Autor Wątek: Unreal Engine 4 Od dziś za darmo!  (Przeczytany 7710 razy)

Offline Jerzykk

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 11:10:27
Unity widocznie poczuło nacisk Unreala i wczoraj za darmo dostaliśmy narzędzia z wersji Pro i możliwość eksportowania na wszystkie platformy, z tego co przeczytałem do tej pory kompletnie nic nie trzeba płacić jeśli nie zarabia się więcej niż 100000$ rocznie. Jedynie wyświetla się splash screen przy ładowaniu.
http://unity3d.com/get-unity

Które dokładnie narzędzia z wersji Pro Unity dostaliśmy "wczoraj" za darmo? Skąd masz takie informacje?
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 11:13:37 wysłana przez Jerzykk »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kyaa

  • Użytkownik

  • +2
# Marzec 06, 2015, 11:39:31
http://unity3d.com/get-unity
Personal Edition - Engine with all features  http://unity3d.com/unity/engine-features

Fajnie gdyby komuś chciało się to dokładnie przeczytać i zrobić news na głównej stronie warsztatu :)

Offline Jerzykk

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 15:28:35
^^ Faktycznie :)

Offline Fiveroe

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 21:17:46
Te 5% za Unreala to jest od ceny gry, przychodu, dochodu, czy od czego? Po odjęciu marży steam?
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 21:21:30 wysłana przez Fiveroe »

Offline MalpaToMalo

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 21:37:35
Te 5% za Unreala to jest od ceny gry, przychodu, dochodu, czy od czego? Po odjęciu marży steam?

Przykładowo: Wystawiasz grę za 10$ na steam, steam pobiera 9$ prowizji = do Ciebie ląduje 1$, ale 5% liczone jest od tych 10$ :)

Do tego każde 3k dolarów na kwartał jest wolne od tej prowizji. Czyli te ~40k PLN rocznie masz wolne.
Nie podoba mi się to, że przed wydaniem gry muszę się z nimi kontaktować..
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2015, 21:43:24 wysłana przez MalpaToMalo »

Offline Fiveroe

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2015, 22:46:43
No to entuzjazm trochę mija. Z tych 5% robi się rzeczywiście 15-20% od zysku.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 07, 2015, 00:25:25
Cytuj
Wystawiasz grę za 10$ na steam, steam pobiera 9$ prowizji
To są jakieś rzeczywiste dane, czy z czapy? Bo jak rzeczywiste, to strach się bać. :)

Cytuj
Nie podoba mi się to, że przed wydaniem gry muszę się z nimi kontaktować..
A w czym problem?

Offline Fiveroe

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 00:54:47
Ostatnio o to pytałem. Kiedyś czytałem, że od mniejszych twórców biorą 30%, a od tych bardziej dochodowych mniej.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 07, 2015, 00:57:05
Steam bierze 30%.

Nie wiem jak jest z dużymi. Raczej nikt duży się nie wypowie.

Offline MalpaToMalo

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 10:34:44
To są jakieś rzeczywiste dane, czy z czapy? Bo jak rzeczywiste, to strach się bać. :)
A w czym problem?

Z czapy, tak przykładowo podałem. A co do kontaktowania się przed wydaniem gry, no jakoś takoś nie podoba mi się to.

Skoro steam bierze 30%, Epic jakieś 5% (prowizja steam, i z 5% robi się coś koło faktycznego 8%), podatku 23% to 1/3 wychodzi do oddania. A przy tych 23% te 8% nie robi chyba takiej różnicy.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 10:51:13
Nie podoba mi się to, że przed wydaniem gry muszę się z nimi kontaktować..

Nie jest tak źle. Musisz tylko napisać maila.
A po drugie Epic w miare możliwości, troche wypromuje twoja gre, na swoim blogu, facebooku, moze nawet to jakiegos demo reela trafisz. Nie jest to wiele, ale zawsze to, to byc moze kilka sprzedanych kopii wiecej.

5% mozesz technicznie rzecz biorac odliczyc od podatku jako "koszta uzyskania przychodu".

Offline MalpaToMalo

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 17:52:15
Mógłby ktoś potwierdzić tą informacje? (Można odliczyć te 5% z 23% podatku)

I druga sprawa. Jeśli wystawimy na steam grę, przypuśćmy że zarobimy z niej 1000$, i codziennie sprzedają się kopie gry, to jak wypada sprawa z firmą? Trzeba przed rozpoczęciem sprzedaży gry założyć firmę, czy jak to jest?

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Marzec 07, 2015, 21:32:21
Mógłby ktoś potwierdzić tą informacje? (Można odliczyć te 5% z 23% podatku)
Od jakiego podatku? Ogarnij się sam najpierw w tych tematach, bo jak nie wiesz jeszcze czy zakładać działalność, to rozmowa o podatkach jest bez sensu. Kolega mówiąc o tym odliczeniu miał zapewne na myśli odliczenie tego jako kosztu uzyskania przychodu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym. A takie odliczenia to chyba tylko jak się prowadzi działalność, więc w tej informacji było już niejawne założenie, że rozliczasz się z tych przychodów właśnie w ramach działalności gospodarczej (lub bardziej zaawansowanej formy jak spółka).

Offline MalpaToMalo

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2015, 21:59:36
Od jakiego podatku? Ogarnij się sam najpierw w tych tematach, bo jak nie wiesz jeszcze czy zakładać działalność, to rozmowa o podatkach jest bez sensu. Kolega mówiąc o tym odliczeniu miał zapewne na myśli odliczenie tego jako kosztu uzyskania przychodu od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym. A takie odliczenia to chyba tylko jak się prowadzi działalność, więc w tej informacji było już niejawne założenie, że rozliczasz się z tych przychodów właśnie w ramach działalności gospodarczej (lub bardziej zaawansowanej formy jak spółka).

Trochę grzeczniej. Nie mam doświadczenia w tych sprawach, i mogę się mylić. Tfu, jakie pomylić?, ja się tylko spytałem.

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Marzec 08, 2015, 00:07:01
A co było niegrzeczne? Spytałem o jaki podatek ci chodzi. Koszt uzyskania przychodu odlicza się od dochodowego, ale skoro piszesz jednocześnie że nie wiesz czy zakładać firmę (ja też nie wiem - ja bym założył, ale dopiero jakbym miał już pewność zysku), to pewnie nie wiesz za bardzo co to podatek dochodowy i odliczanie kosztów, a pisząc 23% pewnie masz na myśli VAT (nie wiem czemu akurat 23%, wysokość podatku w zakupach elektronicznych w UE zależy od kraju nabywcy aktualnie, w przypadku sprzedaży w USA nie obowiązuje [zakładam, że na Steam jest tu podobnie jak na Google Play]), więc widać że raczej nie masz pojęcia o podatkach (co jest najzupełniej w porządku). Toteż napisałem ci żebyś poczytał trochę o podstawach i wrócił, wtedy będziesz wiedział o co pytać i będzie łatwiej ci odpowiedzieć.