Autor Wątek: [Free][Windows] Ultra Marian  (Przeczytany 1890 razy)

Offline razjel90

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 19, 2015, 01:27:44
Witam
Chciałbym przedstawić moją pierwszą gre, jest to klon sławnego super mario dostępny na windows.
Prosty mały projekt którego na pewno dużym minusem będzie grafika i dźwięk, jako że sam nie zajmuje się grafiką użyłem m.in. tła znalezionych w internecie, no nie ukrywajmy nie wyszło to zbyt ładnie ale może później to podmienię :)
Gra posiada 10 poziomów, 10 rodzai przeciwników i power-upy znane z orgynalnej gry.
Gra napisana w C++ z użyciem OpenGL, FreeImage oraz OpenAL.

Link do pobrania (poprawiony) : http://speedy.sh/aDZ5b/ultramarian.rar

Zapraszam do grania i liczę na opinie, Dziękuję.
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2015, 18:50:01 wysłana przez razjel90 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 19, 2015, 02:02:08
Dlaczego nie dajecie filmików ani nawet screenshota ? Chyba nie ma się czego wstydzić .

Offline razjel90

  • Użytkownik

  • +2
# Luty 19, 2015, 02:19:16
Cytuj
Chyba nie ma się czego wstydzić .
To się dopiero okaże ale zdaje mi się że może trochę jest :)
Wrzucam screeny




Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Luty 19, 2015, 11:51:16
Cytuj
To się dopiero okaże ale zdaje mi się że może trochę jest :)
Ale jak już dajesz paczkę, to i screeny by wypadało.


Co do samej grafiki, to mocno bym sugerował wyłączenie filtrowania na tych teksturach, przynajmniej tych loresowych.

Offline razjel90

  • Użytkownik

# Luty 19, 2015, 15:05:32
Nie wiem co oznacza "loresowe" i które takie są a które nie, w każdym bądź razie jak wyłączam filtrowanie to w ogóle się nie wczytują

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 19, 2015, 15:20:49
lores -> low-res -> low resolution -> niska rozdzielczość

Chodzi o to, że przy powiększeniu filtracja rozmywa piksele i wygląda to źle, lepiej niech będą duże ostre piksele niż rozmyta mamałyga. Szczególnie to widać z tymi kołkami wystającymi z rur oraz działkami na tle cegiełek.

Offline razjel90

  • Użytkownik

# Luty 19, 2015, 15:48:23
Zmieniłem na GL_NEAREST i faktycznie, znacznie lepiej się prezentuje (no może poza tłem), dzięki

Offline timus

  • Użytkownik

# Luty 19, 2015, 17:26:44
Wrzuć jako załącznik do posta albo na drobboxa bo ten hosting to jest jakiś ciulowy. Fizyka/mechanika gracza a zwłaszcza skakanie jest takie nie marjanowe, pograj i zobacz sobie jak to wygląda w super mario bros. Brakuje części mechaniki jak np zbijanie przeciwników od dołu. Grafikę proponuje popakować w spritesheety, czasem zdarzało się grac białym kwadratem albo moneta co było dziwne.Czy jest v-sync, bo gra chodzi mi jakość strasznie szybko w porównaniu do super mario bros?

Offline razjel90

  • Użytkownik

# Luty 19, 2015, 19:01:46
Dodałem załącznik, jeśli chodzi o mechanikę to właśnie takie było założenie - żeby trochę inaczej skakał i się nie ślizgał przy chodzeniu, ale jeśli chodzi o zabijanie z dołu to zdawało mi się że w super mario tego nie było.

Cytuj
czasem zdarzało się grac białym kwadratem albo moneta co było dziwne.
Tak wiem, w poprawionej wersji to też już poprawiłem.
Cytuj
Czy jest v-sync, bo gra chodzi mi jakość strasznie szybko w porównaniu do super mario bros?
FPS są ustawione na max 60 fps, ale również z założenia miała być trochę szybsza.

Offline maro

  • Użytkownik

# Luty 20, 2015, 10:30:50
Cytuj
ale jeśli chodzi o zabijanie z dołu to zdawało mi się że w super mario tego nie było.
https://www.youtube.com/watch?v=ia8bhFoqkVE&t=25

Ale możliwe, że w wersji na C-64 faktycznie nie było (?)...

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 20, 2015, 13:41:36
Cytuj
Ale możliwe, że w wersji na C-64 faktycznie nie było (?)...
Na C64 tego nie było. Podobnie jak i reszty całej gry. ;)

Offline maro

  • Użytkownik

# Luty 20, 2015, 14:34:00
Cytuj
Na C64 tego nie było. Podobnie jak i reszty całej gry. ;)

a tam nie było... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=6Nzr1_m2H3o

Do dzisiaj żyłem w nieświadomości:) Z tego co wyczytałem, Super Mario na C64 to Giana Sisters z podmienionymi spriteami. Dziwne, bo zawsze wydawało mi się, SM i GS to były dwie różne gry. Co więcej SM wydawał mi się gorszy, jeśli chodzi o mechanikę. Tak jak by część rzeczy była jakaś niedorobiona.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 20, 2015, 15:37:41
Cytuj
Z tego co wyczytałem, Super Mario na C64 to Giana Sisters z podmienionymi spriteami.
Czyli dalej jest to GS, tyle że z podmienionymi spritami. ;)

Cytuj
Dziwne, bo zawsze wydawało mi się, SM i GS to były dwie różne gry.
Zależy od definicji "różne". GS to po prostu zerżnięty SM zakodowany na C64, ale trochę rzeczy zmieniono. Mechanika siłą rzeczy się różni, bo przecież nie ten sam koder pisał. Levele też są inne (o większości potworów się nie rozpisując), mimo że dwa pierwsze są mocno inspirowane dwoma pierwszymi z Mario. No i muzyka jest już całkiem inna i szczególnie w menu jest świetna (chociaż bardziej do gustu przypadła mi wersja gitarowa). ;)

Offline Checin

  • Użytkownik

# Luty 21, 2015, 01:39:05
Jest spoko, tylko dopracuj to skakanie - jest nieproporcjonalnie szybkie do np. prędkości biegu ;)