Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo - dyskusja  (Przeczytany 14134 razy)

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Grudzień 04, 2014, 23:21:51
Ok, Ty nie widzisz sensu. Zaakceptuj jednak, że wiele innych osób może widzieć. ;) Nie miałbym żadnego problemu (mentalnego, to nie deklaracja udziału), żeby w compo 24h oddać gierę zrobioną w 2h. Uczepiłeś się tych szans, ale przecież w 2h compo nie masz wielkich gwarancji, że ktoś nie wykorzystuje silnika/frameworku/modułów/funkcji przgotowanych wcześniej w ramach innych projektów, co wydłuża faktyczny czas pracy nad grą dalece ponad te 2h. Tylko co z tego? Moim zdaniem nic. Tak, czy owak, to zabawa.

Żeby nie zostać źle zrozumianym: mi tak bardzo nie zależy na tych 24h, może być i 2 i 4, jak wola.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Grudzień 04, 2014, 23:53:37
Co to za różnica czy ktoś będzie siedzieć 2h, czy 24h? Ważne jest by zrobić grę.

Osobiście też wolę 24h, bo wtedy można machnąć jakieś modele, a nie tworzyć zjadające się literki 2D. Ostatnio sam się zdziwiłem, bo bez niczego przygotowanego wcześniej usiadłem w sobotę o 22, a w niedziele miałem w pełni działające demo 3d :P

Dodam jeszcze, że w grudniowej edycji mnie nie będzie. Za kilka dni mam operacje siatkówki i przez 2 tygodnie nie będę mógł nawet kawy wypić by ciśnienia sobie nie podnieść. Nie mniejszym uczestnikom życzę powodzenia w oddaniu grywanych projektów.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2014, 23:57:51 wysłana przez Gimer »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Grudzień 05, 2014, 00:32:52
@up: Właśnie moim zdaniem o to chodzi. Jeśli przynajmniej 50% dystansu compo się ine poświęci to nie ma sensu się w to bawić.
Zależy. Sos niedawno robił weekendowe 7h FPS compo: określony jest weekend, wybierz dowolne 7 godzin i zrób w tym czasie FPSa. Można by zrobić tutaj podobnie, na przykład 2h compo w określony dzień (wybierasz 2h z 24).

Offline glaz

  • Użytkownik

  • +3
# Grudzień 05, 2014, 22:03:37
2-4h compo na takiej zasadzie jak pisze Krzysiek K. jest dobrym pomysłem. I nie tak skomplikowanym do wykonania.

Na przykład compo ma się obdyć 13 grudnia. Wobec tego, by poznać temat, trzeba kliknąć na stronie "weź udział", albo po prostu "zobacz temat". I od momentu kliku ma się 4h na nadesłanie pracy.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Grudzień 06, 2014, 13:42:02
Dzięki za komentarze.

"Pierwsza" edycja Compo została ogłoszona tutaj: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29528.0
Regulamin natomiast tutaj: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=29527.0

W tym temacie natomiast możemy dyskutować o powyższych i zgłaszać wstępną chęć uczestnictwa. :)

Mam nadzieję że możliwość zdobycia ciekawej gamedevowej książki będzie dodatkową motywacją do wzięcia udziału. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na Compo weekendowe, przy czym nie spodziewamy się programowania przez 48 godzin nonstop - każdy ma możliwość samemu wybrać dogodny czas na tworzenie gry i zdecydować ile czasu poświęci, z użyciem wybranych przez siebie narzędzi. Pamiętajcie że Compo to ma być przede wszystkim fajna zabawa, a nie wyścig zbrojeń - ciekawa i pomysłowa gra nie potrzebuje potężnych silników i setek megabajtów zasobów żeby wygrać. :)

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Grudzień 06, 2014, 13:47:05
"
§ 11. Każdy Uczestnik danej edycji ma obowiązek po ściągnięciu prac i wystarczająco szczegółowym zapoznaniu się z nimi wziąć udział w głosowaniu. Szczegóły głosowania są podawane na zakończenie danej edycji. Głosować mogą tylko uczestnicy danej edycji. Nie można głosować na siebie.
"
Brawo Dab! Tego brakuje w WSOC.
Mam tylko zastrzezenia co do pkt 5.
Bo co z linkami np do np: play google?

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

# Grudzień 06, 2014, 13:53:02
Jeszcze nie czytałem regulaminu, taka refleksja na gorąco. Może powinno się jawnie określać, których gier nie zdołało się uruchomić i powinno być to uwzględniane przy końcowym werdykcie? Przykładowo jeśli jakaś gra zdobyła 3 głosy, ale zdołało ją uruchomić 4 uczestników, to może powinna być wyżej sklasyfikowana od gry, która zdobyła 4 głosy a uruchomiło ją 10-u? Tak tylko się luźno zastanawiam.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Grudzień 06, 2014, 13:59:39
Jeżeli chodzi o gry na Androida to można wysłać paczkę z grą w formie pliku .apk, prawda?

