Autor Wątek: System.Stealth(): [ANDROID]  (Przeczytany 3574 razy)

Offline bilek993

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2015, 20:28:16
Tytuł: System.Stealth();

Gatunek: Akcja

Opis: System.Stealth(); jest wymagającą grą akcji na urządzenia z systemem android. Musisz przechodzić od zasłony do zasłony niezauważony. System.Stealth(); miesza wiele styli i robi to w nowatorski sposób. Obserwuj przeciwników oraz ich ruchy. Przyda ci się to by ich przechytrzyć. Zagraj i sam zdecyduj, czy jesteś lepszy od AI.

Download:
Rozmiar pliku: 21 MB


Autorzy:
[indent]Jakub Biliński - Całość[/indent]
Screeny:

« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2015, 22:00:19 wysłana przez bilek993 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Halajo

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2015, 21:50:43
Odnośnik nie działa :/

Offline bilek993

  • Użytkownik

# Marzec 04, 2015, 22:00:37
Poprawiłem link do pobrania, już powinien działać.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 05, 2015, 00:44:38
Cytuj
System.Stealth(); miesza wiele styli i robi to w nowatorski sposób.
Rozwiniesz nieco to zdanie? Bo patrząc po screenach, to ja w coś takiego grałem już z 10 lat temu, więc nie widzę tu ani wielu stylów, ani nowatorstwa. :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2015, 00:49:21
System.Stealth();
Czy w planach masz sprzedaż praw autorskich Microsoftowi, aby mogli załączyć twoją grę do nowej wersji .Net ?

Offline bilek993

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 05, 2015, 18:26:51
@koirat
Tak, już negocjujemy stawkę. Na obecną chwilę stanęło na 2 mln $. Ale porozmawiajmy o czymś innym np. moja gra została wyróżniona na XDA i jest na stronie głównej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 05, 2015, 19:49:05
Ale porozmawiajmy o czymś innym np. moja gra została wyróżniona na XDA i jest na stronie głównej.
To nie jest rozmowa, tylko przechwalanie się. ;)

Ale skoro szukasz tematu, to ponawiam pytanie: co jest w tym nowatorskiego?

Offline Radosław

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2015, 22:40:25
W przypadku nowatorstwa raczej nie chodzi o znaczenie sensu stricto, bo gier naprawdę nowatorskich ze świecą szukać, a ta do nowatorskich nie należy bynajmniej. Jest jedną z wariacji wielu tego typu. Nie zmienia to jednak faktu, że gierka wygląda naprawdę zacnie. Brawa za fajną oprawę, jest spójna i przejrzysta, od razu wiadomo co chodzi, a uzyskanie takiej czytelności nie jest sztuką łatwą.
Odnośnie sterowania to na pierwszy rzut oka można było trochę prościej to rozwiązać, ale nie jest źle. Nie rozumiem tylko dlaczego awatar gracza nie rotuje się do kierunku ruchu, tylko zawsze jest skierowany na północ. Stencil trochę szarpie i niezbyt dokładnie obrysowuje piksele w FOVie przeciwnika, ale to drobna pierdółka niezauważalna dla większości graczy.

Offline bilek993

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2015, 22:42:55
@Krzysiek K.
Ja się nie przechwalam tylko trochę się zdenerwowałem tym komentarzem o dołączaniu mojej gry do pakietu .net, ale już jestem spokojny. Tymczasem wracając do pytania, to AI ma bardzo skomplikowane skrypty i jego zachowanie jest według mnie nowatorskie, a do tego FOV wygląda całkiem dobrze jak na grę mobilną. Rozumiem, że możesz się nie zgadzać ze mną.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2015, 23:05:04
Czemu się zdenerwowałeś, nie miałem żadnych złych intencji.

Offline Radosław

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2015, 23:10:27
Tymczasem wracając do pytania, to AI ma bardzo skomplikowane skrypty i jego zachowanie jest według mnie nowatorskie

Akurat jeżeli chodzi o AI to się interesuję odrobinkę tym zagadnieniem. Fajnie jakbyś opisał dokładniej o co chodzi z zachowaniami przeciwników.

Offline bilek993

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 07:48:05
@Radosław
Z wielką przyjemnością. Po pierwsze AI opiera się na behaviour tree, które na samym początku opracowałem, ponieważ podstawą dobrego AI opiera się na napisaniu kilku niezależnych zachowań. Pierwsze z zachowań jest używane kiedy nic się nie dzieje, wtedy przeciwnik patroluje teren. Do obliczania ich trasy używam technologii navigation mesh, ze względu na swoją szybkość i niezawodność. Kolejnym zachowaniem jest tzw. podejrzenie. Jeżeli zostaniemy zobaczeni przez przeciwnika z dużej odległości to podchodzi on i sprawdza czy nie ma nas w ostatnio widzianej pozycji. Jeżeli nas tam nie znajdzie to wraca do patrolowania, a jeżeli znajdzie to uruchamia alarm. W czasie alarmu przeciwnik od razu zaczyna strzelać, a do pomocy przebiegają inni, których trasy są obliczane tak, aby nas oskrzydlić, o ile nie jest to za długa droga. Kolejna sprawa to ich pole widzenia, które jest obliczane za pomocą technologii śledzenia promienii, które pokazuje dokładnie to co widzi AI.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 07:51:00 wysłana przez bilek993 »

Offline Radosław

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 19:04:02
Fajnie że podchodzisz na poważnie do problematyki AI, to naprawdę trudne zadanie żeby zrobić sprawnie działające zachowania. Jednak w systemach o których napisałeś nie ma nic nowatorskiego. Rzeczy takie jak behavior trees, navmeshe czy testy raycastem w stożkach widzenia stosowane są od dawna. W tym przypadku zrealizowanie AI na drzewach zachowań jest trochę jak używanie armaty na muchę. Masz trzy podstawowe stany w jakich może znajdować się przeciwnik. Moim zdaniem dużo lepiej sprawdzi się tutaj HFSM, bo będziesz miał tylko kilka tranzycji pomiędzy głównymi stanami. Przewagą maszyn stanów jest prostota i łatwość debugowania. Stworzenie dobrego debuggera dla BT jest o wiele trudniejsze, nie wspominając o jakimś edytorze. No chyba że lubisz bawić się w tworzenie narzędzi do gier bardziej niż samych gier. To wtedy inna para kaloszy i naprawdę warto tworząc narzędzia samemu porobić ich implementacje w grach, żeby nie polegać wyłącznie na feedbacku od innych.

Offline bilek993

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 19:57:15
Lubię tworzyć takie narzędzia, a poza tym to inwestycja w przyszłość. Teraz stworzę behaviour tree i edytor, a w kolejnych grach mogę to używać bez potrzeby tworzenia nowego. Poza tymi trzema stanami są jeszcze stany pomiędzy tymi stanami, więc jest ich trochę więcej, co nie zmienia faktu, że masz rację i lepiej pracować na HFSM przy małych projektach.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 22:12:01
Co do edytora dla BT to przecież praktycznie większość edytorów do grafów może za niego robić, wystarczy że będzie export do jakiegoś znanego formatu. Pisanie własnego to jest nic innego jak strata czasu.

Nawet nie będę wspominał o darmowych edytorach ściśle przeznaczonych do BT.