Autor Wątek: Technologie Mircosoftu.  (Przeczytany 5593 razy)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2015, 18:51:17
Java and Javascript are similar like Car and Carpet are similar.
Car - samochód
Car pet - czyli taki samochodzik pupilek

Coś  w tym jest.


Wracając do unity3d, żadnego developera który zamierza robić jakikolwiek większy projekt za pomocą pupilka nie będę traktował poważnie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2015, 19:40:30
Ty możesz traktować go niepoważnie, a on w tym czasie wyda kolejną gierkę na Google Play :)
Z resztą co do JS wystarczy zobaczyć co z nim wyprawia @rezoner.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +3
# Kwiecień 23, 2015, 20:11:33
Wracając do unity3d, żadnego developera który zamierza robić jakikolwiek większy projekt za pomocą pupilka nie będę traktował poważnie.
Ale masa większych projektów w Unity już powstała, chyba z powodzeniem.

Będziesz traktował niepoważnie ludzi, którzy robią gry, samemu pisząc silnik w C++?
Akurat fanem Unity nie jestem, bo to zamknięta platforma, ale niedocenianie go jako narzędzia brzmi jak kompletne zaślepienie.

Może pora wyjść z nory?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2015, 20:16:10
@Frondeus Masz na myśli kolejną mini gierkę na Google Play - jak by już tam ich mało było.
Wyraźnie napisałem jakikolwiek większy projekt.

@Xender sam robię w Unity3d czytaj no ze zrozumieniem :)

Offline Xender

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2015, 20:21:47
@Xender sam robię w Unity3d czytaj no ze zrozumieniem :)
Pisz tak, aby dało się przeczytać ze zrozumieniem w sposób możliwie jednoznaczny. :P
"Jeśli chodzi o" do szczególnie jednoznacznych sformułowań nie należy, stąd pomyłka.

Offline 10log

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2015, 00:06:18
Dlatego pytam się które z fremeworków i bibliotek sa warte nauki. A co byś polecił z javy?.

Ja z Javy to tylko Android więc nie polecę Ci nic sensownego jeśli chodzi o desktop. Mój post był raczej poparty tym co widzę w ogłoszeniach i tym co oferują head hunterzy. Przykład z LinkedIn:
Cytuj
[Śląsk] Poszukiwani Java / Senior Java Developers (EE) - do 12 tys. zł brutto. Wymagania: ponad 2 lata doświadczenia komercyjnego w EE, znajomość Spring, Hibernate, Apache, Tomcat, znajomość relacyjnych baz danych.

Offline DanielMz25

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2015, 02:21:19
JIT sporo daje. Ale bez porządnego zarządzania pamięcią się silnika do gier nie robi. Dlatego do niczego co ma być duże i możliwiejak najszybsze C# i javy nie polecam.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 25, 2015, 21:15:59
Cytuj
JIT sporo daje.
Nie twierdzę, że nie. Ale żaden JIT nie ma prawa wyłączyć Ci featurów języka i nawet taka zwykła pętla po tablicy będzie musiała sprawdzać co chwilę, czy czasem nie rzucić wyjątku, albo czy jakaś referencja nie jest nullem. W językach typowo kompilowanych dla szybkości po prostu zakłada się, że kod jest poprawny, a ewentualne błędy nie rzucają wyjątków, tylko idą w maliny i tyle.

Cytuj
Ale bez porządnego zarządzania pamięcią się silnika do gier nie robi.
Porządne zarządzanie pamięcią jesteś w stanie zrobić samemu i w Javie i w C# na pulach obiektów, prealokując co trzeba itp. Ale to nie jest największa bolączka wydajnościowa tych języków.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2015, 22:25:25
Ale to nie jest największa bolączka wydajnościowa tych języków.

A co jest ? Pytam, juz calkiem z ciekawosci, bo szczerze nie wiem, a chetnie bym sie dowiedział od kogoś kto sie zna na rzeczy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 25, 2015, 23:47:33
A co jest ? Pytam, juz calkiem z ciekawosci, bo szczerze nie wiem, a chetnie bym sie dowiedział od kogoś kto sie zna na rzeczy.
Przede wszystkim zależy jak piszesz, bo we wszystkim da się napisać kod niewydajny. Ale pisząc wydajnie, póki co najbardziej mnie wydajnościowo bolało robienie dużej liczby operacji typowo low-level, typu przerzucenie pikseli tekstury i zrobienie na nich czegoś po drodze na CPU.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Kwiecień 25, 2015, 23:50:48
C++ ma świetny dostęp do pamięci; wskaźniki, std::vector, std::map, tablice dynamiczne, itd. ;)

Offline bies

  • Użytkownik

  • +3
# Kwiecień 25, 2015, 23:56:21
(...) żaden JIT nie ma prawa wyłączyć Ci featurów języka i nawet taka zwykła pętla po tablicy będzie musiała sprawdzać co chwilę, czy czasem nie rzucić wyjątku, albo czy jakaś referencja nie jest nullem. (...)
Nie twórz smutnych teorii. Kto, poza projektami na zaliczenie, robiłby implementację null-check naiwnie? JVM np. (i pewnie wszystkie inne) przechwytują SIGSEGV, SIGBUS itp po to aby wyłapać NPE. Działa to dokładnie jak w natywnym kodzie tylko, normalnie w takim C++ nie wyłapujesz SIGSEGV.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2015, 23:57:56 wysłana przez bies »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 26, 2015, 11:45:23
Cytuj
Nie twórz smutnych teorii. Kto, poza projektami na zaliczenie, robiłby implementację null-check naiwnie? JVM np. (i pewnie wszystkie inne) przechwytują SIGSEGV, SIGBUS itp po to aby wyłapać NPE. Działa to dokładnie jak w natywnym kodzie tylko, normalnie w takim C++ nie wyłapujesz SIGSEGV.
No dobra - może poza faktem, że nie widziałem jeszcze implementacji handlera SIGSEGV która by wróciła do kodu, zamiast wywalić cały program w krzaki, ale to nie znaczy że takowe nie istnieją.

Nie zmienia to jednak faktu, że sprawdzania zakresu tablicy żadnymi systemowymi handlerami tak łatwo nie opędzisz. Może i czasem by szło wywnioskować poprawność indeksów z zakresu pętli, ale jeżeli referencja do tablicy nie jest lokalna, to przez wielowątkowość nic z tym nie zrobisz (musisz być gotowy na to, że inny wątek w trakcie iterowania podmieni Ci referencję tablicy na inną).

Offline bies

  • Użytkownik

  • +1
# Kwiecień 26, 2015, 12:17:07
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2015, 12:18:38 wysłana przez bies »

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Kwiecień 27, 2015, 03:43:37
topik92: Moim zdaniem Twoje pytanie jest trochę źle zadane, bo niepotrzebnie pytasz "jakie technologie Microsoftu". Oczywiście, ta firma daje studentom dostęp do swoich technologii za darmo i to jest fajne, ale jest też dużo innych technologii całkowicie darmowych i to nieprawda, że one są zawsze trudniejsze do opanowania albo jest do nich mniej materiałów edukacyjnych. Tak więc proponowałbym zadać sobie pytanie ogólniej - "jakich technologii się uczyć".

Jeśli chodzi o popularność języków programowania, to aktualna "lista przebojów" jest tutaj:
http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html

Ale oczywiście sam język to nie wszystko. Ważny jest wybór całego środowiska, od systemu operacyjnego, przez narzędzia, do bibliotek używanych w danym języku. To zależy od rodzaju oprogramowania, jakie chcesz pisać - aplikacje biznesowe, strony WWW itd. O tym już napisali przedmówcy.