygląda na niedopracowanie.

Cytuj
6. Można wyłączyć ekwipunek ?

Okno Questów? Ponownie klikasz na ikonkę w lewym górnym rogu. Dodam "X" w 0.1.1...

Cytuj
4. Nie wiem jaki jest cel gry, po 5 minutach jestem nią znudzony.

Nie ma celu. Biega się po mapie (w przyszłości będzie duża), robi się questy, bije się z potworkami; tj. jednym słowem: expi się. Jak w popularnych MMORPG tylko (jak na razie) na singlu. ;)

Cytuj
1. Zamiast BMP i WAV uzyj jakiś formatów z kompresja np. PNG i OGG. Zredukuje to rozmiar gry bez większego wpływu na jakosc.
2. Zamiast tysiąca małych plików save'u użyj jednego dużego pliku.

Z muzyką będzie, zaimplementuję BASS, ale format... Allegro nie przyjmuje innych formatów.

Ogółem, to dopiero pierwsza wersja. ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 10:45:17 wysłana przez BrunonDEV »

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +3
# Maj 01, 2015, 11:25:40
Pograłem trochę ;)

Znikający pocisk jest... całkiem dziwny. Do mechaniki można się przyzwyczaić, ale w żaden sposób nie tłumaczy czemu się tak dzieje, że po wystrzeleniu drugiego pocisku pierwszy znika. Myślę, że dużo by zdziałało, gdyby pojawiał się chociaż jakiś motyw "wybuchu" pocisku, gdy tworzymy następny.

Jak wygląda system respawnu? Spawnujemy się po śmierci w miejscu gdzie zginęliśmy? Tak miałem w jaskiniach. Sprawia to, że można mieć gdzieś kupno lepszego ekwipunku, bo śmierć de facto nic nam nie robi. :)

Dodałbym jakiś płotek, gdy idziemy zbyt długo w lewą stronę. W tym momencie:
- Nie wiem co mnie blokuje (szklana ściana?),
- Tło na podłodze cały czas się przesuwa, pomimo, że bohater stoi w miejscu (fajnie wykombinowane swoją drogą).

IMO: kilka rzeczy do tweaknięcia i jest fajna gierka. Dokończyć prototyp, postarać się o lepsze grafiki (trochę bardziej czytelne: poświęcić na nie więcej niż na resztę) i wrzucić na jakieś mobilki czy coś. :P

Ps: skrót w folderze z grą wskazuje na lokalizację na Twoim kompie: http://pasteboard.co/8dWOtTC.png

@timus:
Zdziwiło mnie to, że piszecie (obaj) o tym, że w grze nie ma celu, skoro pojawił mi się na początku tekst, abym udał się do ratusza. Następnie otrzymałem zadanie pójścia do jaskiń.

Rozumiem, że może Wam chodzić o to, że nie ma głównej linii fabularnej... może to być plus jak i minus. Nie wiem czy kojarzycie grę Overture ( http://store.steampowered.com/app/343100/?l=polish ) która polega tylko na tłuczeniu wroga, a nie nudzi się tak szybko, dlatego, że jest dynamiczna i dużo rzeczy można odblokować. Hm, a może Brunon powinieneś pomyśleć o takim kierunku rozwoju swojej gierki? :)

Tak btw, do rozpisywania questów polecam narzędzie yED, walnąłem kiedyś artykuł o nim: http://patrykpolewiak.pl/2015/02/prototyping-with-graphs/


Offline Kebab_u_Turka

  • Użytkownik

# Maj 01, 2015, 11:43:10
Z muzyką będzie, zaimplementuję BASS, ale format... Allegro nie przyjmuje innych formatów.

Jasne, ze przyjmuje - widać nie szukałes dobrze ;)

http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/Dodatek-biblioteka-AllegroPNG/76

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 12:57:05
Cytuj
Pograłem trochę ;)

I to mnie bardzo cieszy. :) To pierwsza moja gra w którą ktokolwiek (z Warsztatu) gra. :)

Cytuj
Znikający pocisk jest... całkiem dziwny. Do mechaniki można się przyzwyczaić, ale w żaden sposób nie tłumaczy czemu się tak dzieje, że po wystrzeleniu drugiego pocisku pierwszy znika. Myślę, że dużo by zdziałało, gdyby pojawiał się chociaż jakiś motyw "wybuchu" pocisku, gdy tworzymy następny.

