Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo II - 24-28.12.2014 [wyniki]  (Przeczytany 10925 razy)

Offline Płociu

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2014, 14:02:40
Snowflake saga: Moja gra. Tak wiem, readme w ogóle nie mówi o tym jak się powinno grać. To jest po prostu wariacja gry match3. Klikasz na pionek i potem na sąsiedni, żeby zamieniły się miejscami. Zadaniem jest wyczyszczenie planszy, z tym że pionki, żeby zniknąć, muszą być białe. Przy każdej zamianie odpalany jest algorytm sprawdzający czy na planszy znajdują się pionki w tym samym kolorze w jednej linii. Jeśli są, to albo znikają z planszy (jeśli są białe), albo zostają wyczyszczone o jeden stopień (czarny -> żółty -> biały). Licznik na górze pokazuje ilość pozostałych pionków. Następnym razem bardziej się przyłożę, teraz naprawdę czas nie dał mi żyć, a bardzo chciałem coś oddać...  Dopracuję ją w ramach normalnego projektu na warsztacie :)

PUNKTY

3 punkty - Ostatnia choinka.
Świetna gra. Jak dla mnie idealnie wyważona prędkość rozgrywki i mechanika.

2 punkty - Snowy battle.
Muzyka idealnie pasuje do stylistyki graficznej i to chyba dzięki temu tak dobrze się grało. Bardzo fajny survival.

1 punkt - Tarnfad Cold Edition
Zabić ich wszystkich! Bardzo przyjemna gra, ale niestety rozmieszczenie klawiszy odpowiedzialnych za atak jest dość niefortunne.

Wyróżnione:
Save buczka - biedny kot, niestety nie miałem cierpliwości żeby go uratować :(. Grało się fajnie, trochę toporne sterowanie, ale i tak gra na plus.
Szalone mikołaje - Niby prosta, niby nie za piękna, ale pozostawiła po sobie radość z gry, a to jest najważniejsze.
Snowy puzzles - Ciężko się gra bez myszki :D Stanowi tym samym niezłe wyzwanie.
Śnieg pod każdą postacią - już za sam pomysł powinieneś wygrać.

Szkoda, że można oddać punkty tylko na 3 gry. Poziom jest bardzo zbliżony (wysoki!) i parę gier wg mnie powinno zająć ex aequo drugie i trzecie miejsce. Ciężko było wybrać, gratuluję wszystkim :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 29, 2014, 16:51:59
Przypominam, że głosujemy wysyłając maila na compo1214@warsztat.gd.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 29, 2014, 18:10:06
Kurcze, mówiłem za dużo czasu było na Compo. Praktycznie oprócz jeszcze dwóch prac tylko moja była zrobiona ad hoc :D

To dobrze, widać się  Warsztatowcze się starają. Na nowe Compo spróbuję coś większego ustrugać ;)

Głos:
3 pkt - Adam Pajkert - Snowy Battle - pomysł, trochę za bardzo wyśrubowany poziom trudności, grałem najdłużej kilkanaście sekund.
2 pkt - aureon - Tarnfad Cold Edition - bardzo dobrze wykonana minigierka choć znalazłem już buga (jeśli się ucieknie i zostawi przeciwników po jednej stronie, a później bez skoku dojedzie schowa się przy wzniesieniu to przeciwnicy nas nie atakują i podskakują w miejscu. Teraz wystarczy używać tornada i wszyscy giną).
1 pkt - Filip Płotnicki - Snowflake saga - ładna grafika i ciekawy gameplay

Rafał Budzis - Ostatnia choinka - prostota jest najlepsza, dobrze wykonana choć gameplay jest zbyt wolny
Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią - dobry pomysł, bolą mnie oczy od patrzenia na tło
Patys - SzaloneMikołaje - bardzo prosta, prostsza nawet niż moje puzzle :D, jakby dorobić elementy bardziej wciągające gracza lub zmienić grafikę toby była nawet w top3
Iv - Save Buczka - grafika ciekawa ale jednak to nie gra dla mnie

Snowy puzzles  -  Mój skromny wkład ;)


Taka moja mała uwaga/sugestia:
Nie dałoby się wprowadzić do regulaminu by wszystkie gry były udostępnione online? Przez jakiś player czy coś innego. W obecnej formie jeszcze daje radę, jednak jeśli na compo zgłosi się 20 prac i każda będzie jak tutaj, wymagała zrobienia czegoś to zamiast grać będę tylko oglądać gry. Co na pewno wpłynie negatywnie na poziom oceniania.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2014, 22:28:20 wysłana przez Gimer »

Offline aureon

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2014, 18:34:18
Gimer, pokażesz treść błędu?
Jeżeli jest to błąd związany z ActiveX can't... to spróbuj z tym:
http://hostuje.net/file.php?id=be90ff4e3ef844a7c26018996f9341d9
Włóż do folderu z grą i uruchom jako ADMINISTRATOR.

