Autor Wątek: Szacowanie przyszłych zysków z projektu / opłacalność  (Przeczytany 6644 razy)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

  • +1
# Kwiecień 04, 2015, 01:35:21
btw. oddawajcie swoje głosy na ankietę - ona mi bardzo pomoże, generalnie zależy mi na jak największej liczbie głosów, ponieważ wtedy będzie większa próba.
Na demokracji możesz się tylko zawieść... Rób to co Ci serce dyktuje, nie patrz na ewentualne zyski, czy opinię ludzi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Kwiecień 04, 2015, 15:52:09
Widzę tutaj sprzeczność. Jest co nie co darmowych edytorów voxelowych w sieci, więc jakakolwiek dodatnia "konkurencyjna cena" będzie już niekonkurencyjna.

No niekoniecznie: jak szukam jakiegoś softu to często zupełnie inaczej patrzę na płatne i darmowe. Czasami szukam tylko wśród płatnych, a darmowe odstawiam na bok jako "prawdopodobnie niedopracowane".
Wydaje mi się stratą czasu np. przebieranie w darmowych edytorach grafiki wektorowej - inkscape już znam i jeśli szukam alternatyw, to na pewno będę patrzył tylko na płatne, bo nie spodziewałbym się czegoś darmowego i lepszego.
Jeśli program ma cenę (i jakiś niezerowy user base ludzi, którzy za niego zapłacili i korzystają) jest to dla mnie pewien rodzaj znaczka jakości.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Kwiecień 04, 2015, 17:53:04
Cytuj
@laggyluk: Możliwości jest wiele. Aczkolwiek stoje przed takim pytaniem, czy włożenie kolejnych kilku miesięcy pracy jest opłacalne - bo jeśli nikt nie byłby tym zainteresowany - to miesiące pracy w błoto.
To wypuśćcie co macie teraz. A że widziałem po screenach że macie się czym chwalić, znaczy tool robi swoje i nie widzę problemu, dlaczego nie miałby się sprawdzić u innych. Możecie wypuścić darmową wersję Alpha z ograniczeniami (np. format zamknięty/zaszyfrowany i brak eksportu do czegokolwiek poza np. zrzutem PNG) z opcją kupienia (niezbyt drogo) wersji pełniejszej z eksportem np. do OBJ. Do tego można zakodować loader do Unity owego zaszyfrowanego formatu i sprzedawać w Asset Store.

Zamiast zastanawiać się ile dochodu uzyskacie z finalnego wybajerzonego produktu (bo definitywnej odpowiedzi przecież nie uzyskasz - nawet u wróżki) możecie zrobić tak, by jak najmniejszym kosztem mieć z tego już zysk i rozwijać to dalej. A o to że wypuszczając teraz zbyt wiele ograniczycie przyszły potencjalny zysk to się nie martw - zawsze można popchnąć wersję major o jeden wyżej i sprzedawać kompletnie od nowa, dla starych klientów oferując jedynie nie aż tak wielkie zniżki.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +2
# Kwiecień 04, 2015, 19:11:22
Możecie wypuścić darmową wersję Alpha z ograniczeniami (np. format zamknięty/zaszyfrowany i brak eksportu do czegokolwiek poza np. zrzutem PNG)
"Zasyfowany".

Smrodliwa strategia marketingowa (najpierw zrób coś fajnego, a potem zapłać, żeby uzyskać dostęp do tego, co sam zrobiłeś).
Do tego smród technologiczny. "Szyfrowanie" danych z kluczem zaszytym w aplikacji. Może jeszcze XOR ze stałą?

Może lepiej poświęcić czas na coś mniej obrzydliwego (także technicznie), niż DRM?

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +1
# Kwiecień 04, 2015, 22:04:38
mógłbyś też ograniczyć maxymalną liczbę voxeli z jakiej składa się model w darmowej wersji
każdy będzie mógł poklikać i wypróbować ale robiąc grę pewnie prędzej czy później kupi :P

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Kwiecień 05, 2015, 01:50:03
Cytuj
Smrodliwa strategia marketingowa (najpierw zrób coś fajnego, a potem zapłać, żeby uzyskać dostęp do tego, co sam zrobiłeś).
Jak coś zrobiłeś - sam żeś sobie winien. W licencji jasno napisane, co możesz robić, a co nie.

Poza tym w dzisiejszych czasach gdy użytkownicy wszystkiego spodziewają się za darmo większość strategii co najmniej lekko trąci.

Cytuj
Do tego smród technologiczny. "Szyfrowanie" danych z kluczem zaszytym w aplikacji. Może jeszcze XOR ze stałą?
A żebyś wiedział. Zwykły XOR sprawi że zapłaci (albo zrezygnuje) 99% klientów którzy są potencjalnie skłonni zapłacić. Bo jak ktoś ma na tyle motywacji żeby łamać nawet zwykłego XORa to znaczy że i tak nie miał zamiaru płacić, więc po co się ścigać. Przecież aplikacji 100% client-side nie jesteś w stanie perfekcyjnie i tak zabezpieczyć.

Cytuj
Może lepiej poświęcić czas na coś mniej obrzydliwego (także technicznie), niż DRM?
Myślę że wszyscy są tutaj otwarci na sugestie.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Kwiecień 05, 2015, 10:41:48
Możecie dać np. "30 dniową wersję próbną" z jakimiś małymi ograniczeniami - mniejsza ilość "dostępnych" voxeli, itp.

-BD.

Offline bies

  • Użytkownik

  • +2
# Kwiecień 05, 2015, 13:40:39
Myślę że wszyscy są tutaj otwarci na sugestie.
Proste, wypuszczasz na licencji CC BY-NC czy podobnej. A licencje komercyjną za $. Wszyscy co mają zapłacić zapłacą. Wszyscy co chcą się bawić będą się bawić za darmo. A dodatkowo możesz ,,wychować'' sobie przyszłych klientów.

// edit
Ogólnie: takie problemy załatwia się licencją a nie mechanizmami DRM. To nie jest produkt dla end-usera.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Kwiecień 05, 2015, 16:16:05
@bies - CC BY-NC to licencja na samo dzieło (program), nie na to, do czego użytkownik programu użyje.

To, co proponujesz, to zwykła własnościowa EULA z klauzulą "do użytku niekomercyjnego".

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

  • +1
# Kwiecień 05, 2015, 21:38:06
1. Najlepiej szacować porównując ze sprzedażą podobnych produktów. W danym przypadku możesz spróbować napisać do Minddeska i zapytać jak im idzie.
2. Myślę, że mógłbyś sprzedać trochę kopii jakbyś celował w moderów Minectafta. Tzn. miał dobry support do Minecrafta oraz spróbował zrobić sobie reklamę w miejscach, które odwiedzają tacy moderzy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 05, 2015, 22:46:40
Cytuj
W danym przypadku możesz spróbować napisać do Minddeska i zapytać jak im idzie.
I co? Myślisz że Ci powiedzą? Takie rzeczy to jeden z większych sekretów firmy.

Offline KriS

  • Użytkownik
    • KriS

# Kwiecień 05, 2015, 23:12:47
Raczej bez bliższej znajomości (tzn. bez wódki:) to nie napiszą ile sztuk sprzedają, ale mogą odpowiedzieć czy idzie beznadziejnie i zaraz będą zamykali firmę czy np. że jest spoko i nie narzekają.