Autor Wątek: Tworzenie gier na zlecenie  (Przeczytany 3639 razy)

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Styczeń 17, 2015, 14:49:47
Hej, poniewaz drugi raz juz mam problemy z wyciagnieciem kasy za realizacje gry, chcialem zapytac jak Wy sie zabezpieczacie?
Moja aktualna gra na zlecenie wlasnie jest w stadium kryzysu zleceniodawca/ zleceniobiorca bo pomimo podpisanej umowy klient 'kiwa' sie z zaplaceniem kasy. Wszystko mu sie podoba, jezeli o moja prace chodzi ...tylko nie ma pieniedzy obecnie. Zdolal jeszcze napisac ze to niesprawiedliwe ze nie zgadzam sie na publikacje gry zanim mi nie zaplaci bo w grze sa przeciez jego grafiki.
 Zapewne nic z tym dalej nie bede robil bo po prostu zal mi mojego czasu.
Chcialem tylko zapytac czy sie zabezpieczacie czesciowa platnoscia z gory, czy takiego rozwiazania sie nie stosuje i po prostu mialem zwyklego pecha ktory musze wkalkulowac jako staly koszt takiej dzialalnosci( czyli dac sobie spokoj ze zleceniami)... czy moze sa inne sposoby?


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +1
# Styczeń 17, 2015, 15:10:51
można rozbić zlecenie na etapy

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Styczeń 17, 2015, 15:16:20
Laggyluk czyli kamienie milowe, a zaliczki raczej sie nie stosuje?

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Styczeń 17, 2015, 15:18:08
Chcialem tylko zapytac czy sie zabezpieczacie czesciowa platnoscia z gory

Gier nigdy na zlecenie nie pisałem ale w apkach biorę 30% z góry.

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Styczeń 17, 2015, 15:23:48
Moze to jest specyfika gier, ze kazdy sobie pomysli ze chcialby miec gre, no a zamowienie na konkretny program wynika z prawdziwej potrzeby. Gdy zaczynam mowic nawet o niewielkiej zaliczce to nawet serdeczna rozmowa przeradza sie w taka bliska 0K.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +1
# Styczeń 17, 2015, 16:38:59
Laggyluk czyli kamienie milowe, a zaliczki raczej sie nie stosuje?
nie wiem, wypisalem sie z polskich realiow biznesowych i pracuje wyłącznie przez neta. najpierw siano za milestone w escrow i wtedy dopiero zaczynam myśleć o projekcie

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

  • +3
# Styczeń 17, 2015, 17:04:01
1) Dobra umowa (serio choćby o dzieło)
2) Jak projekt duży to zaliczka z góry
3) No i kasa za milestony / sprinty. (Np umawiasz się ze dzielisz projekt na 6 sprintów i pierwsze 3 musi wypłacać a potem już kolejne 3 nie. Dopiero po skończeniu całości reszta.)

Ogólnie polecam nie bawić się w cześć słyszałem ze jesteś dobry zrób mi grę.

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Styczeń 18, 2015, 15:59:14
escrow+milestone+umowa. Z postow wydaje mi sie ze to najlepszy mix.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Styczeń 18, 2015, 17:06:05
Cytuj
Moja aktualna gra na zlecenie wlasnie jest w stadium kryzysu zleceniodawca/ zleceniobiorca bo pomimo podpisanej umowy klient 'kiwa' sie z zaplaceniem kasy. Wszystko mu sie podoba, jezeli o moja prace chodzi ...tylko nie ma pieniedzy obecnie. Zdolal jeszcze napisac ze to niesprawiedliwe ze nie zgadzam sie na publikacje gry zanim mi nie zaplaci bo w grze sa przeciez jego grafiki.
 Zapewne nic z tym dalej nie bede robil bo po prostu zal mi mojego czasu.
Zawsze możesz spróbować dług sprzedać firmie egzekucyjnej...

Offline rafal3920

  • Użytkownik

  • +2
# Styczeń 21, 2015, 00:34:14
Spisałeś umowę? Jeżeli tak to bez problemu możesz skierować sprawę do sądu, jeżeli nie to... tylko postraszyć sądem

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Styczeń 21, 2015, 02:46:17
Cuda sie jednak zdarzaja, napisal list czy moze splacac w ratach, aalleluja ;)
...
Musze sie jeszcze pochwalic ze zastosowalem metode escrow lub zaliczka nawet bez okreslonej kwoty i zleceniodawca zamilkl..

Offline tru777

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2015, 13:02:17
Załóż team i nie rób na zlecenie.

W Gamedevie obowiązuje Faktor Rzewności. Obojętnie czy ze strony wydawcy czy twórców.

Poziom rzewności opowiedzianej historii uprawnia odpowiednio do:

1. Niezapłacenia 25% sumy, nienapisania 25% kodu, nie oddania 25% grafiki gdy:
spadło ciśnienie atmosferyczne (ponoć zeszłej nocy było najmniejsze od 30 lat), wiał wiatr, lub było za gorąco

2. Niezapłacenia 50% sumy, nienapisania 50% kodu, nie oddania 50% grafiki gdy:

była sesja, epidemia grypy

3. Niezapłacenia 75% sumy, nienapisania 75% kodu, nie oddania 75% grafiki gdy:

jemu też nie płacą, był remont mieszkania

4. Niezapłacenia 100% sumy, nienapisania 100% kodu, nie oddania 100% grafiki gdy:

zdarzyły się powody osobiste (rozejście się z dziewczyną, śmierć chomika) lub to niesprawiedliwe bo jest tam ich grafika