Jeżeli jest to inny błąd spróbuj zainstalować to:
32 bit: http://hostuje.net/file.php?id=16eba088819680670326282fa21e8893
64 bit: http://hostuje.net/file.php?id=e22ee7571265516569ea30c58c2419c3

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 29, 2014, 19:07:07
Zrobione, choć obyło się bez *.bat ;)

Offline Iv

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 29, 2014, 20:18:22
Dzięki za opinie, jako, iż gra (Save Buczka) bywa niezrozumiała, wrzucam podpowiedź odnośnie łączenia elementów :). Niestety z powodu zbyt małej ilości czasu udało mi się wprowadzić tylko część z zaplanowanych na papierze rzeczy...

http://i57.tinypic.com/25tenm0.jpg

Offline pajadam

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2014, 22:44:16
3 punkty - Szalone mikołaje : Genialny pomysł, wciągająca i ciekawy patent z minusowymi punktami  :D
2 punkty - Ostatnia choinka : Trafiony pomysł, dobre wykonanie ( nie licząc kilku małych błędów :D ) fajnie się przy niej bawiłem  :)
1 punkt - Śnieg pod każdą postacią : Bardzo dosłowne potraktowanie tematu, bardzo oryginalnie :) Grało się fajnie, szybkość rozgrywki odpowiednia, szkoda że nie wyglądała ładniej ;)

Uwagi:
Tarnfad Cold Edition - Pomijając problemy z uruchomieniem gry, czasem po jej włączeniu jestem nieśmiertelny. Gdy wyłączam i włączam grę to raz mam na sobie tarczę, raz po prostu nie można mnie zabić i wiszę w powietrzu, trochę dziwne i uniemożliwia grę. Rzadko włącza się normalnie i da się grać. Wtedy można dostrzec sterowanie... ułożenie przycisków jest tragiczne, a kierunek wystrzału kontrolowany klawiszami poruszania to już bezsens. Znacznie wygodniejsze byłoby użycie myszy. Screeny mojej nieśmiertelności postaram się dodać w załaczniku.
Snowflake Saga - Niezbyt wiem o co chodzi w tej grze. Poza tym to wygląda całkiem dobrze, lecz jej uruchomienie wymaga więcej niż dwóch kliknięć co trochę zniechęca.
Save Buczka - Bardzo wolny przebieg gry, nudna, nic szczególnego, pomysł był ok, wykonanie też.
Snowy Puzzles - Ciekawy pomysł, lecz nie dało się tak zbyt szybko układać tych puzzli ponieważ czasami nie dało się ich złapać. Poza tym nie da się jej odpalić Offline, przynajmniej u mnie bez internetu nie chodzi :/

Czas na moją grę - Snowy Battle.
Pisałem ją od ogłoszenia tematu. Finalna wersja powstała 2 godziny przed końcem terminu. 
Gra została napisana w 1400 linijkach kodu, w 13 plikach *.cpp i *.hpp w języku C++. Użyta została Biblioteka SFML 2.1.

Udało mi się zrobić:
- ładne menu, z prostymi ale nieprzesadzonymi przejściami
- podstawowy gameplay, bez żadnych urozmaiceń typu inne bronie, mapy , tryby oraz postacie.
- optymalizację renderowania obiektów ( nadal niezoptymalizowane kolizje mapy, oraz jej ładowanie ( mapa miała być większa ))
- bardzo proste AI
- bardzo podstawowe dźwięki.

Przy okazji mam teraz gotową bazę do rozbudowy gry :D. Niestety są też minusy... wielu rzeczy nie udało mi się wprowadzić, zabrakło nawet tablicy wyników,  prostych ustawień oraz powrotu do menu. Powstał także błąd przy pierwszej rozgrywce, powodujący że wszystkie (nawet nie widoczne obiekty) były rysowane na ekranie oraz aktualizowane co powodowało mocne ścinki na słabych komputerach :C. Na szczęście po śmierci ( następowała po chwili , ponieważ nie można było uciec przed duchami ) wszystko uruchamiało się tak jak miało i nawet na starym laptopie ( Intel Pentium Dual Core 2GHz, Intel GMA 4500M, Linux ) udało się wyciągnąć stabilne 60FPS ( Synchronizacja pionowa włączona, więc większa ilość FPS była blokowana, lecz i większy framerate jest zbędny ( patrz README - Informacje Techniczne ) ). Niestety miałem za mało czasu. Mimo wszystko jestem naprawdę zadowolony z tego co  zrobiłem w 4 dni. Była to naprawdę świetna zabawa :D Z niecierpliwością czekam na następne compo :D

Chciałbym jeszcze życzyć wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku :D

Pozdrawiam, Adam.

Offline aureon

  • Użytkownik

# Grudzień 29, 2014, 23:02:03
Nie wiem jakim cudem masz taki błąd, ale wystarczy usunąć plik Player.data w którym zapisany jest gracz po każdej rozgrywce.

Co do sterowanie to naprawdę nie rozumiem co jest w nim złego. Strzałki + Z,X,C,V nie wymagają jakiś skomplikowanych ruchów(?). Chyba, że chodzi o W, A, D - miała być to alternatywa dla leworęcznych ale zapomniałem dodać skrótów po drugiej stronie klawiatury.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Grudzień 30, 2014, 00:27:27
Przypominam, że głosujemy wysyłając maila na compo1214@warsztat.gd.

Dzięki a przypomnienie, bo przeoczyłem to.

Przepraszam :(

Offline Budzik94

  • Użytkownik

# Grudzień 30, 2014, 00:31:46
Uwagi do mojej gry - Ostatnia choinka

@JasonVoorhees
"ładna grafika, fajny pomysł, niestety pod Firefoxem przy wciskaniu przycisków uaktywnia mi się quicksearch na stronie, pod Chromium jest ok."

Wina ustawień twojej przeglądarki sam musiałeś sobie ustawić jakieś dziadostwo więc nie uznał bym tego jako błąd. U mnie pod Firefoxem działa okej. (Jedynie zapomniałem kodowania ustawić :/ porażka dla web-developera) Jak coś możesz do pliku class.Game.js w folderze JS dopisać return false;
na końcu tych dwóch funkcji
this.kbdown = function (e){i
this.kbup = function (e){
Może to coś da na twoje ustawienia przeglądarki ale pewny nie jestem.

@Kyroaku
"moze gdyby przyspieszyc rozgrywke i dodac mozliwosc uniku (jakis skok, lub cos w ten desen) :)"

Zbieranie śniegu miało być zarazem unikiem. Zbierać śnieg możesz dopóki nie będziesz miał 5 kulek "w ręce" więc jak nadążysz wyrzucać to zawsze możesz się uchylić ;)


Gierkę testowałem na rozdzielczości 1440x900 przy większej szerokości komputer ma problemy z dorzuceniem trochę nie przemyślałem tej zmieniającej się rozdzielczości.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 02, 2015, 13:24:43
Przypominam uczestnikom że do końca dnia należy wysłać oceny na adres compo1214@warsztat.gd - brak nadesłania ocen powoduje dyskwalifikację uczestnika.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Styczeń 02, 2015, 13:33:53
Jak tak się rozpisujecie to i na mnie kolej :)

Puzzle powstały, a raczej zaczęły powstawać po 21:00 ostatniego dnia. Początkowo powolutku, kolacja, później kakałko i jabłuszko. Kilka minut po 23 zorientowałem się jak jest późno i już zaczęła się zadyma. Przez 30 min pisałem bez testowania i dobrze napisałem! :D Oczywiście powstał bug z łapaniem puzzla ale malutki i tylko jedna osoba o nim napisała.

Gra składa się z:
- 6 grafik
- 4 skryptów - 245 linii kodu

Całość poskładana przez Unity

Szaleństwo :P

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +4
# Styczeń 02, 2015, 22:25:26
Wyniki Compo:

  • Rafał Budzis - Ostatnia choinka - 13 pkt + nagroda publiczności
  • aureon - Tarnfad Cold Edition - 12 pkt
  • Adam Pajkert - Snowy Battle - 11 pkt
  • Patys - SzaloneMikołaje - 8 pkt
  • Filip Płotnicki - Snowflake saga - 3 pkt
  • Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią - 1 pkt
  • Adam Bawelski - Snowy puzzles - 0 pkt
  • Iv - Save Buczka - 0 pkt


Gratulacje! Tym razem rywalizacja punktowa była jeszcze bardziej zacięta niż ostatnio.

