Autor Wątek: [Unity]Nakładanie się na siebie tekstur transparent.  (Przeczytany 1184 razy)

Offline TcD

  • Użytkownik

# Marzec 28, 2015, 19:25:06
Czołem!
W zasadzie nie jest to pytanie ani o grafikę 2D, ani o design i chyba najbardziej pasuje do tego działu, jakbym się mylił to proszę o przeniesienie. // przeniosłem do działu Unity -Xirdus

Mam problem z nakładaniem się na siebie cieni, które są teksturami transparent (z kanałem alpha)


Chodzi mi o to, że cienie o których wspomniałem nakładają się na siebie, a chciałbym żeby tak nie było. Istnieje może odpowiedni shader, albo inne rozwiązanie? Wszystko w oparciu o Unity.
« Ostatnia zmiana: Marzec 28, 2015, 20:43:01 wysłana przez Xirdus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 29, 2015, 00:45:28
Nie rozumiem ale się wypowiem :)

Nie chodzi Ci o dobór ustawień materiału?

Standardowy Shader, Rendering Mode = Fade, Main Maps = pierwsza tekstura, Secondary Maps = druga tekstura.

Jeśli chodzi o jakieś obiekty rzucające cienie to zaznacz w Mesh Renderer Cost Shadows = off.

O to chodziło?

Offline TcD

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2015, 20:32:33
Dzięki za chęci, ale nie o to chodzi. Te cienie to są tekstury i w zasadzie to że mają służyć za cienie niewiele wnosi do tematu. Chodzi o to, że jeśli jedna najeżdża na drugą (każda ma rozmiar 1x1), to się tak jakby scalają i powstają takie brzydkie, ciemniejsze miejsca. Tak jak to zawsze jest w teksturach transparent. Szukam shadera albo opcji, która pozwoliłaby na wyważenie tego nacisku tekstur tak, żeby to tak nie wyglądało.

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Marzec 29, 2015, 21:27:33
Jak ty renderujesz te tekstury? Jako osobne quady, na jednym dużym modelu, jako particle?