Autor Wątek: [+18] All alone - interaktywna przygodówka/tekstówka (PC)  (Przeczytany 2337 razy)

Offline hakuPL

  • Użytkownik

  • +3
# Kwiecień 01, 2015, 23:50:19
[UPDATE] 29/04/2015
Hej

Zamieszczam tutaj krótką grę, którą napisałem w zeszłym tygodniu - taka interaktywna książka, która opiera się na systemie wyboru ścieżek, które definiują co wydarzy się bohaterowi (kilka zakończeń, inne warianty wydarzeń).

Jeżeli ktoś lubi horrory (klimaty Silent Hilla) i dreszczyk na plecach to mam nadzieję, że spędzi miło kolejnych 15 minut z moją produkcją :)

Sama gra jest w sumie pierwszą próbą "pisarską" (celowo wybrałem taki typ gry) więc będę szczególnie wdzięczny za feedback w tej materii (wrażenia, język, błędy). Nie będę ukrywać, że chciałbym jeszcze więcej tego typu przygodówek stworzyć, a od czegoś trzeba zacząć.

A! Ze względu na to, że w grze występują sceny, które mogą być przez niektórych uznane za zbyt drastyczne oraz wulgarny język produkcja skierowana jest raczej do dojrzałego odbiorcy.

DETALE:

* Sama produkcja działa na Win 7 i 8 (testowane) choć na XP może nie pójść.
* Gra potrzebuje do działania tego programu (http://textadventures.co.uk/quest)
* Plik waży 100MB ze względu na liczną muzykę i obrazki (oraz odrobinę źle skompresowane pliki)
* Gra nie zawiera screamerów.
* Grę w najdłuższym wariancie można ukończyć w ~15 minut.
* Projekt oparto o program Quest, google image i freesound.org

PLIKI:

EPIZOD1
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3858224/All%20alone.rar


EPIZOD2
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3858224/All%20alone%202.quest
Pozdrawiam
Haku
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2015, 18:11:47 wysłana przez hakuPL »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 02, 2015, 00:05:11
Brzmi bosko. Już ściągam. :)

Offline skowronkow

  • Użytkownik
    • skowronkow devsite

# Kwiecień 02, 2015, 00:45:52
15 minut to coś dla mnie :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 02, 2015, 01:41:33
OK, gierkę przemłóciłem, wyszło nieco więcej niż 15 minut, głównie dlatego że się wszystkiemu możliwemu przyglądałem. Szczerze mówiąc, klimat trzyma, ale niezbyt mi się podobała. Turpiści byli by wniebowzięci, ale akurat nie mój styl. Sam styl pisania fajny, może miejscami wulgarny trochę na siłę. W grze brakuje niekiedy opcji (np. żeby nie gonić), ale wiadomo, wszystkiego się nie zakoduje.

Podsumowując: twórz dalej, bo naprawdę Ci wychodzi. Może tylko staraj się budować klimat innymi środkami niż wrzucanie rozkładających się zwłok w każdej lokacji. :)


Swoją drogą niech ktoś mi wytłumaczy, czemu chyba w każdym horrorze w jaki grałem bohater ma rozdwojenie jaźni, problemy psychiczne, wizje, albo słyszy głosy?

Offline hakuPL

  • Użytkownik

# Kwiecień 02, 2015, 07:26:18
Dzięki.

Oberwało mi się jeszcze za zbyt podcastowy język (cóz, naleciałości sprzed lat), słowa typu "randomowy" i fakt, że bohater zachowuje/mówi jak 25-latek udający starego policjanta. Ale dobrze wiedzieć. To są rzeczy nad którymi można popracować i je poprawić.

A bo ja wiem? Może dlatego, że łatwiej potem wiele rzeczy wyjaśnić? I głosy i urojenia i rzczy, których normalnie w inny sposób by się nie dało ;) Ot, wyświechtana klisza, ale cóz robić.

No już mam zamysł nad kolejnym odcinkiem. Lata 30., nacisk na muzykę, mentalność tamtych lat. Opuszczone lokacje typu szkoły, szpitale. I bohater, który nie jet policjantem z rozdwojeniem jaźni. Bym powiedział, że to ktoś kogo spotykasz każdego dnia idąc nieświadomie z pracy. Ale cii... bez spoilerów :)

