Autor Wątek: iOS - w czym tworzyć proste gry 2D?  (Przeczytany 1776 razy)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 20, 2015, 18:03:05
Tak jak w temacie, w czym najwygodniej stworzyć grę 2D na iOS'a? Trzeci rok klepię w Objective-C różne appki i trochę doświadczenia się zebrało, chciałbym to w coś przekuć. Póki co całe UI planuję zrobić natywnie, a główny ekran gry za pomocą SpriteKit, ale może jest coś ciekawszego o czym nie wiem, a czym warto by się zainteresować?  Byłbym wdzięczny za jakąś nazwę plus krótki opis zalet/wad.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

  • +1
# Luty 20, 2015, 22:57:40
Pytasz o dostępne rozwiązania w iOS stricte ? bo na dobra sprawę to możesz nawet w C++ gołym napisać wiec Allegro, Cocos2D itd stoją otworem. Sam osobiście gry 2D pisze w SpriteKit jest prosty i wygodny. A od iOS8 całkiem potężny (custom shaders, nowe nody pol siłowych itd) No ale co

OpenGL ES 2.0 - wiadomo masakra all od zera sporo czasu a i tak zawsze czegoś brakuje.
OpenGL ES 3.0 - mniejsza masakra, więcej ficzerow ale wciąż sporo pisania.
Metal - tak samo ale prostsze API no i ubijasz wszystko poniżej iPhone5S
Allegro, Cocos2D - trzeba ożywać C wiec bujanie z wrapperami itd.
SceneKit - No to SpriteKit3D pod spodem masz ES2.0

Jak na razie nic lepszego od SpriteKit'a nie znalazłem. Albo jestem zbyt leniwy żeby szukać bo się po prostu dobrze w tym pisze ;)

Mysle ze to jest mocno uwarunkowane tym jak bardzo przyrosłeś do całego środowiska jabkowego.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2015, 23:03:22 wysłana przez .:NOXY:. »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 24, 2015, 01:02:58
Faktycznie SpriteKite wydaje się być ciekawy (trochę się nim pobawiłem zachęcony Twoim opisem). Chyba póki co przy tym zostanę, wolę też Obj-C niż C++ :U.

Niestety mój biedny staruszek iPhone4 nie daje już rady z cieniami w SpriteKit (a takie ładne cienie do rogalika, chlip chlip), wymagany iOS8+ (bez cieni śmiga), a bez urządzenia lepiej za to się nie brać. Najwyżej wersje iOS8+ będzie miała więcej bajerów ;).