Autor Wątek: Gamedesign - książki / zasoby  (Przeczytany 1831 razy)

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Marzec 06, 2015, 21:45:04
Krótki temat - znacie jakieś książki dobre, traktujące o projektowaniu / designowaniu gier? Książki albo zasoby w necie godne uwagi. Próbuję dobrze obmyśleć i zaprojektować Spacecare Station w tej chwili. Z góry dzięki za info.

PS. Ja przeglądam teraz Book of Lenses - ale nie wiem czy to pozycja dobra.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kuba

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 06, 2015, 23:43:47
Na pewno "The Art of Game Design" - ja właśnie zamawiam drugą edycję, zobaczymy co ciekawego doszło. Z polskich wydań "Projektowanie gier. Podstawy" autorstwa Ernesta Adamsa też jest całkiem ok.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

  • +1
# Marzec 07, 2015, 11:18:06
A Theory of Fun for Game Design
Raph Koster.

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Marzec 07, 2015, 14:24:04
Dziękuję za tytuły :). Tak ogólnie (btw) się zastanawiam, czy poprzez designowanie różnych rzeczy (nie tylko gier, np. przedmiotów, mechanizmów) można sobie rozwinąć ogólny design skill - i to może wpłynąć na "genialność" tworzonych w przyszłości gier i "ołsomowość" pomysłów...

Zacząłem od czytania Art of Game Design, jestem na 60 str i jakoś specjalnie na mnie wrażenia nie robi, raczej trochę "laniem wody" się wydaje - no ale zobaczymy, jeszcze trochę poczytam.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 14:30:33
raczej trochę "laniem wody" się wydaje
Dokładnie miałem to samo wrażenie ją czytając.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 15:28:26
Cytuj
Tak ogólnie (btw) się zastanawiam, czy poprzez designowanie różnych rzeczy (nie tylko gier, np. przedmiotów, mechanizmów) można sobie rozwinąć ogólny design skill - i to może wpłynąć na "genialność" tworzonych w przyszłości gier i "ołsomowość" pomysłów...
Jasne, najlepsza nauką designu jest design. Twórz, zbieraj feedback, poprawiaj, twórz, zbieraj feedback, ...
Pamiętaj też, że praktycznie nigdy pierwszy pomysł nie jest "ołsom". W większości przypadków staje się super dopiero po iluś iteracjach, właśnie po otrzymaniu feedbacku. Im więcej będziesz tworzył, tym więcej będziesz wiedział co jest fajne, a co nie, czego więcej nie stosować. Talentu nie ma, kluczem do sukcesu jest praktyka.