Autor Wątek: [STEAM] Phantaruk  (Przeczytany 4751 razy)

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Kwiecień 04, 2015, 23:57:48
Hej!
Chciałbym podzielić się z Wami informacjami o grze, którą mam przyjemność tworzyć.



Akcja gry toczy się w dalekiej przyszłości. Ludzkość skutecznie wprowadza zdobycze idei transhumanizmu, myśli dążącej do stworzenia post-człowieka, istoty pozbawionej naszych biologicznych słabości. Technologia i homo sapiens stają się terminami współistniejącymi w jednym organizmie. Gracz trafia na pokład statku kosmicznego Purity-02, który jest kolebką badań prowadzonych w tej dziedzinie przez H+ Corporation.

Sielanka kończy się, gdy zdajemy sobie sprawę, że Purity-02 jest niemal całkowicie opustoszałą, śmiertelną pułapką. Korytarz statku przemierza mityczna bestia o tajemniczej nazwie Phantaruk. Potwór ma tylko jeden cel – zabić wszystko w zasięgu wzroku. Każdy źle postawiony krok może zakończyć się naszą śmiercią i nigdy nie wiemy, czy akurat za rogiem nie czai się mityczne zło. Sytuacji nie ułatwia fakt, że nasz bohater jest zarażony pasożytem, który z każdą minutą czyni coraz większe spustoszenie w naszym organizmie. Poznanie tajemnic Purity-02 umożliwi graczowi realizację jego dwóch podstawowych zadań – przeżyć i uciec ze statku.

Rozgrywkę urozmaicać będzie rozwiązywanie zagadek logicznych oraz dbanie o regularne dostarczanie do krwiobiegu antidotum, które opóźni rozwój wewnętrznego monstrum.



Projekt tworzony jest na silniku Unity 5.0. W tym momencie na Steam Greenlight trwa kampania, w której Phantaruk zbiera głosy, aby otrzymać możliwość dystrybucji poprzez tę platformę.

Link do projektu na Greenlight: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=403584625
Link do strony gry (i downloadu dema): http://phantaruk.com   

##################################
Ogólnie rzecz biorąc grę tworzymy od dwóch lat, ale w obecnej formie od pół roku. Przez długi czas pracowaliśmy tylko we dwie osoby, teraz zespół rozrósł się do czterech i ciągle go powiększamy.

Początkowo tworzyliśmy Phantaruka w oparciu o UDK, które jednak na dłuższą metę było dla nas zbyt rozległym narzędziem. Wiem co mówię - pracowałem na nim zawodowo ponad dwa lata. :)
Zdecydowaliśmy się więc przenieść projekt na Unity, finalnie skończyliśmy na Unity 5.0

Jeśli chodzi o Greenlight to aktualnie mamy 53% do Top100. Niestety wyszło tak, że spaliliśmy marketingowo: pierwszym demo dla kilku wybranych youtuberów pluliśmy późno w nocy i zaliczyliśmy niezły bug-travel. Okazało się, że... gracz jest nieśmiertelny a potwór zawiesza się na każdej ścianie. Szybko naprawiliśmy ale co poszło w sieć... to, no, szykuje hejt. W dodatku jeden z youtuberów wrzucił link znajomym i zaliczyliśmy wyciek na ok. 100 pobrań zbugowanego dema.
Na szczęście okazało się, że na samym Steamie (bez rozgłaszania) udało nam się wyciągnąć 35-40% głosów. No i teraz to leci jak krew z nosa, nawet pomimo bardzo pozytywnego feedbacku ze strony graczy i dużej ilości publikacji w polskich mediach growych.

Ogólnie takie wszystkie wydarzenia i akcje będę opisywał w Postmortem jak już skończymy grę, ale gdyby ktoś miał jakieś pytania już teraz to chętnie odpowiem. :)


« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 16:22:23 wysłana przez Szajni »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 05, 2015, 01:56:25
Zapowiada się ciekawie. :) Widzę że stylistycznie trochę Doom 3?

