Autor Wątek: GTK# Jak to ruszyć ?  (Przeczytany 1716 razy)

Offline Jerry_Harpman

  • Użytkownik

# Luty 17, 2015, 15:32:09
Kiedyś już korzystałem z WindowsForms, teraz chwyciłem za GTK# i na wstępie mam podstawowe problemy:
1) Robię buttony, pakuję je do HBoxa. No ok, ale jak ustawić pozycję Hboxa w oknie ? No i dlaczego buttony zajmują całe okno ? (SetSizeRequest nic nie zmienia)
2) Spróbowałem upakować buttony w Fixed. Wyszło nawet dobrze, ale nadal nie wiem czym to przesunąć w oknie ?

Wewnątrz Boxa jest metoda Move, ale chyba do poruszania elementami tego Boxa.
Natomiast nadrzędna metoda Move działa chyba dla okna całego.

Dawno już bym napisał własny system układu kontrolek, ale chciałbym zrozumieć to co już twórcy dali w pakiecie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rastabaddon

  • Użytkownik

# Grudzień 12, 2015, 14:56:41
Czesc tez mialem z poczatku z tym problem (he,he, dalej mam)

Zle troszke do tego podchodzisz idea GTK jest calkowicie inna niz Win forms.
Tutaj nie ma pozycje jako takiej (tak jak to rozumiesz pod win form) tutaj pakujesz cos w cos i GTK sam  skaluje obiekty do parenta. (mozesz wprawdzie ustawiac obiekty na kontenerze "fixed" i teoretycznie wymuszc wielkos obiektu w property "width request / height request".

Osobiscie niepodoba mi sie idea GTK (ale rozumiem co chieli osiagnac).

Teoretycznie wszystko powinnienes pakowac w kontenery (nawet kontenery w kontenery ;-) )

Tez sie zaczelem zastanawiac sie czy nie poszukac innego GUI albo napisac wlasne ale narazie prubuje z GTK#.


Offline bies

  • Użytkownik

# Grudzień 12, 2015, 15:14:54
W skrócie filozofia Gtk jest dziwna. Najłatwiej to ogarniesz jak ściągniesz sobie glade i się pobawisz. I tak jak napisał rastabaddon: więcej kontenerów.