Autor Wątek: Aplikacja charytatywna i Kickstarter  (Przeczytany 4286 razy)

Offline TcD

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2014, 17:05:11
Czołem!
Jakiś czas temu wpadłem na świetny pomysł na aplikację charytatywną, ale żeby to wszystko zorganizować potrzeba funduszy. Na początku pomyślałem o portalu Wspieram.To, później zacząłem rozmyślać czemu nie zrobić tego na skalę globalną i tu pojawia się Kickstarter. Czy taka kampania crowdfoudingowa na Kickstarterze w wykonaniu zwykłego szarego polaka ma sens? Zdaję sobie sprawę z tego że potrzebowałbym promocji na szeroką skalę. Sam jestem po kilku kursach marketingu, ale myślę że to nie wystarczy, bo praktycznego doświadczenia nie mam wcale. Czego potrzebuję żeby z tym ruszyć? Co muszę wiedzieć? Do jakich ludzi z tym iść? Domyślam się że to nie jest łatwa sprawa, potrzeba czasu i wkładu pracy, ale myślę że warto.

Jeśli "dyskusje" to błędny dział to proszę o przeniesienie tematu w bardziej odpowiedni.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2014, 18:29:59 wysłana przez TcD »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline conx

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2014, 18:18:57
Zacznij działać :P

Offline Rethil

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2014, 18:37:19
Kickstarter z tego co wiem nie obsługuje Polski - musisz mieć konto bankowe w jednym z krajów, które oni obsługują. Nie pamiętam z czego to wynikało (jest to opisane w ich FAQ), ale chyba chodziło o płatności Amazona, których u nas nie ma. Zaznaczam, że nie przeprowadzałem jeszcze sam zbiórki na KS.

Offline TcD

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2014, 19:35:39
Tyle to wiem, ale dzięki za odpowiedź. Chodziło mi raczej o i formacje w jaki sposób taką akcję przeprowadzić. Jak promować swoją kampanię itp.

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Grudzień 15, 2014, 12:16:50
Z doświadczenia wiem, że akcja na KS się nie uda- jeśli wcześniej nie jest zbudowana społeczność wokół produktu.

To jest pierwszy, najważniejszy i właściwie jedyny krok który trzeba przedsięwziąć.

A jeśli produkt to na razie tylko idea- warto wziąć sobie do serca startupowe wyrażenie:
"Fake it before you make it" ;]

Offline TcD

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2014, 15:31:05
Produkt jest juz w zasadzie gotowy, ale potrzeba pieniędzy na jego promowanie i rozwijanie, bo to ludzie mają być jego motorem napędowym. Czy kampanie na polskich portalach crowdfoudingowych mają większą szansę powodzenia niż zagranicznych?

Offline DMX

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2014, 17:15:55
Wg. mojego małego doświadczenia z crowdfounfingiem to Indiegogo jest lepsze niż KS jeśli chodzi o obsługę polskich startupów.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 00:11:30
A czy projekt na tym ucierpi, jeśli zdradzisz nam, czym właściwie ma być/jest?

Może trochę szczegółów pomoże coś podpowiedzieć. A może nie...

Offline redshirt

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 10:47:39
Hej z tego co widzę potrzebujesz pieniędzy na rozwój i marketing. Aplikacja jest prawie gotowa, czemu nie uderzysz z pomysłem do ludzi którzy będą czymś takim faktycznie zainteresowani bo ja wiem Owsiak, Fundacja TVN itp. Jeśli apka jest tylko dla polaków to kickstarter moim zdaniem odpada, zresztą mam mieszane uczucia co do zbierania pieniędzy na aplikację charytatywną. Moim zdaniem powinieneś skontaktować się z ludźmi zajmującymi się tą działalnością jeśli pomysł im się spodoba sądzę że dostaniesz pieniądze na rozwój i zadbają o rozgłos.

Offline TcD

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 11:34:39
Wspominałem że zastanawiam się nad próbą uruchomienia tego na skalę globalną, nie tylko w Polsce dlatego też pomyślałem o Kickstarterze. Nie jestem pewien czy takie organizacje jak Fundacja TVN chciałyby współpracować z osobami prywatnymi a do tego nie jestem przekonany co do takiej współpracy.

Chyba nie powinienem zdradzać szczegółów działania aplikacji ponieważ jest ona banalnie prosta. Ale w swej prostocie również wspaniała. Nie widziałem czegoś podobnego na urządzenia mobilne więc myślę że mogłoby odnieść sukces.

Czytałem dziś o podjęciu współpracy Indiegogo z Life - portalem crowdfoudingowym wspierającym jedynie projekty charytatywne. Co myślicie o zorganizowaniu kampanii na takim portalu? Nie szukam dużych pieniędzy, aczkolwiek nie na tyle małych że mógłbym je wydać z własnej kieszeni. Zdaję sobie sprawę z faktu, że promocja to połowa drogi do sukcesu, i właśnie na nią musze zebrać pieniądze. Oczywiście wiąże się to z wynajęciem człowieka od marketingu, opłacenia reklam itp. wiec sam nie dam rady pokryć tych wszystkich kosztów.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2014, 00:39:31
[...] zresztą mam mieszane uczucia co do zbierania pieniędzy na aplikację charytatywną.
<facepalm>

Polecam zrewidować, czy Owsiak, fundacje TVN i inne takie rzeczywiście są godne zaufania.

