Autor Wątek: Jak wygenerowac mape 2D, jak w War For The Crown II (c64)  (Przeczytany 1807 razy)

Offline WhiteLightning

  • Użytkownik

# Marzec 03, 2015, 12:10:27
Jak generuje sie taka mape: http://www.gamebase64.com/game.php?id=2536&d=45&h=0

Wydaje mi sie ze dosyc podobna mapa jest w Heirs to The Throne: http://www.abandonia.com/en/games/735/Heirs+to+the+Throne.html  ta jest tez dosyc podobna: http://www.gb64.com/oldsite/gameofweek/32/gotw_lordsofconquest.htm

Probuje znalezc, ale przewaznie opisane jest jak generowac wypasne mapy, oparte na wielokatach. A cekawi mnie jak sie generuje takie mapy retro?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 03, 2015, 12:55:40
Cytuj
ta jest tez dosyc podobna: http://www.gb64.com/oldsite/gameofweek/32/gotw_lordsofconquest.htm
Z taką to nie będzie wielkiego problemu: bierzesz mapę USA z podziałem na stany, dopasowujesz do wielkości 39x20 znaków w trybie tekstowym i masz "wygenerowane". ;)

A co do rzeczy rzeczywiście losowych, to próbuj po prostu, bo w niskiej rozdzielczości i takie naciapane powinno być wygenerować w miarę łatwo.

Offline Gabes

  • Użytkownik
    • Allegro5kurs

# Marzec 03, 2015, 21:36:51
Mapa USA w grze Lords_of_Conquest  na Commodore64 wyświetlana była z pojedynczych znaków 8x8 pikseli.
Tu fragment powiększony czterokrotnie z zaznaczonymi niektórymi polami dla lepszej widoczności.