Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo - dyskusja  (Przeczytany 14494 razy)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +2
# Grudzień 17, 2014, 18:48:28
Nie może być dwutygodniowe compo, od tego weekendu począwszy?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 17, 2014, 22:21:23
Jasne, jest i taka opcja. Dlatego pytam zainteresowanych. :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2014, 22:35:07
Może po prostu zrobić jeszcze raz ankietę z formatem Compo (zwykłe czy ALD) i czasem trwania/terminem :) Dla mnie 2 tygodnie brzmi również całkiem sensownie, liczba uczestników powinna w ten sposób wzrosnąć.

Offline Gabes

  • Użytkownik
    • Allegro5kurs

# Grudzień 17, 2014, 22:36:56
Nie może być dwutygodniowe compo, od tego weekendu począwszy?
Dobry pomysł skróciłoby to oczekiwanie.
Może od jutra od godz.00, do 31.12.2014 23.59 (dwa tygodnie,koniec w noc sylwestrową 10,9,8,7...) to by było zaskoczenie.
Tytuł: Świąteczno-Sylwestrowe.
Temat np. Białe szaleństwo.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 17, 2014, 23:03:46
Jestem przeciw, bo to spowoduje zbyt dużą rozpiętość projektów. Combo (moim zdaniem) powinno przedstawiać prace jakie można zrobić ad hoc. Przy takim długim terminie bankowo będą prace zrobione w 1h jak i w 2 tyg. Stanowcze nie.

Temat: "Automated Level Design".

Termin: 27-28.12

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Grudzień 18, 2014, 00:10:18
Gimer niektórzy pracują w gd (np. ja ) i zalożę się, że dużej części z nas nie bedzie sie chcialo klepac w dzien kodu i dawac z siebie maksimum ( tym bardziej w weekend wole od programowania odpoczac, albo popisac cos malego nie wymagajacego spinania sie ode mnie, bo termin goni ). Tak to w wiekszosc dni hardkorowi koderzy (nie naleze do takich - jeszcze) beda odpoczywac i w wolnych chwilach poklepia, a mlodsi beda dawac z siebie maksimum.

Co do rozpietosci. Co z tego? Spina bo mniejsze szanse "cos" wygrac? Tu zawsze chodzilo o zabawe. Teraz raptem Dab zalatwil ksiazke (+ dla Ciebie) i juz chce polowa osob wyrownywac szanse. Juz widze jak na konkursie plastycznym daja czas malowania 5 minut, bo jak dadza 5 godzin to bedzie za duza rozpietosc terminow.

Propozycje zlozylem zobaczymy jak reszta na to przystanie.

#Przepraszam za brak polskich znakow

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 18, 2014, 01:33:02
Nie zrozumieliśmy się. Piszę, że gra na combo powinna być zrobiona w krótkim odstępne czasu, by nikt nie miał za złe innym, że jego praca na którą poświęcił 20h jest gorzej oceniona od prostej gierki 2D.

Duży czas realizacji spowoduje zbytnie rozpiętości, bo jak ocenić w tych samych kategoriach projekt 1h i 20h+? To nielogiczne.

nie bedzie sie chcialo klepac w dzien kodu i dawac z siebie maksimum
Oto się rozchodzi, byśmy tworzyli równe projekty.

Co do rozpietosci. Co z tego? Spina bo mniejsze szanse "cos" wygrac? Tu zawsze chodzilo o zabawe. Teraz raptem Dab zalatwil ksiazke (+ dla Ciebie) i juz chce polowa osob wyrownywac szanse. Juz widze jak na konkursie plastycznym daja czas malowania 5 minut, bo jak dadza 5 godzin to bedzie za duza rozpietosc terminow.
Sorry ale raczej dla książki tutaj nikogo nie ma, a zgłoszone w minionej edycji combo projekty były wzorcowo równe (poza jednym, którego nie odpaliłem i sobie darowałem starania).

Zresztą nie ponosi was? Przecież była ankieta, większość chciała w weekendy. Chcecie co combo zmieniać zasady?

Offline Raptor

  • Użytkownik

  • +2
# Grudzień 18, 2014, 02:02:38
Większość chciała weekendy, bo to była najdłuższa opcja do wyboru.

Na tej zasadzie jak porównywać projekty wykonywane w 1h i 2h? Przecież to 2x więcej czasu! Gdyby tak do tego podchodzić, to nigdy nie mógłby się odbyć żaden konkurs, bo część uczestników mogłaby być zbyt leniwa żeby wykorzystać cały czas. Poza tym projekty nie mają być równe, bo wtedy wszyscy musieliby równać w dół do najgorszego. Podczas WSoCa zdawałem sobie sprawę z tego, że inni uczestnicy mogą poświęcić ode mnie więcej czasu / poświęcając mniej czasu będą po prostu ode mnie lepsi, ale nie przeszkodziło mi to w uczestnictwie i dobrej zabawie.

Compo to przede wszystkim ma być dobra zabawa, a przy 2 tygodniach na pewno jest większa szansa na udział większej ilości osób (w tym mnie).

Offline maro

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 18, 2014, 11:07:20
Moim zdaniem 3 dniowe compo jest najbardziej optymalne - np. start piątek 20.00, end poniedziałek 20.00.
Takie kompo jest na tyle długie, żeby mogło się załapać wielu uczestników, i na tyle krótkie, żeby każdy mógł skupić wystarczającą ilość energii, żeby coś wyprodukować.

