Programowanie > Dźwięk

Dźwięk przestrzenny w grach

(1/1)

Kos:
Hej ho,

Przewinął mi się ostatnio temat binaural recording i jestem pod dużym wrażeniem, jak duże poczucie przestrzeni można oddać zwykłymi słuchawkami przy dobrym nagraniu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_recording
http://en.wikipedia.org/wiki/File:One_Man_Rumba_binaural_audio_demonstration.ogg
https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Pierwsze pytanie: Dlaczego tego nie znam z gier? A może znam, tylko nie zauważyłem?
Szybki google znalazł mi wątek na reddicie na ten temat:
http://www.reddit.com/r/truegaming/comments/126fjp/why_isnt_binaural_audio_used_in_gaming/

Czy ktoś kojarzy znane tytuły, w których taki dźwięk przestrzenny grałby pierwsze skrzypce? Podobno Skyrim, kto grał i potwierdzi?

rafal3920:
W prawie wszystkich grach które znam jest dźwięk przestrzenny na słuchawkach. W Skyrim jest dobrze wykonany, ale "pierwsze skrzypce" to za dużo powiedziane. Fakt, nie raz dzięki chrząknięciu w jednej ze słuchawek szkielet obrywał kulą ognia z półobrotu. Jednak taki dźwięk jest niesamowicie ważny w horrorach (Amnesia, Outlast) i nie wyobrażam sobie gry bez niego. Tak samo jest w dynamicznych strzelaninach takich jak CS.

laggyluk:
dźwięk jest często traktowany po macoszemu w grach i to pewnie rezultat takiego podejścia.
sam jakiś czas temu szukałem czy ktoś próbował zrobić z karty graficznej procesor dsp i trafiłem na wzmianki o 'TrueAudo' ati
http://www.maximumpc.com/everything_you_wanted_know_about_amd%E2%80%99s_new_trueaudio_technology_2013
https://www.youtube.com/results?search_query=TrueAudio+

OneInchMan:
Swego czasu na AGH był ciekawy projekt raytrace'ra audio tworzonego z/dla Teyon: http://www.dsp.agh.edu.pl/pl:research:rayav#.VSa2ofmsXYU

Cekol:
Słowo klucz: "HRTF"

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej