Autor Wątek: Gra/aplikacja z większym sensem - pomocna w rozwoju osobistym,zmianach życiowych  (Przeczytany 5078 razy)

Offline Palooan

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2015, 08:25:00
Witam,

Gier jest mnóstwo na rynku, za to aplikacji, które by wspomagały rozwój osobisty, niewiele, bardzo wiele osób się interesuje tym tematem. Można stworzyć aplikację, która będzie pomocna przy chudnięciu, rzucaniu nałogu, zakładaniu firmy czy realizowania jakiekolwiek innego celu. Mogłaby ona korzystać z metody coachingu, przypomnień itd. W razie zainteresowania pomysłem, proszę się odezwać do mnie na email: seed kropka inwestycja małpa gmail kropka com

Mam pomysły jak taka aplikacja/gra może działać. Mogłaby wnosić w życie coś więcej ponad zwykłą rozrywkę czy zabijanie nudy. Mogłaby pomagać w zmianie swojego życia na lepsze. Model zarabiania np. freemium + reklamy. Z reklam powinna być większa kasa niż normalnie, bo osoby zainteresowanie rozwojem osobistym kupują książki, poradniki, chodza na szkolenia, kursy, warsztaty, wydają na to kasę, więc można dedykowane produkty/reklamy do nich kierować, z większa skutecznością.

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Styczeń 19, 2015, 09:54:15
W jaki sposób aplikacja ta różniłaby się od Beemindera?

Offline Palooan

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2015, 10:21:04
Przez wykorzystanie crowd-sourcingu przy motywacji, szukaniu rozwiązań swoich trudności itd. chociażby.
Polska wersja językowa i też inne, poza angielskim.
U nich płaci się 5 dolarów, jak się nie realizuje swoich celów, a to zapewne mocno ogranicza popularyzację appki, więc warto inaczej płatności wymyślić i rozplanować.
Poza tym moduły, które by wciągały bardziej użytkownika, by dodawał więcej celów, nowe, by go na stałe przyciągać. Rankingi, statystyki itd, funkcja społecznościowa łączenia ze znajomymi i konkurowania z nimi.
Opcji jest sporo, jak można to zrobić lepiej :)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

  • +6
# Styczeń 19, 2015, 13:27:46
Kim jesteś? JESTEŚ ZWYCIEZCĄ Kim jesteś? JESTEŚ ZWYCIEZCĄ Kim jesteś? JESTEŚ ZWYCIEZCĄ

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Styczeń 19, 2015, 14:00:53
Cytuj
Przez wykorzystanie crowd-sourcingu
Chyba najczęstszym błędem robionym przez startupowców jest poleganie na rzeczach z kategorii "crowd" bez posiadania żadnego faktycznego "crowd". A potem powstaje taka czy inna appka, która nie oferuje nic, bo ma epsilonowy content (bo miał być przez "crowd" zrobiony). W ten sposób nikt nie jest przyciągany, kółko się zamyka i projekt idzie do piachu.

A żeby był ów "crowd", niezależnie czy to crowd-sourcing, crowd-funding, czy cokolwiek, to potrzebna jest kasa na marketing, dobry marketing, kasa na marketing i jeszcze do tego kasa na marketing. Bez marketingu to nawet z najlepszą stroną i pomysłem na kickstarterze nic nie wskórasz.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 19, 2015, 14:12:24
Gier jest mnóstwo na rynku, za to aplikacji, które by wspomagały rozwój osobisty, niewiele, bardzo wiele osób się interesuje tym tematem.

Gier na Google Play jest ~250k, a appki to reszta, czyli jakieś 1100k. Jak się bliżej przyjrzysz to zobaczysz, że procentowo gier z ilością pobrań >50k jest więcej niż appek. Z drugiej strony w przeliczeniu na liczbę użytkowników appki generują większy zysk.

Teraz skoro już wiesz, że gier jest mniej niż tych wymyślnych aplikacji (appkę zrobić łatwiej niż prostą grę) to napisz czym ten Twój pomysł się wyróżnia spośród 22k aplikacji medycznych + 50k o produktywności + ponad 100k o stylu życia?

Jak zobaczę w tym jakikolwiek sens to zrobię taką appkę pod warunkiem, że wyłożysz kasę na marketing. Inaczej nie ma sensu się za to zabierać.

Offline Palooan

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2015, 15:25:15
Chyba najczęstszym błędem robionym przez startupowców jest poleganie na rzeczach z kategorii "crowd" bez posiadania żadnego faktycznego "crowd".

Pełna zgoda. Dlatego crowd-sourcing może być używany do rozwoju,  powiększania contentu, ale jakaś wystarczająca jego ilość, w dobrej jakości, musi być na starcie gotowa.

napisz czym ten Twój pomysł się wyróżnia spośród 22k aplikacji medycznych + 50k o produktywności + ponad 100k o stylu życia?

Jak zobaczę w tym jakikolwiek sens to zrobię taką appkę pod warunkiem, że wyłożysz kasę na marketing. Inaczej nie ma sensu się za to zabierać.

a) Samo istnienie appki niewiele znaczy, dopóki:
- ludzie się o niej nie dowiedzą
- nie przekonają się by spróbować
- nie przekona ich ona do częstego używania

Więc ilość istniejących znaczy i dużo i mało.

b) Ja nie wychodzę dlatego od tego co już jest. Tylko od POTRZEBY, którą mam sam i wiele osób, w tym wiele osób nieuświadomioną, którą można im uświadomić.

Ile osób chce... schudnąć, znaleźć partnera, założyć firmę, zmienić pracę, spełnić swoje marzenie, poprawić swoje relacje, wyremontować/zbudować dom, ... MNÓSTWO :)

I to jest potencjalny rynek.

c) Kwestią jest zatem zrobić coś co realnie pomoże tym masom ludzi, realizować swoje zamierzenia dostatecznie dobrze by z tego korzystali, a najlepiej LEPIEJ od konkurencji.

No i d) rozpromować

Oraz e) ulepszać stale, dbać o dobrą obsługę klienta, serwis, aktualizacje.

Oczywiście jednocześnie dbając o f) czyli monetyzowanie, cash flow, monitorowanie konkurencji itd.

Ja liczę, że kasę na ten projekt będę miał w lutym lub marcu, więc raz jeszcze osoby zainteresowane współrpacą zapraszam do naskrobania mejla na adres z pierwszego posta. Do tych osób się odezwę w pierwszej kolejności. Wystarczy sam email, nie mam zamiaru niczyich danych osobowych na tym etapie zbierać, bo po prostu się odezwę wtedy.

Jestem otwarty na konstruktywną krytykę i rozmowę. Merytoryczne obmyślenie appki trochę mi zajmie i będę sobie to w międzyczasie ogarniał.

No i wiadomo, że kto im więcej włoży pracy/kasy w ten projekt tym większe będzie mieć udziały. Biorę więc pod uwagę i opcję, że ja wyłożę kasę a ktoś technicznie to zrobi i już na mojej głowie będzie cały marketing albo jak będą sensowni ludzie to ich wkład może być większy i wtedy też większy udział. Sprawa jest otwarta :)

I co do Twojej wypowiedzi Gimer to Ci nie powiem czym dokładnie się różni, bo nie mam docelowej wersji wszystkich funkcjonalności a po drugie nie obczaiłem tych konkurencyjnych appek - to jest do zrobienia w toku przygotowań merytorycznych. Na razie rzucam pomysł by zbadać odzew, zebrać ewentualne kontakty do potencjalnych współpracowniów i posłuchać krytyki, za którą dziękuję z góry :)

Offline Palooan

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2015, 15:30:23
I dodam, że znając poziom motywacji ludzi do tego by coś zmienić w swoim życiu, sądzę, że będą gotowi trochę więcej wydać w takiej appce, gdy zobaczą, że ona działa i ma sens, niż na jakieś skaczące kolorowe ludki czy puzzle w jednej z mnóstwa gierek. Procentowo pewnie więcej będzie gotowych coś zabulić za jakieś ekstra opcje czy np. kontynuowanie korzystania jeśli jedynie pierwsze 3 miesiące będą for free.

