Autor Wątek: Ustawienie obiektu na orbicie drugiego.  (Przeczytany 2235 razy)

Offline Galfados

  • Użytkownik

# Grudzień 23, 2014, 16:34:45
Witajcie, mam problem natury matematycznej o ile można to tak nazwać. Na starcie mówię, że robię na Unity3D. Otóż chcę zrobić ustawianie pozycji słońca na danym punkcie w okręgu względem gracza, troszkę nie umiem tego wytłumaczyć więc jakoś rysunek dam w załączniku.

Wiem jak zrobić aby obiekt przesunąć po orbicie ale nie wiem jak go ustawić podając kąt.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sebas86

  • Użytkownik

# Grudzień 23, 2014, 16:48:11
Utwórz game object i umieść go w punkcie słońca, zapakuj obiekt, którym chcesz obracać w tym kontenerze, odsuń obracany obiekt na zadany dystans „w górę”, ustaw obrót na kontenerze.

Offline timus

  • Użytkownik

# Grudzień 23, 2014, 16:48:53
Czyścisz pozycje(ustawiasz w punkcie 1) po czym wywołujesz transform.RotateAround gdzie 3 parametr to kat w stopniach.

Offline Galfados

  • Użytkownik

# Grudzień 23, 2014, 17:15:47
@up:
W sumie nie głupie :P

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Grudzień 23, 2014, 17:31:06
Ew jak będziesz chciał iść dalej i obracać obracający się obiekt (czytaj obracać na orbicie jednocześnie obracając o własną os) to jest coś takiego jak parent transform.