O! Właśnie takiego pomysłu mi było trzeba! Będzie animowany wybuch w 0.1.1. ;)

Cytuj
Dodałbym jakiś płotek, gdy idziemy zbyt długo w lewą stronę. W tym momencie:
- Nie wiem co mnie blokuje (szklana ściana?),
- Tło na podłodze cały czas się przesuwa, pomimo, że bohater stoi w miejscu (fajnie wykombinowane swoją drogą).

Niedopracowanie silnika. Dodam jedną zmienną i kilka if'ów w rdzeniu i będzie lepiej. :)

Cytuj
Jak wygląda system respawnu? Spawnujemy się po śmierci w miejscu gdzie zginęliśmy? Tak miałem w jaskiniach. Sprawia to, że można mieć gdzieś kupno lepszego ekwipunku, bo śmierć de facto nic nam nie robi. :)

Nie. To nie jest śmierć. Pojawiasz się "na górze" lokacji (w tym samym miejscu) gdy coś Cię uderzy, zadając Ci obrażenia. :) Śmierć (hp <= 0) przenosi do lokacji nadrzędnej (np. miasto Rahtym). :) Poprawię to żeby było bardziej widoczne w kolejnej wersji. ;)

Cytuj
IMO: kilka rzeczy do tweaknięcia i jest fajna gierka. Dokończyć prototyp, postarać się o lepsze grafiki (trochę bardziej czytelne: poświęcić na nie więcej niż na resztę) i wrzucić na jakieś mobilki czy coś. :P

Myślę że grafiki tego futurystycznego miasta mi wyszły, tylko trochę UI i jaskinię poprawić, no i dodać jakieś "góry" w tle, żeby nie wyglądało to dziwnie poza murami miasta. ;)

Cytuj
Rozumiem, że może Wam chodzić o to, że nie ma głównej linii fabularnej... może to być plus jak i minus. Nie wiem czy kojarzycie grę Overture ( http://store.steampowered.com/app/343100/?l=polish ) która polega tylko na tłuczeniu wroga, a nie nudzi się tak szybko, dlatego, że jest dynamiczna i dużo rzeczy można odblokować. Hm, a może Brunon powinieneś pomyśleć o takim kierunku rozwoju swojej gierki? :)

Tak. Właśnie o to mi chodzi. Gra skupia się na rozwijaniu postaci i stawaniu się coraz mocniejszym - tym samym "odblokowując" (zdobywając wystarczający lvl) nowe bronie - dzięki czemu można będzie walczyć z silniejszymi przeciwnikami. ;)

Cytuj
Tak btw, do rozpisywania questów polecam narzędzie yED, walnąłem kiedyś artykuł o nim: http://patrykpolewiak.pl/2015/02/prototyping-with-graphs/

Dzięki, skorzystam. :)

Cytuj
Ps: skrót w folderze z grą wskazuje na lokalizację na Twoim kompie: http://pasteboard.co/8dWOtTC.png

Hm... Wie ktoś jak robić "dynamiczne" skróty? :)

Cytuj
Jasne, ze przyjmuje - widać nie szukałes dobrze ;)

Spróbuję zaimplementować. ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 13:15:08 wysłana przez BrunonDEV »

Offline timus

  • Użytkownik

  • +1
# Maj 01, 2015, 13:26:42
Ps: skrót w folderze z grą wskazuje na lokalizację na Twoim kompie: http://pasteboard.co/8dWOtTC.png
Nie wiem czemu, ale u mnie ten skrót działa. Może winrar jest na tyle mądry ze mi go zmienił na poprawny ?

Hm... Wie ktoś jak robić "dynamiczne" skróty? :)
Zrób sobie plik z rozszerzeniem .bat i do niego wklep takie coś:
cd game
start Construgia.exe

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 13:27:57
Cytuj
Zrób sobie plik z rozszerzeniem .bat i do niego wklep takie coś: [...]

Kiedyś "programowałem" w batch'u, aż dziwne że na to nie wpadłem.

Dzięki. :)

EDIT:

Tylko jak ustawić ikonę dla plików .bat?
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 14:15:59 wysłana przez BrunonDEV »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 14:47:20
Widzę że nikt nie zauważył edit'a, więc napiszę w kolejnym poście.