Offline sgorkas

  • Użytkownik

# Kwiecień 14, 2015, 22:20:04
Zagrałem i pragnę podzielić się moją opinią. Zmieściłem się w 15 minutach, muszę przyznać że dłużyło się ale w tym pozytywnym znaczeniu tzn. nie chciało mi się pisać czytać opisów ponieważ wciągnęła mnie akcja. Rozpoczyna się z jednej strony dobrze bo opisy są dobre język też nawet nieźle wpasowywuje się w sytuację, z kolei nie podoba mi się rozdwojenie jaźni bohatera, które nawet nie do końca jest rozdwojeniem - jest po prostu głupim monologiem. Im dalej w las (w przenośni i dosłownie)  tym gorzej, bowiem jestem w stanie uwierzyć że tyle przeżył jednak wątek rozpadu rodziny był na siłę wepchnięty (przecież wcielamy się w miarę młodą osobę). Kończy się też trochę sztampowo choć daje satysfakcję i jest wręcz filmowy klimat (w pozytywnym znaczeniu). Mi osobiście najbardziej podobała się scena z gościem z maską świni, który zgaduję inspirowany pewną produkcją R*.

Ogólnie dobre, z zaciekawieniem czekam na kolejny odcinek.

PS: Jak wyglądała twoja historia po ściągnięciu tych wszystkich grafik-nie-screamerów-oczywiścieTM :D

Offline hakuPL

  • Użytkownik

# Kwiecień 16, 2015, 21:05:19
@sgorka:
Dzięki za feedback. Rady wzięte do serca. Jednoosobowy team czasem zawodzi ;)

Na tę chwilę piszę drugi epizod (i powiedzmy, że idzie sprawnie), który będzie się jednak toczył w latach 90' w Koreii Północnej w czasach gdy doszło do wielkiej klęski głodu (akty kanibalizmu, obozy pracy, wioski w dziwny sposób pustoszały), więc liczę, że będzie kolorowo. Jak i w tym przypadku - będzie trochę na faktach, będzie trochę podkoloryzowane.

Początkowo chciałem zrobić serię o tym detektywie ale jednak wygrał generalny wątek hmm samotności, więc każda część powinna być trochę inna od poprzedniej (cóż, trzeba eksperymentować tak długo aż znajdzie się prawidłową formułę).

Co do PS. - jako, że pisałem grę w godzinach 00:00-02:00 to potem nie miałem zbyt kolorowych snów :D

Offline hakuPL

  • Użytkownik

# Kwiecień 29, 2015, 18:14:14
No i zamieszczam drugi epizod.

Trochę inny klimat, trochę inna historia, trochę inne otoczenie ;) Jak zawsze starałem się dobrze przy tym bawić, więc liczę, że i graczom się udzieli.

Póki co - mała przerwa na rozkręcenie innych projektów ale... mam ochotę szlifować takie epizody dalej, więc trzeci epizod, znając mnie, za jakiś czas zacznie się tworzyć sam :)

Offline Futerko

  • Użytkownik

# Maj 04, 2015, 16:27:35
 Cześć, zajrzałem z ciekawości do Twojego projektu. Skupiłem się na part 1 :)

 Uwagi techniczne:
 1. Popracuj nad formatowaniem tekstu.
 2. Zadbaj o to, żeby wszystkie dźwięki się loopowały.

 Uwagi literackie:

 1. Masz bardzo duży problem z przecinkami, a szczególnie ze stawianiem ich we właściwych miejscach :P . Niestety, jeżeli lwia część Twojej gry to tekst, trzeba o to zadbać i bardzo dokładnie redagować wszystkie jego partie.
2. Bardzo często błędy stylistyczne lub logiczne występują w zdaniach. Np.:
 - Mrok przygarnia do siebie samochody
 Metafora to jedno, ale mrok nie może niczego przygarniać. Mrok może ogarniać, zalewać itd.
 - Jest solidnie zniszczony
 Niefortunny dobór określenia. Solidnie to określenie pozytywne - nie powinno się go parować w ten sposób.
3. Zbyt często używasz "kolesiowskiego" języka. O co chodzi?
 Proza, nawet growa, rządzi się zwykle pewnymi prawami w stylu. Jest duża dowolność, jasne... jednak pamiętaj, że próbujesz zrobić klimat ala książkowy. Siłą rzeczy tekst musi stać na poziomie. Słowa w stylu: "pogadaj" i inne, które należą do slangu, a nie poprawnej polszczyzny... mocno zgrzytają. Tak samo kiepsko brzmi np. : "A fajeczka przed zadaniem jest jednym z nich."

 Ogólnie idea jest spoko. Ogarnąłem to na szybko. Główny problem to błędy i styl oraz podanie tego - duże bloki tekstu i tak dalej. No ale fajny eksperyment tak czy siak.
 
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2015, 16:30:34 wysłana przez Futerko »