Autor Wątek: Poszukiwacze Zaginionej Delty  (Przeczytany 3145 razy)

Offline Checin

  • Użytkownik

  • +5
# Luty 21, 2015, 02:30:13


Poszukiwacze Zaginionej Delty to gra tworzona w ramach projektu szkolnego w liceum. Jest to platformówka 2D. W grze kierujemy Amadeuszem - uczniem klasy informatycznej, który ma zagrożenie z matematyki. Aby zdać do następnej klasy musi wykonać specjalne zadanie z równaniem kwadratowym.
Przy okazji odkrywa on intrygę, którą snuje Kebab (nauczyciel informatyki) wraz ze swym pomocnikiem Donerem - chcą oni zamienić liceum w szkołę czarodziejstwa i magii.
Gdy o tym się dowiaduje, okazuje się że aby rozwiązać zadanie z matematyki Amadeusz musi odkryć tajemnicę Delty Przeznaczenia, co zmusza go do podróży po świecie.

Jest to moja pierwsza gra, więc liczę na Wasze opinie i sugestie co do dalszego rozwoju.

Tutaj link do wersji testowej zawierającej pierwsze 5 minut rozgrywki: https://drive.google.com/open?id=0B_dVZfUeTr9BY1loRFNKWGhuQjg&authuser=0 (waga: ok. 24 mb, przycisk 'pobierz' jest na górze ekranu)

A tutaj kilka screenów ;) :




« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2015, 02:33:29 wysłana przez Checin »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 10:49:49
No historia bombastyczna, mam nadzieje ze uda ci się zakończyć ten projekt.

Offline rafal3920

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 11:23:08
Co brałeś? Też chcę! Albo chociaż wyślij PW gdzie można tego dilera znaleźć :D Fajnie się zapowiada historia

Offline Checin

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 12:03:33
Wow dzięki za odpowiedzi :D
A od strony technicznej jak? Wszystko jest do dopracowania tylko chciałbym zobaczyć jakie błędy są najbardziej rażące i ewentualne sugestie co do jakichś zmian czy popraw ;)
No i jeszcze jest sprawa grafiki i dźwięków -podoba Wam się taki styl? Wiem że screeny są w dość słabej jakości przez kompresję... No ale trudno ;) A co do muzyki i efektów dźwiękowych - są one na licencji creative commons 0 i  pochodzą że strony freesound.org - polecam :D
Niestety wyjeżdżam teraz na pięć dni, ale to będzie czas na zbieranie uwag :D

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 12:39:32
Patrząc na tego screena ze świecącą pałką, myślę sobie "fajnie by wyglądało z normal mapką". Nie wiem tylko, czy do takiej pixelowej grafiki by pasowało :)

Offline Checin

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 12:58:09
Czyli musiałbym utworzyć model 3D, tak? Przepraszam za niewiedzę :(
Ogólnie kombinowałem też ze zjawiskiem paralaksy -obiekty w tle przesuwają się nieco szybciej niż te z przodu. Żeby to zrobić po prostu biorę aktualny wektor prędkości kamery i zmieniam zwrot na przeciwny i bardzo zmniejszam... Mam nadzieję że jakiś efekt to daje :)
Nie znam się jak fachowo niektóre rzeczy zrobić, ale jakoś często udaje mi się do czegoś dojść samemu (dokumentacja to najlepsza rzecz na świecie). W ogóle kiedyś się zastanawiałem na matematyce jak praktycznie wykorzystam kiedykolwiek funkcje trygonometryczne... No i okazuje się że przy tworzeniu gry :D
Dzięki wielkie za odpowiedzi, to wiele dla mnie znaczy zwłaszcza że się dopiero uczę :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 14:26:12
Kiedyś widziałem jakaś symulacje bumpmappingu w 2D możesz spróbować poszukać na necie.

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 15:10:25
Niedawno nawet na warsztacie ktoś udostępnił swój program do generowania miedzy innymi normal mapek z tekstury. Niestety program nie działa na Windows (chyba, że coś się zmieniło), ale w necie na pewno znajdziesz zamiennik.

Nie musisz mieć żadnych obiektów 3D - skąd ten pomysł. Chociaż jakby nie patrzeć, zwykły quad też jest obiektem 3D.

Jeśli się nie mylę, to pracujesz w Unity. Myślę, że nałożenie normal mapki nie powinno być problemem, chociaż przyznam, że nie wiem.

Offline Checin

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 15:17:51
Super, dzięki :D Nie ma problemu jeśli program jest na Linuxa no i też trochę poczytałem o tym i myślę że uda się to zrobić, może nawet uda mi się na wyjeździe dorwać laptopa i wieczorami popróbować :D
I myślę że nawet ręczne stworzenie takiej mapy z gotowej tekstury i potem użycie jakiegoś shadera z Unity żeby działało to nie będzie problem. Jeśli się mylę to mnie poprawcie ;)

Offline krecik88

  • Użytkownik

# Luty 22, 2015, 03:13:26
Nie wiem na ile to jest zamierzone, ale coś mi nie pasuje delikatnie w sterowaniu.
Po zejściu za tablicą w dół, trzymając W przed skokiem na platformę, ale puszczająć go dostatecznie szybko postać moze jeszcze podskoczyć ponownie. Ogólnie chodzenie wygląda jak by nie było synchronizowane z tym co widzimy. Co chwilę łapałem "poślizgi" po puszczeniu strzałek.

Ogólnie klimat gry + grafika dobrze się komponuje. Muzyka również ciekawa.

Offline Checin

  • Użytkownik

# Luty 22, 2015, 09:24:47
No właśnie ze skakaniem miałem największe kłopoty... :(
I co masz na myśli mówiąc poślizgi? Chodzi o animacje czy po prostu postać się jeszcze przesuwa?
Jak wrócę to zgodnie z Waszymi uwagami napiszę mechanikę skakania od nowa i ogólnie chodzenie dopracuję, bo czasem mi się zdarzało że po skoku jak się już chodziło to jeszcze postać pozostawała w pozycji skoku.
A no i mam nadzieję że na Waszych rozdzielczościach jakoś te dialogi wyglądają... Bo niestety miałem trochę trudności ze skalowaniem tych obiektów ui... No ale wszystko jest do dopracowania i nauczenia :D

Offline Checin

  • Użytkownik

# Marzec 03, 2015, 21:41:58
Pokombinowałem z tą normal mapą i wyszło coś takiego:


Wygląda dobrze czy coś zmienić albo w ogóle dać sobie z tym spokój?
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2015, 21:45:39 wysłana przez Checin »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Marzec 20, 2015, 15:20:36
Fabuła mnie rozwaliła. :D

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2015, 16:16:45
Według mnie z normal mapką jest super :D
Chętnie zobaczę, jak to wygląda w ruchu ;)

Offline Checin

  • Użytkownik

# Marzec 25, 2015, 00:08:25
Przy poruszaniu się pozmieniałem trochę kolejność wykonywania się różnych operacji i na pierwszy rzut oka jest lepiej.
Z normal mapką w ruchu raczej problemu nie ma tak dużego co z tym, że na przykład uruchamiając grę na tych samych ustawieniach w klasie informatycznej, gdzie są zintegrowane GPU te mapki się jakoś tak dziwnie rozciągają i jak na przykład u mnie widać ładnie wypukłą kratę w drzwiach, tak na komputerach z pracowni jest tak że ta krata rozciąga się na całą wysokość drzwi, przy czym sprite jest bez zmian...