Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo III - 17-22.01.2015 [wyniki]  (Przeczytany 12018 razy)

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 26, 2015, 22:11:16
Kilka uwag do gry TD Black and White:

- Gra wykorzystuje dużo basowych dźwięków, także proponuję grać na głośnikach lub słuchawkach.
- Z racji braku zbilansowania rozgrywki można cheatować za pomocą klikania w drzewo (bonusowe 100 organów)
- button " Lvl UP" działa jeśli mamy powyżej 300 organów
- na ostatnim poziomie dostajemy do ręki niespodziankę, którą po części możemy sterować
- M142 strzela ale niestety ostatniego dnia rano pokusiłem się, by zmienić pozycję startową pocisków i bez testowania wysłałem na compo. Bez niego naprawdę trudno jest w drugiej części obrony wieży, gdy następują "Świty żywych trupów".

/* Spojler
Po przejściu sceny obrony wieży lecimy helikopterem do nowej lokacji. Przy końcu drogi w helikopter trafia piorun (zombi z laską potrafią przywoływać pioruny). Helikopter się rozbija, a my tracimy przytomność i budzimy się w wnętrzu podziemnego bunkru. Niestety przez stan zdrowia nie mogliśmy pokierować obroną drugiego bunkra i do jego wnętrza wdarli się nieumarli. Naszym zadaniem jest znalezienie i uratowanie ostatnich ludzi, a następnie odszukanie drogi wyjścia.
Niestety zabrakło czasu na to wszystko. Pomimo posiadania w kodzie jeszcze dwóch scen zagrać możemy w tryb hardcore obrony wieży :)
*/

Link z uprawionym M142 (pomoc kawalerii):
Windows: https://drive.google.com/file/d/0B1kTRoF4123cMzBvMXl1N0lKME0/view?usp=sharing
Linux: https://drive.google.com/file/d/0B1kTRoF4123cM1pwa3QyR3YtN28/view?usp=sharing
Można sobie ściągnąć lub nie. Chyba jedyną zmianą jest poprawa lotu pocisków M142 - 2 linijki zmiany w kodzie. Jeśli jeszcze coś zmieniłem to bardzo przepraszam, bo nie chciałem :P
Cóż wysłałem bez przetestowania i takie są tego efekty :/

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 26, 2015, 22:52:04
Oceny:
(wybór naprawdę bardzo ciężki)
Punkty 3 - Inside a Trap
Punkty 2 - Gra w życie
Punkty 1 - Przygody Kubusia


Gra w życie:
  • dobrze wytłumaczone sterowanie, dobre intro
  • bardzo fajny pomysł z znikaniem podłogi
  • jednolity styl

- bardzo zły pomysł z znikaniem podłogi bez ostrzeżenia, gdy pod nami są kolce. Jakbym coś takiego zobaczył w kupionej grze tobym poleciał im negatywny komentarz zrobić
- kiepskie sterowanie
- brak info o ilości czaszek

Inside a Trap:
  • pomysł
  • prostota
  • ogromna ilość poziomów jak na compo

- gra zręcznościowo/logiczna. Za mało się dzieje. Za łatwo zginąć. O ile lubię logiczne to nie lubię klimatów Timbermana, Flappy birda...
- kolor tła bije po oczach

Przygody Kubusia:
  • ładne intro
  • zachowanie wrogów
  • pomysł odnowy życia
  • prostota animacji 'błyskania' na wodzie

- nuda, nuda i jeszcze raz nuda
- brak minimapy

Pułapka bez powrotu:
Nie umiem ocenić tej gry. Jaki jest jej sens? Jak wyliczyć gdzie są miny? Można na pałe wchodzić do środka po serce i nic więcej?

Trap Field:
  • ładny jednolity wygląd
  • pasująca muzyka

- zbyt wyśrubowany poziom trudności
- trzeba ciągle naciskać spacje

Trapindo:
  • pomysł jakby z moich konspektów na stronie
  • czytanie dzieciom :)

- głos nienaturalnie zniekształcony aż bije po uszach
- po przegranej rundzie trzeba restartować grę
- trochę za mało urozmaicona rozgrywka

TD Black and White:
[+/-] moja gra.

Jak reszta ocen? Gotowe? :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2015, 23:16:59 wysłana przez Gimer »

Offline PSz

  • Użytkownik

# Styczeń 26, 2015, 23:35:24
Gimer tam gdzie podłoga zapada się pod kolcami wiszą całe szkielety ;-).  Liczba czaszek miała być niewiadomą. Ja do paczki zajrzę jutro. pzdr.

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Styczeń 27, 2015, 10:13:17
Pozwolisz Gimer, że skopiuję przynajmniej gry do swojej wypowiedzi:
Oceny:

Punkty 3 - Gra o życie
Punkty 2 - TD Black and White
Punkty 1 - Inside A Trap


Gra o życie (jakbyś dał butelki zamiast czaszek i nazwał grę "Gra o picie" byłaby jazda):
+
szybka, zręcznościowa, wszystko wiadomo co i jak
-
mimo, że mała piekielnie trudna - nie przeszedłem jej


Inside a Trap:
+
pomysł, prostota, udana kompozycja
-
niewyraźna czcionka, to nie moje klimaty


Przygody Kubusia:
*moje

Pułapka bez powrotu:
+
pomysł, skojarzenie z pacmanem
-
brak najmniejszych komunikatów o tym, że to drugi level itd, że skończyłem lewel (instrukcja dopiero mi wyjaśniła co i jak), start ciągle z tego samego miejsca


Trap Field:
+
prostota, ciekawe podejście do tematu (chyba temat compo został tu zawarty najpełniej), znajdźki
-
jak dla mnie zbyt duży poziom trudności, za mało życia dla gracza, w większości przypadków bardzo trudno złapać znajdźkę, zbyt dokładne kolizje


Trapindo: (nie wiem jak zakwalifikować stawianie wieży na trasie, z jednej strony to dosyć nietypowe(+), z drugiej wieżyczki powinny blokować robale)
+
lubię tower defense, w porządku wyjaśnienie (słuchowa fabuła)
-
ale praktycznie nieużyteczne mniejsze działo (te z mniejszym zasięgiem), krótka, zbyt mało rozbudowana, za mało plansz itp


TD Black and White:
+
całość wygląda ładnie i stylowo, fajne animacje postaci i efekty, lubię tawer defense
-
chyba nie skończone bo po dojściu licznika populacji do 0 gra nie skończyła się, słabo zrównoważone, pierwsze i trzecie działo praktycznie nieprzydatne, tylko z rakietami udało mi się jakoś opanowywać fale wrogów

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 27, 2015, 11:11:39
Jak reszta ocen? Gotowe? :P

To ja jeszcze raz powtórzę. :)

Cytuj
Uczestnicy opisują wrażenia z gier i głosują w systemie 3-2-1, nadsyłając głosy na  compo15styczen@warsztat.gd (szczegóły w regulaminie)

Offline Halajo

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2015, 12:53:15
Punkty 3 - TD Black and White
Punkty 2 - Gra o życie
Punkty 1 - Przygoda Kubusia


Gra o życie
+
wciągająca, syndrom jeszcze jednego razu, dopasowana muzyka
-
trudna, licznik czaszek by się przydał


Inside a Trap
-moja ;)


Przygody Kubusia
+
"wzruszająca historia ;) ", skomplikowane i trudne labirynty
-
czasami za trudne, przydałaby się jakaś podpowiedź jak rozwiązać daną zagadkę

Pułapka bez powrotu
+
dobry pomysł, wykonanie gorsze ;)
-
zbyt duża losowość przez co gra staje się niegrywalna ;)


Trap Field
+
muzyka, prosty nieskomplikowany gameplay
-
męczące wciskanie spacji


Trapindo
+
humor, klasyczny tower defence
-
zmutowany głos


TD Black and White
+
jednolity i przyjemny dla oka styl graficzny, solidna podstawa pod dobry tower defence
-
przydałoby się bardziej urozmaicić
Ps. Pobrałem nowszą wersję ale teraz po uruchomieniu i kliknięciu gdziekolwiek następuje zamknięcie gry.

