Autor Wątek: Blender 3D do Unity 3d ( level design )  (Przeczytany 2074 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 16:33:31
witam
czy ktoś z was tworzył cały level w Blenderze i potem przeniósł do Unity 3D? Chodzi mi o to, żeby jak najmniej level designu robić w unity. Jak wygląda sprawa z shaderami i materiałami? Czy są jakieś reguły i ograniczenia? Wiadomo, że nie będę tworzył skomplikowanej topografi :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 17:38:37
Ale chodzi ci o przenoszenie w sensie zrobienie pliku .blend i jego import do unity3d ? Czy eksport do fbx ?
Btw. Topografia to twój najmniejszy problem.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 18:18:09
też... bardziej potrzebuję wskazówek. Rozumiem, że w blenderze zajmę się uv mapami i teksturami, a shadery ogarnę w unity?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 19:08:17
Możesz robić całe levele w Blenderze, chyba że chcesz zrobić teren z trawą itp, to możesz skorzystać z unity3d terenu. Shadery nie zostaną wyeksportowane, będziesz musiał popodpinać odpowiednie w unity3d.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 19:16:49
użyję tych shaderów, które są w Unity 3D

 rozumiem też zeby zabardzo nie przejmować się z oświetleniem w blenderze?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 19:32:26
Niewiem jak wygląda import świateł z blendera do unity3D. Osobiście exportował bym tylko modele a światła ustawiła już w unity3d.

Offline Kyaa

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2015, 21:23:41
W Blenderze tworzył bym modele (drzewa, budynki, a nawet mapę wysokości dla topografi, itd.), i od razu eksportował to do Unity gdzie zobaczysz ostateczny efekt swojej pracy. Tworząc cały level w Blenderze i tak po eksporcie do Unity będzie wyglądał inaczej więc lepiej od razu poustawiać wszystko w Unity (szadery, materiały, światła).

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2015, 16:04:09
hmm.. a nie trzeba jeszcze manualnie przypisać tekstur w Unity 3D?