Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo I - 13-14.12.2014 [wyniki]  (Przeczytany 7395 razy)

Offline P@tyS

  • Użytkownik
    • Patys coding

# Grudzień 15, 2014, 16:03:07
Niestety nie mogłem wziąść udziału w tym compo, ale jak znajdę czas wezmę w następnym (będzie? kiedy?).
Oto moja mała skromna ocena gier:

Boxoban 2D: Ciekawa łamigłówka, chociaż po dotknięciu kuli do ściany łatwo przegrać :D

CoptersInBox nie za bardzo działa na linuxie: ./START.sh: line 1: ./main: cannot execute binary file: Błędny format pliku wykonywalnego. Ale przez wine działa :D Jest ciężka, strasznie czułe te kolizje :p

Dr Dziobak i tajemnicze pudelko - unity web player nie działa mi pod linuxem

MountainRide - super, łatwo polecieć w przód :D

Niebieska kulka - fajne :D chociaż gra mi się jakoś szybko kończy :/

Physicbox - pod wine crash :/

TicTacBall - naprawdę świetny pomysł :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2014, 21:30:35
Mam problem z odpaleniem MountineRide. Jakieś 2 błędy z shaderami coś tam i mam tylko zielony prostokąt na czarnym tle.

Trochę mało konkretna informacja, ale możliwe, że Twój komputer nie obsługuje OpenGL 3.3, w którym jest napisany mój framework. Zapomniałem o tym napisać w readme.


Jeśli chodzi o moje komentarze do gier:

Boxoban2D - Klawisze działają z niewielkim opóźnieniem, poziomy (przynajmniej dwa pierwsze) są zbyt nudne (za dużo bloków, za mało logiki), natomiast na trzecim poziomie chciałem zrobić restart ale j*bnięcie ;) entera cofnęło mnie do pierwszego poziomu.

CoptersInBox - Dość oryginalny klon Flappy Birda, ale niedokładne kolizje sprawiały, że co chwilę ginąłem, mimo że wizualnie było jeszcze dużo miejsca.

Dr Dziobak i tajemnicze pudełko - Fajna grafika :D Niestety nie udało mi się ogarnąć o jaką kombinację guzików chodzi.

Niebieska kulka - Technologia i wykonanie zrobiły na mnie wrażenie, ale nie rozumiem po co jest to czekanie x sekund zanim można "legalnie" zebrać kwadrat. Gra przez to niestety szybko mi się znudziła.

Physicbox - Ciekawy pomysł, ale jest jednak zbyt duża losowość i co chwilę "ginąłem" nie wiem nawet z jakiego powodu. Oprócz tego jest odwrócone sterowanie jeśli chodzi o obracanie pudełka w lewo/prawo.

TicTacBall - Pomysł nawet fajny, ale niestety gra jest mało grywalna, bo chyba trzymasz prędkość na intach i przy coraz mniejszej szybkości piłka zmienia swój kierunek ruchu na poziomy albo pionowy i nie dolatuje tam gdzie powinna.

Oceny niedługo prześlę.


Natomiast co do organizacji Compo, to co mi się osobiście nie podobało i uważam za niepotrzebne to wysyłanie opisów gier w zgłoszeniu mailowym tylko po to, żeby wszystko potem znalazło się w jednym pliku readme, przez który trzeba się kilkukrotnie przekopywać, żeby znaleźć sterowanie do interesującej nas gry. O wiele lepiej, gdy każdy klasycznie umieszcza readme w folderze ze swoją grą. Poza tym, wszystko było OK, sprawna organizacja, i w ogóle fajnie że coś się w końcu ruszyło po tak długiej przerwie od małych compotów.

Osobiście proponowałbym kolejne Compo na okres świąteczno-noworoczny, ale żeby nie było tak nudno to może przywrócić do życia Automated Level Design?