To tyle :D

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 27, 2015, 15:56:27
Pozwolisz Gimer, że skopiuję przynajmniej gry do swojej wypowiedzi
:)

chyba nie skończone bo po dojściu licznika populacji do 0 gra nie skończyła się, słabo zrównoważone, pierwsze i trzecie działo praktycznie nieprzydatne, tylko z rakietami udało mi się jakoś opanowywać fale wrogów
Szczerze mówiąc zapomniałem o ekranie na niepowodzenie. Jeszcze nie udało mi się przegrać :P Dorobię ale już nie na compo.

To ja jeszcze raz powtórzę. :)
Wiemy ale i tak dzięki za przypomnienie.
Wolę formę postu, bo teraz można więcej się dowiedzieć. Co się podoba, co nie, co zmienić, itp...

jednolity i przyjemny dla oka styl graficzny, solidna podstawa pod dobry tower defence
O to mi chodziło. Większość ludzi skupi się na tym co nie działa ale to widać. Pewnie nikt nie zauważy, że nawet ogony pocisków (rakiet, i miniguna) się animują. Roboty w brud ale nie robiłem tego z myślą tylko o compo. Myślę, że za miesiąc będzie można sobie pograć w pełną wersję z niewielką ilością bugów.
Po ogłoszeniu wyników napiszę info ile kodu, ile animacji, etc.

przydałoby się bardziej urozmaicić
Też o tym myślałem. Chyba skończy się na przyśpieszeniu rozgrywki i dawaniu większej ilości pieniędzy za zombiaki. Tak by można było szybciej budować wieżę i jeszcze przed końcem dronem się pobawić.

Ps. Pobrałem nowszą wersję ale teraz po uruchomieniu i kliknięciu gdziekolwiek następuje zamknięcie gry.
Poklikałem w wersję zamieszczoną w poście (okroiłem ją wstecz, by nie wprowadzać zamieszania i zgorszenia) i nie widzę tego problemu. Gra jest tak zrobiona, że tylko klikając w menu w wyjście da się wyjść :P

Offline PSz

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2015, 16:55:17
Ja przy ocenie pierwsze na co zwracam uwagę to związek z tematem, brak związku nie oceniam gry. Nie w każdej grze znalazłem "pułapki" więc kto może niech napisze co jest związane z tematem w jego grze wtedy, będzie łatwiej obiektywnie ocenić.

Przypominam: "Pułapka w pułapce pośrodku pułapki"

No i jakbym napisał ile jest czach do zebrania (50) i gdzie są pułapki (pod całymi szkieletami nad kolcami) to gra straciła by sens bo pułapka by nie była pułapką ;-)

Pzdr.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 27, 2015, 18:04:08
Ja przy ocenie pierwsze na co zwracam uwagę to związek z tematem, brak związku nie oceniam gry. Nie w każdej grze znalazłem "pułapki" więc kto może niech napisze co jest związane z tematem w jego grze wtedy, będzie łatwiej obiektywnie ocenić.

Przypominam: "Pułapka w pułapce pośrodku pułapki"

No i jakbym napisał ile jest czach do zebrania (50) i gdzie są pułapki (pod całymi szkieletami nad kolcami) to gra straciła by sens bo pułapka by nie była pułapką ;-)

Temat zawsze można jakoś podciągnąć o ile autor chociaż fabularnie to wyjaśni. Dajmy na to moje TD. Niby nic z pułapki nie ma ale jednak jest jedno wejście do bunkra, czyli już jesteśmy w pułapce. Drugie nawet jak się obronimy i wyjdziemy z naszej dziury to dalej jesteśmy w pułapce, bo cały świat jest usłany zombiakami. Z drugiej strony faktycznie miałem problem z niektórymi grami, dlatego też top 3 mają coś wspólnego z pułapkami.