Scenariusz dwutygodniowego compo:
 - "mam jeszcze czas, na pewno zdążę coś zrobić...",
 - "został mi jeden dzień, może dzisiaj?",
 - "dwie godziny? inni robią dwa tygodnie, nie będę się ośmieszał..."

Offline PSz

  • Użytkownik

# Grudzień 18, 2014, 11:28:02
Jak dla mnie opcje minimum 24 h wchodzą w grę, a czy to będzie codzienie czy co tydzień/dwa to bez znaczenia. Do wiosny mam duuuzo czasu :-).

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 18, 2014, 11:46:43
@Gimer: Sam kilka postów wcześniej przystałeś na propozycję Automated Level Design Compo, ale czytając Twoje posty nie jestem pewien czy wiesz, co to w ogóle jest. To nie jest compo, którego tematem jest napisanie gry z automatycznie generowanymi levelami (choć takie coś też byłoby całkiem ciekawe), ale chodzi tu o napisanie kodu do generowania map w silniku voxelowym, który swego czasu udostępnił Krzysiek K. I akurat tutaj liczy się tylko pomysł, algorytm i dopracowanie szczegółów, bo każdy ma do dyspozycji tą samą technologię.

Ale nawet pomijając tą kwestię:
Cytuj
Piszę, że gra na combo powinna być zrobiona w krótkim odstępne czasu, by nikt nie miał za złe innym, że jego praca na którą poświęcił 20h jest gorzej oceniona od prostej gierki 2D.
Ale dlaczego praca na którą ktoś poświęcił 20h miałaby być gorsza od gierki napisanej powiedzmy w 1h? Jest to mało prawdopodobne, ale nawet jeśli tak by się zdarzyło, to tylko plus dla osoby, która potrafi w 1h stworzyć coś naprawdę fajnego, a osoba której gra stworzona przez 20h nikomu się nie podoba zdecydowanie nie zasługuje na wygraną.
Cytuj
Duży czas realizacji spowoduje zbytnie rozpiętości, bo jak ocenić w tych samych kategoriach projekt 1h i 20h+? To nielogiczne.
Jeżeli ktoś wysyła na dwutygodniowe compo pracę napisaną w 1h, to znaczy że raczej zdaje sobie sprawę, że prawdopodobnie nic nie uda mu się osiągnąć, ale liczy się dla niego samo wzięcie udziału i rywalizacja z innymi. Ale równie dobrze ta gra może być ciekawsza od jakiejś innej pisanej o wiele dłużej, jak sam zresztą w poprzednim zdaniu stwierdziłeś. I dokładnie tak samo może być na compo 48h. Nigdy poziom na compo nie będzie równy, ale przecież w końcu chodzi o wybranie NAJLEPSZEJ gry, prawda?


@maro: akurat z Twoim argumentem się zgadzam :) Ale jednak nie każdy ma w weekend czas, więc ja bym dał chociaż 5 dni, powiedzmy od wtorku do niedzieli, wtedy wiadomo że każdy ma wolne i jeżeli ktoś chce wziąć udział ale wie że potem nie będzie miał czasu to zakodzi coś przez Święta, a jeżeli ktoś woli odpocząć przez Święta to będzie kodził przez weekend. Tak myślę że będzie optymalnie.

Ale najlepiej i tak stworzyć nową ankietę :)

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 18, 2014, 15:02:44
To nie jest compo, którego tematem jest napisanie gry z automatycznie generowanymi levelami (choć takie coś też byłoby całkiem ciekawe), ale chodzi tu o napisanie kodu do generowania map w silniku voxelowym,
Rozczarowałeś mnie :P

Ale najlepiej i tak stworzyć nową ankietę :)
Dobrze, jestem za nową ankietą. Jeśli temat z góry nie jest narzucony (a chyba nie jest) to dobrze by było zrobić dwie ankiety.

Zresztą o ile to będzie możliwe i tak wezmę udział w nowym compo

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Grudzień 19, 2014, 23:07:09
Cytuj
Rozczarowałeś mnie :P
Przejrzyj poprzednie edycje tego compo (były trzy), to wyniki może Cię oczarują. :) W samej idei chodziło o to, żeby skupić się na samym generowaniu map, zamiast pisać silnik/grę/whatever. Wystarczyło po prostu napisać w czymkolwiek algorytm do generowania mapy w pliku tekstowym (może być nawet w pliku BAT) i gotowe. :)

Swoją drogą jeżeli chcecie coś w stylu ALDC, to od pewnego czasu chodzi mi po głowie zorganizowanie tego z pewnym twistem. Powiem tylko, że koncepcja by pozostał (generujemy pliki tekstowe), ale drastycznie zmienił by się silnik. No i w końcu by można było pograć. ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +2
# Grudzień 20, 2014, 13:07:26
To co powiecie na Compo 24.12 - 28.12? (5 dni dostępnych, ale raczej nikt nie będzie 120h nonstop tworzył gry ;))

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 22, 2014, 13:04:32
OK, Compo ogłoszone.

Dwie małe zmiany w regulaminie:
- informacja o załączaniu plików README
- dodatkowa zasada przy głosowaniu:
Cytuj
§ 16.1. W przypadku otrzymania równej ilości punktów wybór zwycięzcy rozstrzygany jest przez porównanie ilości otrzymanych głosów zaczynając od najwyżej punktowanych. Przykładowo, jeżeli dwie najwyżej ocenione gry dostały 10 pkt, ale jedna zdobyła głosy (3, 3, 3, 1) a druga (3, 3, 2, 2) to zwycięzcą zostaje pierwsza z nich (3 głosy po 3 pkt).

W ostatniej edycji nie było to potrzebne, ale było bardzo blisko. :)