Autor Wątek: [HLSL] Wykrywanie krawędzi.  (Przeczytany 2032 razy)

Offline bsp

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2015, 12:19:34
Mam shader, który chciałbym lekko zmodyfikować, a nie mam kompletnie pojęcia jak. Otóż modyfikacja miała by polegać na tym, że chciałbym uzyskać efekt rysunkowych linii na krawędziach modeli, coś jak w komiksach. Proszę o pomoc, jeśli jest to możliwe. Oto link do kodu: http://pastebin.com/iWTRweLd

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline bsp

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2015, 14:48:24

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Styczeń 24, 2015, 15:35:27
Podobny algorytm znajduje się w książce
DirectX 9 Programmable Graphics Pipeline
Kris Gray.

O ile pamiętam, tam przykładowy kod (nazwany Glow), wykonywał obliczenia na noramlnych i na obrzeżach był lity a naprzeciwległe połysk nie był rysowany.
Nie wiem, czy to rozwiązuje problem, ale algorytm jest prosty.

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2015, 20:51:34
poszukaj rozwiązań, które korzystając ze stencila robią obrysy obiektów

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Styczeń 24, 2015, 23:02:25
Slowo klucz: Toon shading

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Styczeń 25, 2015, 00:12:38
Cytuj
poszukaj rozwiązań, które korzystając ze stencila robią obrysy obiektów
Z tym, ze to rozwiazanie ma swoja wade, poniewaz obrys faktycznie bedzie, ale to nie do konca obrys obiektu 3D, a raczej rzutu tego obiektu. Mysle, ze w tym wypadku tak, jak Noxy wspomnial lepiej sie nada 'toon shading'

Offline Xender

  • Użytkownik