Komentarze:

Rafał Budzis - Ostatnia choinka
  • prostota jest najlepsza, dobrze wykonana choć gameplay jest zbyt wolny
  • fajnie się gra, tylko trochę za wolna rozgrywka
  • Trafiony pomysł, dobre wykonanie ( nie licząc kilku małych błędów :D ) fajnie się przy niej bawiłem :)
  • ładna grafika, fajny pomysł, niestety pod Firefoxem przy wciskaniu przycisków uaktywnia mi się quicksearch na stronie, pod Chromium jest ok.
  • Świetna gra. Jak dla mnie idealnie wyważona prędkość rozgrywki i mechanika.
  • wrażenia dokładnie jak wyżej, ciężko było zadecydować, która lepsza :)
aureon - Tarnfad Cold Edition
  • bardzo dobrze wykonana minigierka choć znalazłem już buga (jeśli się ucieknie i zostawi przeciwników po jednej stronie, a później bez skoku dojedzie schowa się przy wzniesieniu to przeciwnicy nas nie atakują i podskakują w miejscu. Teraz wystarczy używać tornada i wszyscy giną).
  • nie zadziałało pod wine, kopiowanie, komendy nie pomogły :( nie mam pod ręką windowsa
  • Pomijając problemy z uruchomieniem gry, czasem po jej włączeniu jestem nieśmiertelny. Gdy wyłączam i włączam grę to raz mam na sobie tarczę, raz po prostu nie można mnie zabić i wiszę w powietrzu, trochę dziwne i uniemożliwia grę. Rzadko włącza się normalnie i da się grać. Wtedy można dostrzec sterowanie... ułożenie przycisków jest tragiczne, a kierunek wystrzału kontrolowany klawiszami poruszania to już bezsens. Znacznie wygodniejsze byłoby użycie myszy. Screeny mojej nieśmiertelności postaram się dodać w załaczniku.
  • najlepszy całokształt, ładne efekty wizualne, rozmaite bronie, dźwięki.
  • Świetna gierka wciągnęło mnie. Postawiłem sobie za cel dostanie się do 10 rundy i się udało. Oczywiście trzeba było podexpić postać co tez było świetnym elementem. Na minus działa to ze trzeba było od nowa odpalać grę. I nie każda moneta się dodawała.
  • Zabić ich wszystkich! Bardzo przyjemna gra, ale niestety rozmieszczenie klawiszy odpowiedzialnych za atak jest dość niefortunne.
  • bardzo grywalna, fajny pomysł i dobre wykonanie.
Adam Pajkert - Snowy Battle
  • pomysł, trochę za bardzo wyśrubowany poziom trudności, grałem najdłużej kilkanaście sekund.
  • fajnie, podoba mi się wykonanie :D PS: Działa pod wine, ale linux: ./main: 1: ./main: ELF : not found ./main: 11: ./main: Syntax error: "(" unexpected
  • Menu jest piękne, a gameplay stanowi wyzwanie, good job! :)
  • Przesadzone menu względem gry. Moim zdaniem padający śnieg w menu zupełnie nie pasuje do reszty rozgrywki. Słabe kolizje coś z nimi nie wyszło. W grze gdzie jest tylko jedno życie powinny być bardzo dopracowane.
  • Muzyka idealnie pasuje do stylistyki graficznej i to chyba dzięki temu tak dobrze się grało. Bardzo fajny survival.
  • ładne menu :). sama gra mało wciągająca, poruszanie się duchów mogłoby zostać jakoś ciekawiej zrobione.
Patys - SzaloneMikołaje
  • prosta, prostsza nawet niż moje puzzle :D, jakby dorobić elementy bardziej wciągające gracza lub zmienić grafikę toby była nawet w top3
  • Genialny pomysł, wciągająca i ciekawy patent z minusowymi punktami :D
  • dobry pomysł z punktami ujemnymi za wystrzał, mogłem u siebie tak zrobić, zamiast ustawiać cooldown timer dla wyrzutni :)
  • Fajnie zrobiona mechanika gry. Gra dość trudna i dużo się dzieje co jest na plus ;)
  • Niby prosta, niby nie za piękna, ale pozostawiła po sobie radość z gry, a to jest najważniejsze.
  • najlepsza wśród pozostałych zręcznościówek, fajnie, że została trochę urozmaicona