Offline Halajo

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2014, 22:23:24
Info do PhysicBox: zapomniałem dodać notkę, że traci się życie gdy złączą się dwie biało-czarne kulki

Offline mickwa

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 00:13:33
OBSŁUGA DZIOBAKA TUTORIAL
Jeśli ktoś chce sam rozwiązać zagadkę jak naciskać guziki niech nie czyta dalej!!
jak wiadomo programista nie powinien być testerem własnej gry, bo dla niego wszystko jest oczywiste. Mogłem dodać prosty tutorial. Jest 12 guzików 6 zielonych i 6 czerwonych. Na monitorze jest 6 kwadratów.
Jeśli np. lewy górny kwadrat jest czerwony, to lewy górny czerwony guzik musi być wciśnięty a zielony nie.
Jeśli np. lewy górny kwadrat jest zielony, to lewy górny zielony guzik musi być wciśnięty a czerwony nie.
Jeśli np. lewy górny kwadrat jest zielonoczerwony to oba lewe górne guziki muszą być wciśniętę.
Jeśli np. lewy górny kwadrat jest biały, to oba lewe górne nie mogą być wciśnięte.
6 kwadratów na monitorze odpowiada miejscami 6 zielonym i 6 czerwonym guzikom i temu jak mają być wciśnięte, kombinacja na ekranie musi być dokładnie naciśnięta, aby karton wykonał coś dziwnego.
przykłady poprawnych kombinacji:
http://gyazo.com/873ef84aa0cee6badbd2cd20b7cb138a
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2014, 00:25:04 wysłana przez mickwa »

Offline PSz

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 00:33:54
Boxoban2D - Klawisze działają z niewielkim opóźnieniem, poziomy (przynajmniej dwa pierwsze) są zbyt nudne (za dużo bloków, za mało logiki), natomiast na trzecim poziomie chciałem zrobić restart ale j*bnięcie ;) entera cofnęło mnie do pierwszego poziomu. - opoznienie jest specjalne zeby wiernie odwzorowac klasyka, kto gral w sokobana ten wie :-P. 2 pierwsze poziomy latwe bo testerem jest różowy pasek i wiadomo hehe. Co do 3ciego zarzutu kajam sie niemiłosiernie, tez mnie to wkur... i dlatego tylko 3 poziomy. Gdyby było więcej czasu na 100% bym zajął się opcją CTRL + Z. Ogolnie koncpecja gry byla calkiem inna, ale doslownie pare h przed compo ogarnalem tworzenie mapy kafelkowej i utrwalenie wiedzy bylo ode mnie silniejsze =]. Ogolnie to jaram sie co by nie było bo pierwszy raz to co popelnilem ogladaja osoby trzecie :-). Pozdrawiam Panowie.

Offline PSz

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 00:44:44
w załączniku błąd z MountainRide

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 15:04:57
@PSz: tak jak mówiłem, problem leży w tym, że Twoja karta graficzna nie obsługuje tej wersji OpenGL'a. Możesz jedynie spróbować zaktualizować sterowniki do karty, jest szansa że to pomoże.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 16, 2014, 19:38:16
Przypominam uczestnikom o konieczności nadesłania głosów drogą mailową.

Offline Halajo

  • Użytkownik

# Grudzień 16, 2014, 22:36:08
Czas na moje skromne opinie :)

Boxoban - prosta gra logiczna, grafika przyjemna dla oka, czasami nieprecyzyjne sterowanie

CoptersInBox - bardzo nieprecyzyjne kolizje przez co trzeba idealnie trafić pomiędzy belki, a tak poza tym całkiem ciekawy pomysł i wykonanie

Dr Dziobak i tajemnicze pudełko - bardzo przyjemna i ładna graficznie, po tym gdy na forum podano jak dojść do rozwiązania zagadki gra nabrała sensu

MountainRide - fajna gra idealnie zbalansowana na początku dosyć łatwa, a później coraz trudniejsza

Niebieska kulka - Wszystko ładnie wytłumaczone, gra się przyjemnie

TicTacBall - Dobry pomysł by urozmaicić tak prostą grę jak kółko i krzyżyk

Co do compo to oczywiście cieszę się, że idea powróciła i po raz pierwszy mogłem wziąć udział w takim wydarzeniu. Czekam na kolejne :)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Grudzień 17, 2014, 16:09:47
Wyniki Compo:

