Autor Wątek: Ciekawe materiały o state manager.  (Przeczytany 2100 razy)

Offline proquest

  • Użytkownik

# Kwiecień 28, 2015, 23:52:59
Cześć, polecicie jakieś ciekawe arty o menadżerze stanów?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 29, 2015, 00:18:43
Może masz na myśli Maszynę Stanów z angielskiego FSM (finite state machine) u nas to ponoć nazywa się Automat Skończony. Ale ja wolę maszyna stanów :P

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Kwiecień 29, 2015, 10:57:08
Myślałem że OP pyta raczej o stos stanów gry (menu, level, pauza, opcje) :) coś jak http://blog.nuclex-games.com/tutorials/cxx/game-state-management/

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2015, 13:39:09
Prawdę powiedziawszy to na początku też tak myślałem, ale wydedukowałem że może jednak mu nie o to chodzi ;)
Choć naturalnie mogę się mylić.

Offline proquest

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2015, 13:52:17
Tak panowie, o stos stanów gry chodziło. Dziękuje pięknie. :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +5
# Kwiecień 29, 2015, 13:53:47
Cześć, polecicie jakieś ciekawe arty o menadżerze stanów?
Ja polecam globalnego enuma. Do pierwszych trzech gier wystarczy aż nadto. A jak przestanie wystarczać, to zmieniasz enuma na std::vector enumów i masz rozwiązanie na kolejne trzy projekty. A jak już będziesz chciał mieć to "ładnie" zrobione, to zmieniasz enumy na wskaźnik na klasę typu Screen, czy coś w ten deseń i gotowe.

Nazywanie czegoś takiego "managerem" to po prostu przesada i wyraźne pakowanie się w długie i rozwlekłe implementacje czegoś, co można zrobić prosto i sprawnie.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +4
# Maj 02, 2015, 09:48:36
Skoro manager, to trzeba do niego napisać klasę. A najlepiej klasę managera i hierarchię klas stanów, żeby dało się do nich wszystkich narysować ładny diagram UML. Ach, no i ten manager powinien być singletonem. A najlepiej jakimś szablonem parametryzowanym klasą bazową stanu, żeby było ogólnie i uniwersalnie. Do tworzenia obiektów stanów natomiast przyda się wzorzec projektowy fabryki, żeby można było łatwo dodawać nowe stany.

Żartowałem :) Tak naprawdę to popieram przedmówcę.