W każdym razie pewni ludzie, bo nie wszyscy. Dzieciaki i nastolatki wolą naparzać w gry i się tą appką w większości nie zainteresują. Główna grupa appki to pewnie będą osoby z grupy 20-40 lat.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Styczeń 19, 2015, 16:04:37
Tak czytam ten temat i czytam i nie mogę się doszukać co ta appka miałaby w ogóle robić.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 19, 2015, 16:08:11
Cytuj
c) Kwestią jest zatem zrobić coś co realnie pomoże tym masom ludzi, realizować swoje zamierzenia dostatecznie dobrze by z tego korzystali, a najlepiej LEPIEJ od konkurencji.
Tyle że rzeczy, które mogą realnie pomóc są poza zasięgiem wpływu potencjalnej appki. Appka może co najwyżej stanowić gadżet, który zastępuje notes i długopis, ale nie rozwiąże podstawowych problemów masy ludzi, o których piszesz - braku motywacji, strachu przed zmianą, "braku czasu", narzekaniem, zrzucaniem odpowiedzialności, itp.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 19, 2015, 16:42:11
Tak czytam ten temat i czytam i nie mogę się doszukać co ta appka miałaby w ogóle robić.

Tego nie napisał. Jak chce i nie tylko da, a jeszcze zajmie się marketingiem to mogę mu ją zrobić :) Albo lepiej poczekam na specyfikację albo projekt graficzny.

Tyle że rzeczy, które mogą realnie pomóc są poza zasięgiem wpływu potencjalnej appki. Appka może co najwyżej stanowić gadżet, który zastępuje notes i długopis, ale nie rozwiąże podstawowych problemów masy ludzi, o których piszesz - braku motywacji, strachu przed zmianą, "braku czasu", narzekaniem, zrzucaniem odpowiedzialności, itp.

Prawda. Choć appka wyświetlająca randomowo sam napis "To nie Twoja wina", "Przestań narzekać" mogła by niektórym służyć za wymówkę :P

Offline lethern

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2015, 17:45:25
widziałem że na rozwojowiec.pl robią taki projest :)

Offline matheavyk

  • Użytkownik
    • rabagames.com

# Styczeń 19, 2015, 20:44:34
Gier jest mnóstwo na rynku, za to aplikacji, które by wspomagały rozwój osobisty, niewiele

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ocdevel.habitrpg
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mdjsoftware.rpgtodo
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lvl.xpbar
https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.amimetic.habits
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eikosol.liferpg&hl=pl

Nie zgadzam się, że niewiele, bo oprócz tych linków jest jeszcze mnóstwo innych (nawet klikając tylko w "podobne" na stronach z powyższymi aplikacjami).

Offline Palooan

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2015, 06:25:21
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ocdevel.habitrpg
Grafika i stylizacja jak na Tibie, nie trafi w gusta wielu osób powyżej 20 roku życia. Ale ma wiele elementów przydatnych, przynajmnie w teorii, bo nie korzystałem z niej, jak znajdowanie ludzi z podobnymi celami i wymianę wskazówek między sobą.

Cytuj
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mdjsoftware.rpgtodo
Tu głównie lista zadań, więc skromna funkcjonalność. Plus budowanie swojej postaci, które jednych przekonuje do siebie a innych nie. Jest mnóstwo sposobów by sobie robić listę zadań, nic więc dziwnego, że popularność appki jest mała.

Cytuj
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lvl.xpbar
Określanie celów, śledzenie postępów, levele do zdobywania. Fajne, ale dla osób z problemem z motywacją, podziała na bardzo krótką metę.

Cytuj
https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.amimetic.habits
Podobnie jak wyżej z dodatkowym elementem motywacyjnym - utrzymywaniem serii. Chodzi o to by w kolejne dni kontynuować dobre działania, bo jak nie to seria liczy nam się od zera. Może to działać na niektórych, którzy nie chcą stracić 'dorobku' z włożonego wysiłku.

