Autor Wątek: Może skusić się na moda?  (Przeczytany 2855 razy)

Offline Bajaczysko

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2014, 14:14:50
Witam serdecznie,
Zastanawiam się nad pewną rzeczą. Otóż uczę się tworzyć gry komputerowe wraz z kumplami i zastanawiam się czy zrobienie moda do gry może okazać się przydatne? Czy nauczy nas to czegoś interesującego? Czy jednak nie należy interesować się działem modding gdy chce się tworzyć swoje własne gry?

Czekam na odpowiedzi ;)
Z góry dzięki

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Grudzień 19, 2014, 14:25:07
Jak najbardziej warto. Wszystko jest lepsze od siedzenia na tyłku :)

Offline Bajaczysko

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2014, 14:57:32
Ale nie mamy zamiaru siedzieć na dupskach i nic nie robić :P
Chcemy tworzyć swoje własne gry komputerowe ale zastanawiamy się czy może nie lepiej byłoby zachaczyć trochę o modding ;)

Offline lethern

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2014, 14:59:10
Jeśli zgodzisz się ze mną co do tego, że tworzenie gry komputerowej natrafia na największy problem gdy przychodzi do grafiki (czyli robienie modeli, animacji, itd.itp.) i dla wielu projektów jest to przyczyna śmierci, to może się okazać, że tworzenie moda (czyli korzystanie z wielu istniejących zasobów) da dużo większe szanse na ukończenie jakiegokolwiek pomysłu

Z kolejnej strony patrząc, miesiąc zabawy z "skryptami, mapami, modelami" itp. może Was nauczyć więcej rzeczy niż miesiąc zabawy z "wyświetlanie hello word w oknie WinApi", tzn. dać bardziej ogólne spojrzenie na proces tworzenia gry, nie? (Choć nie znaczy to, że kiedyś i tak nie będzie trzeba przysiąść i naklepać tego HelloWorda)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2014, 15:02:58 wysłana przez lethern »

Offline Xirdus

  • Redaktor

  • +3
# Grudzień 19, 2014, 16:16:43
Z kolejnej strony patrząc, miesiąc zabawy z "skryptami, mapami, modelami" itp. może Was nauczyć więcej rzeczy niż miesiąc zabawy z "wyświetlanie hello word w oknie WinApi", tzn. dać bardziej ogólne spojrzenie na proces tworzenia gry, nie?
Doświadczenie zdobyte w modowaniu nijak ma się do doświadczenia w tworzeniu średniej wielkości projektów - całkowicie inny poziom abstrakcji, całkowicie inne problemy projektowe. Te dwie rzeczy mają mniej więcej tyle ze sobą wspólnego, co zrobienie klona Norton Commandera i pisanie pluginów do Chrome'a. Ale wszystkie te rzeczy to jednak programowanie, i trening w planowaniu, kończeniu tego co się zaczęło itd.

Offline lethern

  • Użytkownik

# Grudzień 19, 2014, 21:25:20
Rzut oka na listę ludzi, jakich potrzeba do stworzenia gry dużego rozmiaru:
http://www.mobygames.com/game/windows/starcraft-ii-wings-of-liberty/credits
Może ktoś policzy ile ludzi pracowało nad grą, a ile % z nich to programiści?
Podejrzewam, że jednak samo doświadczenie w pisaniu Norton Commandera nie wystarczy do napisania gry ;)
(aha, jeśli komuś przyjdzie do głowy, że "przecież te Customer Support to niepotrzebne", to prawdopodobnie nigdy nie robił nic więcej niż do szuflady)

Offline ison

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 19, 2014, 21:48:09
@lethern Gry to nie tylko gry AAA. Jest mnóstwo gier indie stworzonych przez kilkuosobową grupę (lub nawet przez pojedynczą osobę), które odniosły ogromny sukces.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Grudzień 20, 2014, 01:46:56
Podejrzewam, że jednak samo doświadczenie w pisaniu Norton Commandera nie wystarczy do napisania gry ;)
Kompletnie nie o to mi chodziło; to było tylko takie porównanie, coś w stylu metafory.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +1
# Grudzień 20, 2014, 13:58:04
Moim zdaniem warto zająć się modowaniem. Mówię to samemu nie znając się na moddingu i nie wiedząc nawet, jak to wygląda. Ale nieraz można usłyszeć o osobach, które były twórcami amatorskiego moda, a potem zostały zatrudnione w gamedevie, więc chyba coś jest na rzeczy :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Grudzień 20, 2014, 22:53:32
Jak ktoś chce zostać Game Designerem to portfolio z modowania może się przydać.