Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo - regulamin  (Przeczytany 1929 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Grudzień 06, 2014, 12:18:50
§ 1. Compo to konkurs dla osób zajmujących się tworzeniem gier powstały z inicjatywy i odbywający się z udziałem użytkowników Warsztat.GD.

§ 2. Zasady dotyczące konkretnej edycji mają wyższy priorytet, niż tu opisane.

§ 3. Organizator nie sprawdza ani nie ponosi odpowiedzialności za legalność materiałów użytych w pracach konkursowych ani oprogramowania użytego do ich tworzenia. Nie odpowiada również za efekty uruchamiania prac nadesłanych przez Uczestników.

§ 4. Zapowiedź nowej edycji pojawia się na stronie głównej serwisu.

§ 5. Jedyne co jest wymagane aby wziąć udział w Compo to nadesłanie pracy przed upływem określonego terminu na adres e-mail podany przez Organizatora wraz ze startem Compo. Praca musi być dołączona w formie załącznika. Można skorzystać również z formularza do wysłania pliku bezpośrednio na Warsztat.GD - warto skorzystać z takiej możliwości szczególnie w przypadku gdy rozmiar paczki przekracza 15 MB. Organizator nie odpowiada za błędy związane z funkcjonowaniem skrzynki e-mail, takiej jak np. odrzucenie wiadomości przez serwer pocztowy.

§ 6. Swoją pracę można wysyłać wielokrotnie aby np. zabezpieczyć się przed wadliwie funkcjonującym serwerem pocztowym lub innymi okolicznościami po stronie Uczestnika (np. nagły brak prądu). Organizator zawsze wybierze ostatnią z nadesłanych prac danego Uczestnika.

§ 7. Nie można wysłać kilku prac. Jedna osoba może wysłać tylko jedną pracę w danej edycji. Prac nie można pisać zespołowo.

§ 8. Nie ma ograniczeń co do wykorzystywanej technologii (w tym: języki programowania, frameworki, silniki, middleware itd) ani platformy docelowej. Należy jednak pamiętać że w przypadku wyboru egzotycznej platformy lub bardzo wysokich wymagań sprzętowych pozostali Uczestnicy mogą nie być w stanie ocenić, a co za tym idzie, przyznać punktów na pracę.

§ 9. W swoich pracach można korzystać z zasobów (grafik, modeli, tekstur, dźwięków itd) pochodzących z legalnych zasobów, np. plików dołączonych do użytego silnika albo pochodzących z Internetu.

§ 10. Uczestnik powinien przy wysyłaniu pracy dodać informację o użytych zewnętrznych zasobach, zarówno z punktu 7 (kod) i 8 (assety). Mile widziane są także informacje o grze, np. wymagania i sterowanie.
§ 10.1. Informacje te należy również zamieścić w paczce z grą w postaci pliku README.
§ 10.2. Obowiązkowe jest również nadesłanie screenshotu ze swojej pracy w formie załącznika do zgłoszeniowego emaila.

§ 11. Każdy Uczestnik danej edycji ma obowiązek po ściągnięciu prac i wystarczająco szczegółowym zapoznaniu się z nimi wziąć udział w głosowaniu. Szczegóły głosowania są podawane na zakończenie danej edycji. Głosować mogą tylko uczestnicy danej edycji. Nie można głosować na siebie.

§ 12. W ramach głosowania uczestnik musi wybrać 3 prace konkursowe i wypisać je w kolejności przyznając jego zdaniem najlepszej 3 punkty, kolejnej 2 punkty i trzeciej 1 punkt. Brak nadesłania głosów powoduje dyskwalifikację Uczestnika.
§ 12.1. Mile widziane jest również zrecenzowanie pozostałych prac.
§ 12.2. Należy obowiązkowo zaznaczyć w nadesłanych głosach informację o tym których prac nie udało się uruchomić i ocenić.

§ 13. Przykładowe zgłoszenie:
Cytuj
Artur Lewandowski - "Galaktyczna walka w kosmosie"
Gra polega na eksploracji kosmosu i odkrywaniu nielegalnych klubów walki wręcz.

Użyte zostały: CryEngine 4.5, Unity 2.12, zasoby graficzne z Warlock's Gauntlet. Muzyka własnego autorstwa.
Wymagania: Windows 95 lub nowszy, .NET 4.0
Sterowanie:
WSAD - zaginanie czasoprzestrzeni
R - inspekcja klubu walki wręcz

+ załącznik ze screenshotem
+ paczka z grą/link do uploadu

§ 14. Przykładowy głos:
Cytuj
3 punkty - Bartosz Kowalski - bardzo mi się spodobała grafika, gra jest grywalna, dokończona
2 punkty - Michał Nowak - fajnie się gra, ciekawy pomysł
1 punkt - Darek Wiśniewski - ładna grafika, ciekawy pomysł

Grzegorz Sikorski - ładna grafika, ale mało urozmaicony gameplay
Marcin Dąbrowski - nie udało mi się uruchomić gry ze względu na brak wymaganych .DLL

§ 15. Organizator zastrzega sobie możliwość odrzucenia pracy z uzasadnionych powodów (np. nadesłanie pracy niezgodnej z polskim prawem, będącej plagiatem, zawirusowanej).

§ 16. Po otrzymaniu głosów przez Uczestników, Organizator podlicza końcowe wyniki i podaje je w temacie Compo. Zdobywca pierwszego miejsca może otrzymać nagrodę określoną w informacjach o konkretnym Compo. W przypadku nagród fizycznych (np. książka) Uczestnik musi podać dane do wysyłki (nazwisko, adres). Dane te będą użyte wyłącznie do wysłania nagrody i nie zostaną dalej przetwarzane przez Organizatora.
§ 16.1. W przypadku otrzymania równej ilości punktów wybór zwycięzcy rozstrzygany jest przez porównanie ilości otrzymanych głosów zaczynając od najwyżej punktowanych. Przykładowo, jeżeli dwie najwyżej ocenione gry dostały 10 pkt, ale jedna zdobyła głosy (3, 3, 3, 1) a druga (3, 3, 2, 2) to zwycięzcą zostaje pierwsza z nich (3 głosy po 3 pkt).
§ 16.2. W przypadku gdy procedura z punktu 16.1 nie pozwala na wyłonienie zwycięzcy, kolejnym kryterium jest liczba otrzymanych głosów (im więcej tym lepiej). W przypadku równej liczby głosów ostatecznym kryterium jest data wpłynięcia ostatecznego emaila zgłoszeniowego z pracą (im wcześniej tym lepiej).

§ 17. Wszystkie spory rozstrzyga Organizator.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych