Autor Wątek: Tworzenie gry  (Przeczytany 3713 razy)

Offline MrBlue2583

  • Użytkownik

  • +2
# Luty 12, 2015, 00:48:53
Witam wszystkich forumowiczów. Interesuje się i pasjonuje w tworzeniu gier a dokładniej w programowaniu. Chciałbym zebrać kilku ludzi i stworzyć jeden zespół oraz zabrać się za tworzenie gry/gier. Potrafię bardzo dobrze programować w C++/C# oraz dobrze znam środowisko UNITY i podstawy javy więc byłbym odpowiedzialny za mechanikę oraz silnik gry. Pierwsze gry/grę chciałbym stworzyć właśnie w tym środowisku. Gdy uda nam się stworzyć coś od początku do końca w UNITY to wtedy można by pomyśleć nad napisaniem
własnego silnika. Do zespołu szukam osoby która interesuje się grafiką 3D i takiej która zajmowałaby się grafiką 2D. Jeżeli chodzi o umiejętności to nie muszą być one na wysokim poziomie, nawet nie muszą być na dobrym, wystarczą na poziomie przeciętnym. Najważniejsze jest dla mnie żeby osoba która np. będzie zajmowała się grafiką 3D aby to była jej pasja/zainteresowanie a wiedza i umiejętności przyjdą z czasem. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ chciałem już stworzyć grę z kolegą który miał zajmować się
grafiką 2D, ponoć się tym interesował i lubił to ale każdą wolną chwile spędzał i spędza na grze w lola i zawsze kończyło się na tym że musiałem go prosić żeby przysiadł do grafiki żeby przysiadł do czegoś co lubi, kiedy ja każdą wolną chwile spędzałem na szlifowaniu umiejętności. Dlatego dla mnie jest tak ważne byś interesował się tym czym się interesujesz. Szukam również osób wytrwałych i nie poddających się. Nie chciałbym po prostu takich sytuacji że jeżeli zacznie się robić ciężko podczas tworzenia gry a na
pewno tak też będzie to ktoś zrezygnuje bo ciężko, bo nie da rady. Każdy z nas może dać radę tylko wszystko zależy od chęci i samozaparcia. Jeżeli chodzi o zarys gry to też za wiele nie ma bo chciałbym zacząć wszystko od podstaw z gotowym zespołem. Pozdrawiam i czekam na chętnych ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2015, 02:26:54 wysłana przez MrBlue2583 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 01:30:55
Mam nadzieję że źródła lepiej formatujesz niż wpisy na forum.

Offline MrBlue2583

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 01:48:21
Teraz lepiej jeżeli chodzi o estetykę?
« Ostatnia zmiana: Luty 12, 2015, 02:26:23 wysłana przez MrBlue2583 »

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Luty 12, 2015, 02:31:50
Szukam ludzi honorowych i lojalnych ponieważ sam taki jestem
Wpierw mialem dopisac ze pewnie skromnych tez... ale po przemysleniu to jednak podoba mi sie to co napisales. Szkoda tylko ze nie chwalisz sie tym co zrobiles do tej pory.
Dopoki nie masz co pokazac to moze przemysl obnizenie wymagan co do przyszlych wspolpracownikow.

Offline MrBlue2583

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 04:24:55
Nie mam wymagań prócz tylko zainteresowania w tej tematyce. Jak napisałem w pierwszym poście dla mnie najważniejsze jest to by ktoś się tym interesował od siebie a podczas wspólnych projektów razem będziemy zdobywać wiedzę i doświadczenie, kto wie może i kiedyś stworzymy coś porządnego  ;) chce zebrać ludzi którzy robią coś bo lubią to robić, bo widzą w tym pasje i razem zacząć tworzyć , razem się uczyć a jeżeli chodzi o mnie to mam prostą gierkę z książki "Projektowanie gier w Unity 3D" lecz w pełni rozumiem zastosowane tam mechanizmy oraz umiem bez problemu coś takiego zrobić. Napisałem tez gierkę 2D na androida by ogarnąć mechanizmy 2D w unity. Bo jak się uczyłem Unity to jeszcze tego tam nie było. Żeby mieć dosyć pokaźne portfolio (albo jakiekolwiek) z grami 3D musiałbym umieć modelować i animować, jak pisałem ja chce zajmować się programowaniem i mechaniką (nie umiem modelować więc nie zrobię gry 3D dlatego chce założyć zespół gdzie każdy będzie miał swoje role do odegrania) gry dlatego szukam kogoś do grafiki 3D i 2D. Najlepiej się uczy praktykując, ćwiczy się jednocześnie z teorią, napotyka problemy które rozwiązuje, tak się najlepiej zdobywa doświadczenie, bynajmniej w mojej opinii a co do honorowego i lojalnego to nie chciałem wychwalać siebie samego tylko po prostu podkreślić to że chce trafić na w porządku ludzi. Podkreślam to dlatego że dziś mamy takie czasy że nawet z rodziną utrzymuję się kontakty w razie "w". Nie chciałbym kiedyś z takimi ludźmi pracować lub z takimi którzy robią to tylko dla pieniędzy

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 10:22:33
Nadal nie jest dobrze z formatowaniem tekstu, taki blok literek dość ciężko się czyta.

Wracając do tematu.
O dziwo znajomość modelowania bardzo przydaje se również programiście gier.
Na internecie jest dużo assetów darmowych z których można by sklecić całkiem sensowne tech demko.

I radził bym jednak samemu coś zrobić zanim wpakujesz się w pracę z innymi ludźmi która gorzko się skończy.
A prosty arkanoid to jednak troszku za mało.

Offline MrBlue2583

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 11:05:09
http://www.kongregate.com/games/MrBlue2583/survival-island

Nauczyłem się czegoś takiego, potrafię znacznie więcej zrobić niż takie coś ;) chcę przyciągnąć ludzi którzy zaczynają, którzy się dopiero uczą by razem zacząć się uczyć i razem tworzyć od prostych gier do coraz bardziej skomplikowanych czy w moim pomyśle jest coś nie tak? Chce połączyć ze sobą garstkę ludzi którzy będą wspólnie dzielić pasje. Zamiast poświęcać czas na uczenie się modelowania i animowania wolałbym poświecić czas na naukę kolejnych języków, bibliotek itd. a osoba która siedzi w modelowaniu niech poświęca czas na modelowanie.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 12, 2015, 11:28:35
Mam nadzieję że źródła lepiej formatujesz niż wpisy na forum.
Ale w czym problem? Ja jedno swoje źródło tak sformatowałem. ;) ;) ;)
#include <allegro.h>/**** Bartenstein 3D! by Krzysztof Kluczek (c) 2004 ****/
#define D(p,q)(1 p 0?m[i(X p d)][i(Y q d)]:t[4]?i(t[0]*4)|i(t[1]*4)?0: s=-1:0)&&
typedef double F;extern"C"{F sin(F);F cos(F);F atan(F);F sqrt(F);}typedef int i;
i x,y,n,l,Q=0,j[90][90],s;char m[90][90]={},*g=(char*)m,*h=g,*k=g,*p=g+1,c;F b,u
,v,a,d,z[320],A=0,X=1.5,Y=1.5,q[999][9]={},*t;BITMAP*w;RGB r;i cc(){d=.4 ;return
D(-,-)D(-,+)D(+,-)D(+,+)1;}i main(){allegro_init();install_keyboard();PACKFILE*f
=pack_fopen(__FILE__,"r");set_gfx_mode(0,320,200,0,0);w=create_bitmap(320,200) ;
while(pack_fgets(p+=90,88,f));pack_fclose(f);for(y=0;y<256;y++)x=y/4,r.r=(y&1)*x
,r.g=y&2?x:0,r.b=y&4?x:0,t=q[y],t[3]=y-173.5,t[2]=9,t[4]=(y>174)*.02,set_color(y
,&r); for(;g<h+8100;g++)(*g&=7)^2?0:j[i(q[Q][2]=(g-k)/90+.5)][i(q[Q][3]=(g-k)%90
+.5)]=Q++;s=Q;Q+=80;while(s>0&&!key[59]){g=m[i(X)]+i(Y);if(*g==7){for(y=0;y<1740
;y++){if(!(y%30))vsync();blit(w,screen,0,199,0,199-y,320,1);}break;}*g==2?*g=3,s
--,q[j[i(X)][i(Y)]][2]=-9:0;for(x=0;x<320;x++){t=q[x];m[i(t[2])][i(t[3])]?0:t[4]
=-t[4];t[2]+=t[4];d= atan((x-160)/200.);u=cos(A+d);v=sin(A+d);b=50.0/cos(d)+10 ;
for(l=y=100;y>0;)c=y>9?m[i(b/y*u+X)][i(b/y*v+Y)]+2*(y&~3):0,c++&7?c&7?vline(w,x,
99+y,99+l,c),0:0,putpixel(w,x,100-y,c),0:(z[x]=b/y,vline(w,x,99+l,100-y,c),y=0),
y--,l=c&7?y:l;}u=cos(A);v=sin(A);for(l=0;l<Q;l++)t=q[l],a=t[2]-X,b=t[3]-Y,t[0]=a
*u+b*v,t[1]=b*u-a*v,D(*,*)1;u=9;while(1){v=0;for(x=0;x<Q;x++)a=q[x][0],v<a&&a<u?
l=x,v=a:0;if(v<.1)break;u=v;t=q[l];d=160+200*t[1]/t[0];a=(16<<(l>174))/t[0];for(
n=-a;x=d+n,n<=a;n++)if(x>=0&&x<320&&z[x]>t[0]+.3)y=sqrt(a *a-n*n),vline(w,x,99-y
,100+y,251-8*i(t[0]*4)-2*(l>174));}a=0.07;key[82]?A-=a:key[83]?A+=a:0;key[84]?0:
a=key[85]?-a:0;X+=(u=a*cos(A));cc()?0:X-=u;Y+=(v=a*sin(A));cc()?0:Y-=v;u=300;v =
20;line(w,u,v,u+9*cos(A),v+9*sin(A),254);putpixel(w,u,v,255);textprintf(w,font,0
,0,255,"%d",s);vsync();blit(w,screen,0,0,0,0,320,200);}clear(screen);textout(///
screen,font,s?"Game Over":"You win!",124,96,255);while(!key[59]);}END_OF_MAIN();

Offline MrBlue2583

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 12:02:17
Ale w czym problem? Ja jedno swoje źródło tak sformatowałem. ;) ;) ;)

Czy to jakis sarkazm w moją strone ? :):)

Offline Rethil

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 12:30:46
@Krzysiek K. Nie brakuje ci średnika w linijce 1? Wiesz tam za klamrą w linijce 1, a przed deklaracją zmiennej w linijce 1?;)

@OP Gierka fajna jak na początek, ale chyba lepiej wyjdziesz jeśli spróbujesz ogarnąć podstawy blendera czy inkscape'a  i pierwszą grafikę zrobisz sam. Przykładowo "Braid" początkowo miał grafikę programistyczną. Dopiero kiedy był prawie skończony, to Jonathan Blow nawiązał współpracę z grafikiem.

Jak stworzysz ciekawy gameplay to grafik chętne żeby ci pomóc ukończyć grę powinien się znaleźć;)

Offline MrBlue2583

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 12:39:49
@Krzysiek K. Nie brakuje ci średnika w linijce 1? Wiesz tam za klamrą w linijce 1, a przed deklaracją zmiennej w linijce 1?;)

@OP Gierka fajna jak na początek, ale chyba lepiej wyjdziesz jeśli spróbujesz ogarnąć podstawy blendera czy inkscape'a  i pierwszą grafikę zrobisz sam. Przykładowo "Braid" początkowo miał grafikę programistyczną. Dopiero kiedy był prawie skończony, to Jonathan Blow nawiązał współpracę z grafikiem.

Jak stworzysz ciekawy gameplay to grafik chętne żeby ci pomóc ukończyć grę powinien się znaleźć;)

To nie jest w sumie zły pomysł. Tylko że ja nie chce jednorazowego grafika do gotowego projektu, chciałbym abyśmy całą grupą zajęli się nim od początku, od pomysłu aż do produktu finealnego ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 12, 2015, 13:09:37
Cytuj
@Krzysiek K. Nie brakuje ci średnika w linijce 1? Wiesz tam za klamrą w linijce 1, a przed deklaracją zmiennej w linijce 1?;)
Nie brakuje. Jedyne co, to może ray tracing jest nieco nieczytelny, ale za to AI wrogów powinno być łatwo zrozumiałe. No i kolizje są zrobione pewnym hackiem. ;)
(pomijając ironię, w tym kodzie serio są te funkcjonalności)

Cytuj
chciałbym abyśmy całą grupą zajęli się nim od początku, od pomysłu aż do produktu finealnego ;)
Przygotuj się na to, że pierwszych parę projektów po prostu skopiecie. Poza tym w projektach zespołowych strasznym problemem jest spadek motywacji uczestników. Jeżeli chcesz się razem z kimś uczyć, ogarnij sobie kogoś w okolicy i spotykajcie się regularnie co tydzień z laptopami na wspólne dłubanie w Unity. Wtedy możecie podtrzymywać nawzajem swoją motywację. Przez wyłącznie internet i z przypadkowymi osobami jest naprawdę ciężko. Wiem to z doświadczenia, bo dwa internetowe projekty (gdzie demokratycznie wybierano mnie na "kierownika") już mi upadły właśnie z braku motywacji zespołu, za to w przypadku pracy z ludźmi twarzą w twarz w 4-osobowym pracując z różnymi znajomymi można w 7 godzin stworzyć grywalny prototyp. :)

Offline matmow

  • Użytkownik

# Luty 12, 2015, 18:41:48
Przygotuj się na to, że pierwszych parę projektów po prostu skopiecie. Poza tym w projektach zespołowych strasznym problemem jest spadek motywacji uczestników.
Czyli to jest normalne? :) Ostatnio mam z tym cały czas problem, chciałoby się coś konkretnego zrobić, ale zawsze się komuś zaczyna odechciewać. Najbardziej konkretny produkt (niekoniecznie wymagający, ale jednak skończony) wyszedł mi na GameJam z obcymi ludźmi. Tak jak napisałeś, pewnie tylko dlatego, że byliśmy wszyscy na miejscu

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 12, 2015, 22:41:02
Czyli to jest normalne? :) Ostatnio mam z tym cały czas problem, chciałoby się coś konkretnego zrobić, ale zawsze się komuś zaczyna odechciewać. Najbardziej konkretny produkt (niekoniecznie wymagający, ale jednak skończony) wyszedł mi na GameJam z obcymi ludźmi. Tak jak napisałeś, pewnie tylko dlatego, że byliśmy wszyscy na miejscu
Jak najbardziej normalne. :)