1. R. Budzis   Niebieska kulka - 11 pkt
2. Adam   CoptersInBox - 9 pkt
3. M. Kwaśniewski   Dr Dziobak i tajemnicze pudełko - 8 pkt
4. Adam27   Mountain Ride - 7 pkt
5. Mateusz "timus" Muszyński   Tic Tac Ball! - 4 pkt
6. P. Szcześniak   Boxoban 2D - Fizyczny świat w pudełku - 2 pkt
7. Tomasz Hałajko Physicbox - 1 pkt

Jeszcze raz gratulacje! :)

Jak widać rywalizacja była zacięta. Nagroda publiczności została nierozstrzygnięta - 3 pozycje zajęły wspólnie pierwsze miejsce.

Komentarze do prac:

Boxoban 2D - Fizyczny świat w pudełku
  • dobry pomysł i całokształt. Nie przesadzone, aczkolwiek nudnawe.
  • zwykły sokoban
  • Klon gry Sokoban. Błędów nie ma ale brakuje mi jakiegoś dodatku do rozgrywki względem Sokobana i te "Jebnij ENTER" mnie od tego projektu odpycha

CoptersInBox
  • ladnie wykonczona, fajna wariacja flappy birda, plus za technologie
  • Typowa gra na zabicie czasu, szkoda, ze nie ma wersji na urządzenia mobilne.
  • świetna gra, grywalność super, i jest pudełko.
  • Gra dopracowana graficznie i muzycznie co bardzo mi się podoba a samo menu chyba było największym zaskoczeniem ( na plus oczywiście :) ) lecz kolizje z młotkami są zrobione tragicznie, klawisze przypisane do poruszania się w menu tez są jakoś dziwnie rozłożone i trochę się gubiłem gdy chciałem zmienić poziom trudności.

Tic Tac Ball!
  • spoko koncept, ale niestety nie widzę związku z tematem.
  • fajny pomysł, ale słabe wykonanie i raczej nie na temat. Chodź właściwie na upartego można by powiedzieć coś innego :)
  • nie na temat i w ogóle...
  • Fajny pomysł ale brak dopracowania

Dr Dziobak i tajemnicze pudełko
  • dziwne, głupie (tzn pewnie nie trafiło w mój gust po prostu), ale punkt trzeba było komuś dać :-P
  • Ciekawa grafika, fajnie by było jakby było więcej problemów logiczny bo obecnie szybko się nudzi
  • Pomysł świetny nie myślałem ze komuś uda się wykonać coś śmiechowego w takim temacie.

Niebieska kulka
  • ciekawa koncepcja, plus za technologie
  • świetne wykonanie i pomysł.
  • to jest w ogóle najlepsza gra, chciałbym przyznać 4 punkty :D

Physicbox
  • w sumie to nie wiem ocb, pare błędów, a tak to fajne pudeleczko, bez punktu bo jak dla mnie niegrywalne %-)
  • Nie mam pojęcia o co chodzi. Losowo trzęsę pudłem i nie wiem co się dzieje.
  • Gra toczy się sama i nie mamy zbyt dużego wpływu na rozgrywkę

Mountain Ride
  • nie udało mi się uruchomić gry :(.
  • dobre wykonanie i technologię. Najfajniejsza jest niezależność od FPS, której w mojej grze zabrakło z powodu braku czasu :/
  • u niektórych działa, u niektórych nie (Jakiś błąd z Shaderami | U mnie działa :D).
  • Ładna minimalistyczna grafika lecz brak pochylenie postaci sprawia, ze sterowanie jest dość sztywne.
  • Nie na temat.
  • Fajna gierka ale szkoda ze nie ma menu. Zamiast 3 trybów ukrytych pod klawiszami można było popracować nad czymś innym. sterowanie mogłeś dać na strzałki lewa/ prawa zamiast góra/ dół zdaje mi się ze było by bardziej intuicyjne.

Offline mickwa

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2014, 17:41:35
Niebieska kulka zasłużone pierwsze miejsce! Gratulacje za ŚWIETNĄ grę! :)

Offline PSz

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2014, 11:16:36
Pierwsze koty za płoty, do następnego! :-) Może cos na święta? Dużo osób ma wolne.