Filip Płotnicki - Snowflake saga
  • ładna grafika i ciekawy gameplay
  • super pomysł, gdzie jest żółty :D
  • Niezbyt wiem o co chodzi w tej grze. Poza tym to wygląda całkiem dobrze, lecz jej uruchomienie wymaga więcej niż dwóch kliknięć co trochę zniechęca.
  • ciekawy pomysł, ciężko pojąć gameplay
  • Dziwne klocki czyszczą się z opóźnieniem. Mam też wrażenie ze jest za mało typów przez co jest czyszczone za dużo. Chyba nie jest wyłapywany brak ruchów przez co możemy się gapić w plansze jeszcze długo mimo ze przegraliśmy ? :D
  • porządnie wykonana, bez większych zastrzeżeń odnośnie gameplayu, chociaż czasem można odnieść wrażenie, że działa dość dziwnie...
Marek Adamczyk - Śnieg Pod Każdą Postacią
  • dobry pomysł, bolą mnie oczy od patrzenia na tło
  • naprawdę świetne, szkoda że tylko jedna szansa na trafienie :D
  • Bardzo dosłowne potraktowanie tematu, bardzo oryginalnie :) Grało się fajnie, szybkość rozgrywki odpowiednia, szkoda że nie wyglądała ładniej ;)
  • Dla mnie zbyt dosłowne. Brak ładnego game over. Przy game over dalej możemy strzelać. Postacie trochę dziwne.
  • już za sam pomysł powinieneś wygrać.
  • duży plus za nietypowe podejście do tematu :D. jednak samemu gameplayowi trochę brakuje.
Adam Bawelski - Snowy puzzles
  • pod linuxem nie działa unity web player. nie mogłem zagrać :(
  • Ciekawy pomysł, lecz nie dało się tak zbyt szybko układać tych puzzli ponieważ czasami nie dało się ich złapać. Poza tym nie da się jej odpalić Offline, przynajmniej u mnie bez internetu nie chodzi :/
  • Oryginalny pomysł, ładna grafika.
  • Mało ale fajnie ze udało się coś napisać na compo ;) Szkoda ze tych puzzli nie było więcej.
  • Ciężko się gra bez myszki :D Stanowi tym samym niezłe wyzwanie.
  • fajny pomysł, przydałoby się tylko więcej puzzli. czasem nie da się przesunąć puzzla gdy dwa nachodzą na siebie...
Iv - Save Buczka
  • grafika ciekawa ale jednak to nie gra dla mnie
  • ciekawy pomysł, przydałby się opis połączeń klocków w readme bo nie ogarniam jak to działa
  • Bardzo wolny przebieg gry, nudna, nic szczególnego, pomysł był ok, wykonanie też.
  • pomysłowa gra i dobre wykonanie, jakby urozmaicić gameplay, mogłoby się sprzedać :)
  • Nudne 0 akcji trudne do ogarnięcia zasady, możliwość przejścia gry nie znając żadnych zasad. Jeśli zasady są trudne i nie są potrzebne do przejścia to w takim razie po co je tworzyć ? Znacznie lepsze by było gdybyśmy dostawali tylko klocki a prezenty musieli byśmy łapać. A gdy przy łapaniu prezentu klikniemy na swoją konstrukcje odpada element w który klikniemy myślę ze taka rozgrywka miała by znacznie większe szanse. :)
  • biedny kot, niestety nie miałem cierpliwości żeby go uratować :(. Grało się fajnie, trochę toporne sterowanie, ale i tak gra na plus.

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

# Styczeń 03, 2015, 16:05:47
Gratuluję zwycięzcom :) To moje drugie compo i stwierdzam, że to świetna zabawa. Można się wiele nauczyć i sprawdzić się w tworzeniu pod presją czasu.
Udostępniam kod mojej gry: SzaloneMikołaje na githubie - https://github.com/Patys/SzaloneMikolaje (kod może nie jest piękny i czysty, ale nie mam doświadczenia w programowaniu poza tworzeniem dla siebie - nigdy nie pracowałem jako programista)

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • The Immortal Life of the Son of Jay

# Styczeń 03, 2015, 19:43:53
Kod mojej gry można podejrzeć rozpakowując plik *.love (to zwykłe archiwum ZIP).