Z czaszkami to mogłeś zrobić licznik, np: 2/50. Teraz gracz nie wie czy ma szukać czy nie, a nic tak nie irytuje jak chodzenie 10 razy po tych samych lokacjach by szukać niewiadomego.

Offline PSz

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2015, 18:19:45
Ale to ma irytować :-). Sorry ja się wychowywałem na Amidze - SuperFrog, Prince Of Persia, TrapNTreausres itd ;-).

Offline Gabes

  • Użytkownik
    • Allegro5kurs

# Styczeń 27, 2015, 18:39:56
Punktacja i krótkie uzasadnienie:
3 pkt- Przygoda Kubusia - Wciągające.
2 pkt- InsideATrap - Wszechstronne.
1 pkt- TrapField - Pomysłowe.

Gra o życie  - Ciekawe.
Black and White - Plus za animacje.
Trapindo - Wielka niewiadoma(nie działa na Win.xp-32bity).

Pułapka Bez powrotu - Ma potencjał, -a to moje.

Dzięki wielkie Dab za zorganizowanie Compo.
Dziękuje również za cenne uwagi obecne jak i przyszłe, wezmę je sobie do serca:)
GABES.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 27, 2015, 19:36:51
Jeszcze jedna wiadomość do TD Black and White:
Cytat: Dla zainteresowanych
Po lewej masz tunel (wejście do bazy) jak w niego klikniesz to wyświetlą Ci się możliwe do zbudowania wieże + opis co jaka wieża potrafi.

Jeśli zbudujesz dowolną wieże i klikniesz na nią wyświetlą się opcje wieży (statystyki, awans, sprzedaż).

Jeśli masz 300+ organów to możesz zbudować nowy poziom na kolejne wieże obronne. Ograny dostajesz za zabicie zombiaków (0 - 4 za każdego).

Od +/- 50 zombiaków dostajesz za darmo M142 (wyrzutnia rakiet). Na ostatnim poziomie możesz zakupić dron zrzucający bomby.

Jeśli brakuje pieniędzy (organów) to cheatuj na drzewie :P

Zgłoszona na compo gra nie ma końca. Nawet jak populacja spadnie do 0 to nadal można grać.

Jeśli komuś podoba się styl gry i widzi dalszy rozwój gry to zapraszam na PW. Przydadzą się ludzie choćby do samego konsultowania rozwiązań, czy projektowania poziomów.

Offline PSz

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2015, 19:59:36
Gimer widać że włożyłeś sporo pracy, proponuję wrzuć na warsztatowe projekty jeśli zależy Ci na rozwoju :-)

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Styczeń 27, 2015, 20:20:05
Gimer widać że włożyłeś sporo pracy, proponuję wrzuć na warsztatowe projekty jeśli zależy Ci na rozwoju :-)

Czy tu czy tam wydźwięk będzie ten sam.

Masz rację, kodziłem kilkukrotnie więcej niż na Global Game Jam (tam oddałem grę zrobioną w 1h 40 min + implementacja grafiki ale to już kto inny się tym zajmował). Tak mnie ruszyło, bo wreszcie potrafię zrobić coś co nieźle wygląda. Tak... połączenie dwóch kolorów to max moich możliwości graficznych :P

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 30, 2015, 23:43:14
Przypominam o nadesłaniu głosów - póki co zagłosowało tylko 4 z 7 uczestników. Zgodnie z regulaminem, brak nadesłanych do końca niedzieli głosów == dyskwalifikacja.