Autor Wątek: czy da się przerobić obraz na pixel art?  (Przeczytany 3499 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2015, 15:06:50
witam
tworzę proste modele w Blender 3D, na koniec zapisuję sobie render mojego obiektu i chciałbym go przerobić na pixel art dla gier 2D.

czy zna ktoś jakiś konwerter picture -> pixel art? szukałem na google ale mało satysfakcjonujące były propozycj

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +11
# Styczeń 05, 2015, 15:13:14
Na "pixel" da się przerobić bardzo prosto - wystarczy zmniejszyć rozdzielczość. Z "art" jednak będzie problem, bo bądź co bądź to pewien rodzaj sztuki i z automatu tego nie zrobisz. Tutaj liczy się pozycja/kolor każdego piksela, co często wpływa nawet na duże decyzje projektowe*.


*) Sztandarowym przykładem jest oczywiście Mario, który otrzymał wąsy po tym jak nie udało się w rozdzielczości 16x16px zrobić sensownie ust postaci.

Offline kapustman

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 05, 2015, 16:28:12
Pixel art właśnie na tym polega. Rysujesz cały obraz piksel po pikselu. Może jakieś konwertery są, ale podejrzewam że efekt będzie... słaby.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Styczeń 05, 2015, 18:16:35
Pixel art właśnie na tym polega. Rysujesz cały obraz piksel po pikselu. Może jakieś konwertery są, ale podejrzewam że efekt będzie... słaby.
Dokładnie tak. Pytanie OP jest tego samego gatunku, co "Czy da się namalować obraz olejny w GIMP-ie?" :)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

  • +4
# Styczeń 06, 2015, 01:25:49
Dokładnie tak. Pytanie OP jest tego samego gatunku, co "Czy da się namalować obraz olejny w GIMP-ie?" :)
Filtry/Artystyczne/Farba olejna

Offline Xender

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2015, 13:46:59
Komorra robił renderer modeli 3D na izometrię. To najbliższe, co znam.

http://warsztat.gd/projects/isotope

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Styczeń 06, 2015, 15:00:03
Filtry/Artystyczne/Farba olejna
...co jest dokładnym odpowiednikiem zmniejszenia rozdzielczości, o którym wspominał Krzysiek.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 06, 2015, 16:00:18
Pixel art właśnie na tym polega. Rysujesz cały obraz piksel po pikselu. Może jakieś konwertery są, ale podejrzewam że efekt będzie... słaby.
Że cały, to bez przesadyzmu. Zawsze można wyjść od takiego zmniejszenia rozdzielczości, szkiców, reference, itp. Ale na koniec przestawiania pojedynczych pikseli i tak raczej nie unikniesz.

Offline DMX

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2015, 22:24:37
Może uda ci się uzyskać dość dobry efekt wykorzystując jedynie Bledner. W zakładce Render masz Freestyle. Pobaw się z różnymi parametrami. Wg. mnie aby uzyskać najlepszy efekt to musisz jeszcze wyłączyć anti-aliasing i renderować w bardzo małej rozdzielczości. Jeśli chcesz te pixel arty skalować w taki sposób aby jeden 'piksel' w pixelarcie zajmował np. 4 piksele na monitorze to renderuj w bardzo małej rozdzielczości a później powiększ render bez 'płynnej' interpolacji czyli taką jaką ma np Paint :D

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Styczeń 06, 2015, 23:26:59
Jeśli chcesz te pixel arty skalować w taki sposób aby jeden 'piksel' w pixelarcie zajmował np. 4 piksele na monitorze to zrób to w kodzie samej gry.
FTFY

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2015, 06:52:24
Uwaga: skalowanie skalowaniu nierówne.
Więc w praktyce da się trochę więcej zrobić niźli tylko obniżyć rozdzielczość.
http://www.aodlorimer.com/#!scalable-function-graphics/c1olm

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Styczeń 07, 2015, 13:13:00
pewnie jeszcze zmniejszenie palety mogło by pomóc

Offline DMX

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2015, 14:28:22
@Xirdus wg. tego co zauważyłem to lepiej renderować w niskiej rozdzielczości (ale raczej nie najniższej, czyli po renderze jeszcze zmniejszyć wyrenderowany obraz) a poźniej skalować obraz w górę algorytmem nearest neightbour w kodzie (tu masz rację).