Poza tym, offtop.

Chyba nie powinienem zdradzać szczegółów działania aplikacji ponieważ jest ona banalnie prosta. Ale w swej prostocie również wspaniała. Nie widziałem czegoś podobnego na urządzenia mobilne więc myślę że mogłoby odnieść sukces.
A jak je zdradzisz, to projekt poniesie na tym jakąś szkodę?
Myślisz, że ktoś Ci "ukradnie pomysł", boisz się ewentualnej krytyki, wolisz się zachwycać własnym pomysłem czy o co chodzi?

Wiem, że może te detale nie są potrzebne, żeby udzielić lepsze rady. A może właśnie okazałyby się pomocne.
Nie wiadomo, dopóki trzymasz je dla siebie. No i nie uważasz, że rozmawianie o czarnej skrzynce jest trochę lekceważące dla pytanych?

Czytałem dziś o podjęciu współpracy Indiegogo z Life - portalem crowdfoudingowym wspierającym jedynie projekty charytatywne. Co myślicie o zorganizowaniu kampanii na takim portalu? Nie szukam dużych pieniędzy, aczkolwiek nie na tyle małych że mógłbym je wydać z własnej kieszeni. Zdaję sobie sprawę z faktu, że promocja to połowa drogi do sukcesu, i właśnie na nią musze zebrać pieniądze. Oczywiście wiąże się to z wynajęciem człowieka od marketingu, opłacenia reklam itp. wiec sam nie dam rady pokryć tych wszystkich kosztów.
A na ile ten drugi portal jest popularny?
Tak jak powiedzieli przedmówcy, zaczynając kampanię fajnie byłoby już mieć community dookoła projektu, a nie tylko liczyć na community portalu crowdfundingowego, zwłaszcza, jeśli ten jest dodatkowo niszowy.

Offline TcD

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2014, 01:21:34
Myślę że sama zasada działania aplikacji  nie jest ważna. Rozmawiamy o projekcie mobilnej aplikacji charytatywnej, myślę że to wystarczająco wiele szczegółów. Mam obawy co do wszystkiego po trochu, od kpin po kradzież pomysłu.

Jeśli chodzi o "Life" to działa to na takiej zasadzie że przez to portal Indiegogo utworzył nową gałąź usług crowdfoudingowych - Indiegogo Life. Co samo w sobie nie rozejdzie się bez echa i będzie częścią samego Indiegogo, wiec z pewnością nie zostanie w sferze niszowych usług.

Community wokół aplikacji charytatywnej? Potrzebowałbym ogromnej ilości reklam, postów, artykułów na jej temat żeby ludzie się na zainteresowali jeszcze przed wydaniem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2014, 01:25:11 wysłana przez TcD »

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Grudzień 17, 2014, 11:51:18
Community wokół aplikacji charytatywnej? Potrzebowałbym ogromnej ilości reklam, postów, artykułów na jej temat żeby ludzie się na zainteresowali jeszcze przed wydaniem.
Tak działa biznes crowdfundingowy - najpierw wydaje się środki na reklamę, a potem dostaje z powrotem. Alternatywnie, można robić kampanię nietradycyjną - pisać do różnych popularnych portali o wsparcie newsem na ich stronie, wykopy, facebooki i inne reddity, jacyś youtubowi vloggerzy itd.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Grudzień 17, 2014, 14:31:09
Alternatywnie, można robić kampanię nietradycyjną - pisać do różnych popularnych portali o wsparcie newsem na ich stronie, wykopy, facebooki i inne reddity, jacyś youtubowi vloggerzy itd.

Z rozmowy z Jacek Głowacki (redaktor gry.onet.pl):
Dziennikarz dostaje dziennie ponad 30 maili z prośbami, zapowiedziami, premierami gier i aplikacji. 90% z nich nigdy nie czyta i od razu kasuje. Jak ktoś usilnie wysyła maile to zostaje umieszczony na czarnej liście.

Powodzenia :)

--- Edit

Na bank dostaniesz też dużo odpowiedzi ale 99% typu:
Fajny pomysł, naprawdę rewelacyjny, nie można go przepuścić bez echa. Wpłać xxx $, a opowiemy o nim.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2014, 14:32:55 wysłana przez Gimer »

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Grudzień 17, 2014, 15:22:58
Nigdzie nie pisałem, że taka kampania będzie łatwa czy też darmowa. Ale na pewno znacznie tańsza i skuteczniejsza niż tradycyjne reklamy w telewizji/radiu/popupach.