Cytuj
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eikosol.liferpg&hl=pl
Podobna gra do tej pierwszej, budujemy postać jak w RPG, mamy listę zadań itd.
[/quote]

Niektóre z nich mają ciekawe rozwiązania, które warto byłoby wdrożyć. Różne trafią do różnych osób, niektórzy będą chcieli budować swoją postać, inni patrzeć na graficzne przedstawienie tego jak im idzie.

Ale mimo to najważniejszego w nich brakuje, czyli systemu motywującego, coachingu. Jedna z nich ma funkcje społecznościowe raptem. To, że mamy sami wklepać cele do appki, potem to czy je osiągnęliśmy i ewentualnie appka będzie się nam upierdliwie przypominać to niewiele, bo wiele osób ją po prostu wyłączy i skasuje, gdyż nie zadziała dla nich.

Appka powinna motywować, np. pokazuje jakiś tekst, filmik czy wiadomość głosową i użytkownik klika czy go to zmotywowało, czy nie, na ile i z czasem appka uczy się czy danego deliwenta trzeba opie***ć z góry na dół by wziął się do roboty, czy trzeba mu przypomnieć czemu chce to robić, czy wskazać mu jest sukcesy, czy porażki, czy jakieś mądre cytaty itd. Jak taki coach właśnie, trener osobisty, wiedzieć jak zadziałać na daną osobę, by ruszyła tyłek. A to jak będa prezentowane wyniki jest wtórne. Content najważniejszy i z czasem mogą go tworzyć też i użytkownicy.

Cytuj
Nie zgadzam się, że niewiele, bo oprócz tych linków jest jeszcze mnóstwo innych (nawet klikając tylko w "podobne" na stronach z powyższymi aplikacjami).

Niewiele w stosunku do ilości gier. Poza tym te w większości dają funkcje śledzenia wyników, a nie motywują same z siebie tak bardzo. A z drugiej strony są tam dwie z ponad 100,000 ściągnięć, więc pokazują jakiś potencjał rynku :)

Offline Palooan

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2015, 06:33:02
Tyle że rzeczy, które mogą realnie pomóc są poza zasięgiem wpływu potencjalnej appki. Appka może co najwyżej stanowić gadżet, który zastępuje notes i długopis, ale nie rozwiąże podstawowych problemów masy ludzi, o których piszesz - braku motywacji, strachu przed zmianą, "braku czasu", narzekaniem, zrzucaniem odpowiedzialności, itp.

Nie są wcale poza zasięgiem. User może kliknąć np. że nie zrobił czegoś, powiedzmy pompek i zostanie spytany o powód, np.
- nie chciało mi się
- mam zakwasy
- zapomniałem
- ważna sprawa osobista

I tak dalej.
W zależności od odpowiedzi co innego będzie dalej. Nie chciało mu się to powiedzmy jakieś ujemne punkty, ale tez pytanie dlaczego i drążenie tematu, a na koniec jakieś motywacyjne teksty, gdzie zaznaczy, które do niego trafiają bardziej a które wcale.

Jak zakwasy to info o tym co robić by ich nie mieć. To, że powinien ćwiczyć pomimo nich i mniej punktów ujemnych.

To, że zapomniał to pytanie o to by ustawić przypomnienie, albo zmienić obecne na skuteczniejsze, jego porę np. i też jakieś ujemne punkty.

Ważna sprawa osobista to dopytanie czy na pewno, czy nie ściemnia, bo wtedy sam siebie oszukuje i powiedzmy jakaś taryfa, że jak nadrobi to to nie będzie miał nic na minusie.

Taki symulator coacha, trenera osobistego, który jest na wyciągnięcie ręki, motywuje, wspiera pomaga itd.

Cytuj
Prawda. Choć appka wyświetlająca randomowo sam napis "To nie Twoja wina", "Przestań narzekać" mogła by niektórym służyć za wymówkę :P

Może wyświetlać na początku randomowo, a potem widząc preferencje usera, bardziej zindywidualizowanie, teksty motywacyjne, gdzie user ocenia ich skuteczność dla niego. Teksty na starcie musiałyby być w jakimś stopniu utworzone, ale mogliby je też współtworzyć userzy, byłyby rankingowane w rożnych kategoriach.