Wie ktoś jak ustawić ikonę dla pliku .bat? :)

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

  • +1
# Maj 01, 2015, 15:08:59

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 15:23:20
Szukałem w Google.

Chodzi mi o to że tamtymi sposobami zmiana będzie widoczna tylko u mnie na komputerze, a przecież gra ma być na wielu komputerach. ;)

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

  • +1
# Maj 01, 2015, 15:37:58
Chodziło mi raczej o to, że się nie da ;).

Napisz sobie prosty launcher:

int main()
{
      system("start game/game.exe");
      return 0;
}

lub http://cpp0x.pl/dokumentacja/WinAPI/CreateProcess/1166

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Maj 01, 2015, 15:45:52
Cytuj
Nie. To nie jest śmierć. Pojawiasz się "na górze" lokacji (w tym samym miejscu) gdy coś Cię uderzy, zadając Ci obrażenia. :) Śmierć (hp <= 0) przenosi do lokacji nadrzędnej (np. miasto Rahtym). :) Poprawię to żeby było bardziej widoczne w kolejnej wersji. ;)

To rzeczywiście trzeba trochę poprawić. Nie myślałeś o tym, żeby gracz przez chwilę "pomigał" jak w klasycznych platformówkach, gdy przeciwnik go trafi?

Cytuj
Myślę że grafiki tego futurystycznego miasta mi wyszły, tylko trochę UI i jaskinię poprawić, no i dodać jakieś "góry" w tle, żeby nie wyglądało to dziwnie poza murami miasta. ;)

Taka mała rada od strony level designu: proponuję zastanowić się nad rozróżnieniem drzwi przez które można przejść i takie, przez które nie można. Na początku myślałem, że jeśli pojawia się tekst (np. "strażnica") to można wejść do środka, ale okazało się, że nie. Jako podpowiedź dam Ci przykład, jak robi się w niektórych grach: wszystkie drzwi, przez które nie da się przejść mają usunięty model klamki i nie są doświetlone, lub pokolorowane na czerwono. Natomiast te, które są interaktywne kolorujemy jasnym światłem (b. delikatnym) i często trochę wyróżniają się z otoczenia (barwą lub kształtem).

Cytuj
Tak. Właśnie o to mi chodzi. Gra skupia się na rozwijaniu postaci i stawaniu się coraz mocniejszym - tym samym "odblokowując" (zdobywając wystarczający lvl) nowe bronie - dzięki czemu można będzie walczyć z silniejszymi przeciwnikami. ;)

A, właśnie: przypomniało mi się. Zabijanie przeciwników aktualnie daje mało frajdy, bo (tak myślę, trzeba poeksperymentować) nagroda jest "w powietrzu". Chodzi o to, że (patrząc psychologicznie) gracz nie otrzymuje nic namacalnego za pokonanie przeciwnika. Normalnie gry sobie radzą z tym w ten sposób, że np. złoto najpierw trafia na ziemię, skąd gracz je dopiero podnosi.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 15:50:43
Cytuj
A, właśnie: przypomniało mi się. Zabijanie przeciwników aktualnie daje mało frajdy, bo (tak myślę, trzeba poeksperymentować) nagroda jest "w powietrzu". Chodzi o to, że (patrząc psychologicznie) gracz nie otrzymuje nic namacalnego za pokonanie przeciwnika. Normalnie gry sobie radzą z tym w ten sposób, że np. złoto najpierw trafia na ziemię, skąd gracz je dopiero podnosi.

Zaimplementuję to dokładnie tak jak napisałeś. Nie będzie to trudne. :)

Cytuj
To rzeczywiście trzeba trochę poprawić. Nie myślałeś o tym, żeby gracz przez chwilę "pomigał" jak w klasycznych platformówkach, gdy przeciwnik go trafi?

To również zaimplementuję.

--

Wow, jak mi TODO urosło. ;d
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 15:59:27 wysłana przez BrunonDEV »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Maj 01, 2015, 16:42:01
Forum gry Construgia właśnie wystartowało!

Zapraszam do rejestracji i uczestnictwa. :)

https://construgia.fora.pl/


Forum z powodu tego że nikt ( oprócz Emerald Play'a ;) ) się nie rejestrował zostało przeze mnie usunięte. ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2015, 22:06:37 wysłana przez BrunonDEV »