Gratulacje wypuszczenia projektu w świat na szerokie wody. :)


Cytuj
Sytuacji nie ułatwia fakt, że nasz bohater jest zarażony pasożytem, który z każdą minutą czyni coraz większe spustoszenie w naszym organizmie.
I niechaj zgadnę... po pewnym czasie słyszy w głowie głosy i/lub ma halucynacje? ;)

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Kwiecień 05, 2015, 10:32:50
@Dzięki Krzysiek!
W sumie dużo osób nam mówi, że Doom 3, ale nam to pasuje. :)

Cytuj
I niechaj zgadnę... po pewnym czasie słyszy w głowie głosy i/lub ma halucynacje? ;)
Przyznam bez bicia, że chciałem to poniekąd wprowadzić. Tylko bardziej na zasadzie "Tracimy przytomność/budzimy się w innym miejscu (np. opuszczony szpital/las/whatever), rozwiązujemy zagadkę i wracamy do rzeczywistości". W tym momencie na 70% tego nie będzie, bo zabieg miał służyć głównie przedłużeniu gameplay'a a tego nie potrzebujemy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 05, 2015, 17:20:33
W sumie dużo osób nam mówi, że Doom 3, ale nam to pasuje. :)
Myślę że składa się na to:
- twarde cienie,
- mało świateł,
- absolutny brak GI,
- wszystko z metalu na Phongu bez szczególnie wyraźnych tekstur (nie licząc normalek)

Cytuj
Przyznam bez bicia, że chciałem to poniekąd wprowadzić. Tylko bardziej na zasadzie "Tracimy przytomność/budzimy się w innym miejscu (np. opuszczony szpital/las/whatever), rozwiązujemy zagadkę i wracamy do rzeczywistości". W tym momencie na 70% tego nie będzie, bo zabieg miał służyć głównie przedłużeniu gameplay'a a tego nie potrzebujemy.
Czyli na horror w którym gramy zdrowym psychicznie bohaterem jeszcze muszę poczekać? :)

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Kwiecień 05, 2015, 18:24:46
Cytuj
Czyli na horror w którym gramy zdrowym psychicznie bohaterem jeszcze muszę poczekać? :)
I to jest argument, przez który nie chcę wprowadzać tego świństwa. :) Ale odpowiadając na pytanie: tak, do lipca. Wtedy premierę będzie miała taka gra - Phantaruk. :D

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Kwiecień 11, 2015, 10:45:53
Zdrowy psychicznie może jest, ale tak ogólnie to już nie - ma tego pasożyta w krwiobiegu. ;)

-BD.

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Kwiecień 11, 2015, 12:34:22
Jasne - pasożyt nas wyniszcza. Co objawia się głównie problemami ze zdrowiem fizycznym. I tutaj jest pole do spekulacji, bo pasożyt zajmuje obszary mózgu nosiciela - więc teoretycznie schizy będą jak najbardziej na miejscu.
Tylko, że jest to tak mocno wyeksploatowany temat, że ciężko go w jakiejś grze nie znaleźć. Druga sprawa, że schizy są zazwyczaj używane do mocnych jump scare'ów, których my unikamy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 14, 2015, 12:41:02
Cytuj
Druga sprawa, że schizy są zazwyczaj używane do mocnych jump scare'ów, których my unikamy.
Raczej miałem wrażenie, że głównym celem schiz jest prowadzenie gry określoną ścieżką - bohater słyszy głowy, dzięki czemu w ogóle wie co powinien zrobić, gdzie ma iść, itp, itd. W horrorach, gdzie bohater najczęściej jest sam na mapie (ok, nie sam - ale z tym co tam jeszcze jest raczej nie pogadasz) opcje prowadzenia rozgrywki są mocno ograniczone.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

  • +1
# Kwiecień 22, 2015, 23:12:36
Cytuj
bohater słyszy głowy

Ma zamienione nerwy słuchowe ze wzrokowymi? :P

Offline leonpro778

  • Użytkownik
    • Ninderleht - gra RPG via WWW

  • +2
# Kwiecień 24, 2015, 11:26:42
A później usłyszy zapach fiołków :D

Niemniej jednak po obejrzeniu filmiku pierwsze co się nasuwa to F.E.A.R. (klimat i grafika)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2015, 11:30:19 wysłana przez leonpro778 »

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +6
# Kwiecień 24, 2015, 12:14:36
Btw: Mamy zielone światełko. :)


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Kwiecień 24, 2015, 14:12:29
Btw: Mamy zielone światełko. :)
Z czysto profesjonalnej ciekawości: przy jakich statystykach głosów? :)

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +2
# Kwiecień 24, 2015, 18:58:20

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Kwiecień 24, 2015, 19:38:53
@Krzysiek: http://polyslash.com/2015/04/20/phantaruk-is-greenlit/

Brawo, wreszcie ludzie którzy potrafią się pochwalić, a nie tylko: "tajemnica, nic nie powiem", "poufne", etc.

Jak wyjdzie to kupie, bo fajne z was chłopaki i gra też dobrze wygląda ;)

Offline Szajni

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Kwiecień 30, 2015, 11:31:39
@Gimer: Dzięki za słowa i preorder :D

Taki infacz jeszcze: będziemy z Phantarukiem na Digital Dragons w Krakowie, więc jeśli ktoś jest chętny na przetestowanie gry: zapraszam!