Autor Wątek: cocos2dx v3 chipmunk - nienaturalna fizyka...  (Przeczytany 1885 razy)

Offline kokos22

  • Użytkownik

# Styczeń 04, 2015, 18:51:22
Akcja dzieje się w prostej grze typu "pong".
Ramka dookoła wykonana z prostokątów (statycznych) z domyślnym materiałem.
Piłeczka wykonana jako okrągłe ciało dynamiczne z domyślnym materiałem, rotacja piłki jest wyłączona.
Piłka po kilu odbiciach od ścian (2,3 lub 4) ignorując kąty padania odbija się albo w płaszczyźnie x albo y. (leci albo lewa/prawa albo góra/dół)
Jakieś pomysły jak ominąć ten efekt?

Link do wideo - najlepiej widać problem pod koniec filmiku.
http://www.dailymotion.com/video/x2e02i0_mycppgame-2015-01-04-17-43-05-61
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2015, 19:02:44 wysłana przez kokos22 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Styczeń 04, 2015, 20:10:31
Przy tak prostej fizyce możesz spokojnie olać silnik fizyczny i napisać grę, tak żeby wszystko wyglądało i działało jak chcesz... W arkanoidach dodaje się losową wartość do kąta odbicia, żeby uniknąć zablokowania piłeczki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2015, 21:03:51 wysłana przez JasonVoorhees »

Offline LukeLi

  • Użytkownik
    • hex13.net - gry, aplikacje html5

# Styczeń 04, 2015, 20:28:50
1. filmik nie działa.
2. też mi się wydaje, że do tak prostej gry to trochę overkill...
3. ja bym upewnił się czy na pewno to co wyświetlasz na ekranie (czyli pewnie jakieś sprajty) odpowiada temu co przyjmuje/tworzy Chipmunk (czyli ciało-body i kształt-shape). Czasem problemy wynikają z tego, że Chipmunk sobie coś tam wewnętrznie zupełnie innego tworzy niż na ekranie (w Cocos2dX jeśli dobrze pamiętam to jest coś takiego jak debug layer. Albo debug draw. Albo jakkolwiek to nazwali (pamiętam, że czegoś takiego używałem w każdym razie).

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Styczeń 04, 2015, 21:28:57
Tak jak przedmówca napisał, filmik nie działa.