Autor Wątek: Na jakich systemach prowadzicie development? Przypadek czy wybór?  (Przeczytany 8887 razy)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +5
# Grudzień 25, 2014, 02:55:55
zagadką jest dla mnie co tak oskryptowujecie i wpisujecie w terminal że wam magicznie przyśpiesza development jako że sam używam cudzych silników do pisania gier które zazwyczaj mają one click deployment :P
I zagadką pozostanie, dopóki zadowalasz się byciem prowadzonym za rączkę :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xender

  • Użytkownik

# Grudzień 25, 2014, 13:37:12
zagadką jest dla mnie co tak oskryptowujecie i wpisujecie w terminal że wam magicznie przyśpiesza development jako że sam używam cudzych silników do pisania gier które zazwyczaj mają one click deployment :P
Jeśli całe Twoje programowanie to pisanie gier w gotowych silnikach, to to może się sprawdzać...

Tylko nie zapominaj, że ten one-click deployment pewnie też można by zaliczyć do kategorii "oskryptowane", tyle tylko, że nie Ty to rozwiązanie pisałeś i pewnie nie wiesz, jak jest zrobione od środka. Co nie zmienia faktu, że ktoś oskryptował.

Ja sobie skryptuję lub pół-skryptuję nawet operacje nie związane z programowaniem, a np. ze ściąganiem obrazków z internetu.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Grudzień 25, 2014, 14:28:15
I zagadką pozostanie, dopóki zadowalasz się byciem prowadzonym za rączkę :)
Jeśli całe Twoje programowanie to pisanie gier w gotowych silnikach, to to może się sprawdzać...
cóż, do tego dążę żeby moje programowanie sprowadzało się do pisania gier w gotowych silnikach i z radością płacę im za możliwość nie skryptowania wszystkiego samemu :P

Offline LukeLi

  • Użytkownik
    • hex13.net - gry, aplikacje html5

  • +2
# Grudzień 25, 2014, 16:33:20
a których silników konkretnie używasz, że ci zapewniają takie rzeczy? I co w zasadzie ci zapewnia silnik?

Mnie (a robię póki co proste małe gierki, przy większych grach pewnie jeszcze większym to może stać się problemem) masę czasu schodzi na robieniu assetów, importowaniu/eksportowaniu z programu graficznego, skalowaniu, spójnym nazewnictwie, czy automatycznym robieniu prostych animacji. Jeśli twój silnik zapewnia ci automatyzację workflow z assetami, to mogę się zainteresować (pewnie i tak nie użyję, bo decyzja o użyciu danego silnika powoduje więcej efektów niż tylko automatyzację tworzenia assetów - ale jeśli się chwalisz - to chętnie poczytam, bo na razie mam z tym problem i assetami zarzadzam nawet nie poprzez skrypty, ale ręcznie).

edit:
A jeśli miałbym jakieś większe skrypty pisać, to między innymi do takich rzeczy, i takich rzeczy bym oczekiwał od gotowego pipeline'u, a nie "one click deployment" że mi wgra pliki za jednym klikiem, bo to trochę za mało.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 25, 2014, 16:36:31 wysłana przez LukeLi »

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Grudzień 25, 2014, 19:03:16
używam unity, unreala i marmolady z goji. niestety nie jestem hakerem skryptowania i muszę ręcznie skalować sprity i przeciągać je do texture packera :(

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +2
# Grudzień 25, 2014, 20:25:13
muszę ręcznie skalować sprity i przeciągać je do texture packera :(
W najgorszym wypadku da się oskryptować przez AutoIT / AutoHotKey.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Grudzień 27, 2014, 22:44:29
To jest problem narzędzi bez interfejsu konsolowego - trzeba stawać na rękach, by je sobie jakoś spiąć w jeden skrypt. I weź tu potem zrób build server dla swojej gry na bazie AutoHotKey :-)

Offline Xender

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2014, 00:46:43
@Kos - Powiedziałbym, że chyba porównywalny clusterfuck, co tworzenie Continous Integration do elektroniki konsumenckiej. Ale tam akurat nie ma winy ani winnego, ciężko byłoby zrobić inaczej, i to nadal CLI.

I jest to nawet fajna zabawa :)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2014, 02:33:32
- Laptop: OSX Yosemite (hack):
* Bo to jednak unix z terminalem, zsh, gitem, homebrew i całym tym developerskim lukrem
* Unity działa
* XCode to jeden z najlepszych IDE jakie widziałem
* Finderowe tagi <3
* Sposób instalowania apek
* Steam z dnia na dzień większą bilbiotekę ma
* Jest cholernie szybki
* Wygodniej mi się używa jakiegokolwiek oprogramowania Adobe

Niestety nie działa mi wifi *_* ale to wiąże się z posiadaniem hacka, przez co większość roboty i tak wykonuję na windowsie z lenistwa. Anyway chyba już wiem jaki będzie następny laptop jaki kupię.

- Laptop: Windows 8.1
* W sumie mam bo działa wifi oraz mam gry. Nie mniej robie na nim większość rzeczy dlatego że muszę.

- Linux
Na laptopie brakuje mi na niego miejsca (SSD 128 boli mocno). Właśnie się zastanawiam czy kompatybilną kartę wifi czy też może usunąć OSX i w to miejsce dać linuxa.

Na desktopie mam linuxa - rodzinie wystarcza a ja nie muszę z studiów targać laptopa do domu aby coś poprogramować (git blessed).