Myślę, że trzeba kierować się po prostu zdrowym rozsądkiem. Bo jeżeli ktoś posiada wyłącznie jakąś ekstremalnie egzotyczną platformę (np. PDP-1 ;)) to ciężko oczekiwać żeby inni uczestnicy byli w stanie zagrać w jego grę (i odwrotnie).

Na pewno mile widziane byłoby jedno albo kilka z poniższych:
- dodatkowy build gry na PC/Windows (co przy wielu frameworkach/silnikach jest niemal darmowe)
- informację o możliwości użycia np. emulatora (np. w przypadku gry na Atari 2600 ;))
- nagrany film z gry w przypadku gdy żadne z powyższych nie jest możliwe

Brzmi OK? Na pewno nie jest fair w stosunku do innych Uczestników nadesłanie "głosu" w rodzaju "nie chciało mi się zagrać we wszystkie gry więc wybrałem 3 o najkrótszych nazwach". :)

Informacja o tym że nie było się w stanie przetestować jakiejś gry to bardzo dobry pomysł i dodam to do regulaminu. Ale uwzględnienie tego w werdykcie to trudna sprawa - zobaczmy jak to będzie wyglądać w zgłoszeniach w najbliższej edycji i zobaczymy czy to ma sens.

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

# Grudzień 06, 2014, 14:04:15
Jak dla mnie brzmi bardziej niz okej.

Offline timus

  • Użytkownik

# Grudzień 06, 2014, 14:09:51
Cytuj
§ 7.  [...] Prac nie można pisać zespołowo.
Odnosi to się również do grafika?

Cytuj
§ 5. [...] Praca musi być dołączona w formie załącznika.
A co z grami w HTML5 trzeba je wysyłać czy wystarczy podać link?

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 06, 2014, 14:16:33
Cytuj
Odnosi to się również do grafika?

Trudne pytanie! Bo przecież ktoś może powiedzieć że jego grafik "opublikował" w ograniczonym (1 osobowym) zakresie swoje prace na licencji CC. :)

Wydaje mi się że uczciwie byłoby gdyby nikt poza Uczestnikiem nie tworzył żadnego contentu na specyficzne potrzeby pracy konkursowej. Co sądzicie o takim podejściu?

Cytuj
A co z grami w HTML5 trzeba je wysyłać czy wystarczy podać link?

Wysyłamy kompletną wersję gry. Dwa powody:
- mamy pewność że gra została ukończona w trakcie trwania Compo
- prace można zarchiwizować i pokazywać wnukom ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Grudzień 06, 2014, 14:55:45
Cytuj
- informację o możliwości użycia np. emulatora (np. w przypadku gry na Atari 2600 ;))
Ja w takim wypadku po prostu bym dorzucił exek emulatora i plik __RunMe__.bat :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 06, 2014, 18:49:44
Ja mam zastrzeżenie co do:

Cytuj
§ 5. [...] Praca musi być dołączona w formie załącznika. W przypadku gdy jej rozmiar przekracza 15 MB można skorzystać również z formularza do wysłania pliku bezpośrednio na Warsztat.GD. [...]

Jak wiadomo np. GMail automatycznie blokuje wszelkie załączniki z plikami wykonywalnymi, więc proponuję, żeby tą możliwość wysyłania bezpośrednio na Warsztat zostawić jako domyślną bez żadnych dolnych limitów wielkość paczki ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Grudzień 06, 2014, 20:14:23
Słuszna uwaga, zmieniłem na:
Cytuj
Można skorzystać również z formularza do wysłania pliku bezpośrednio na Warsztat.GD - warto skorzystać z takiej możliwości szczególnie w przypadku gdy rozmiar paczki przekracza 15 MB.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 17, 2014, 16:19:33
Cytuj
Natomiast co do organizacji Compo, to co mi się osobiście nie podobało i uważam za niepotrzebne to wysyłanie opisów gier w zgłoszeniu mailowym tylko po to, żeby wszystko potem znalazło się w jednym pliku readme, przez który trzeba się kilkukrotnie przekopywać, żeby znaleźć sterowanie do interesującej nas gry. O wiele lepiej, gdy każdy klasycznie umieszcza readme w folderze ze swoją grą. Poza tym, wszystko było OK, sprawna organizacja, i w ogóle fajnie że coś się w końcu ruszyło po tak długiej przerwie od małych compotów.

Osobiście proponowałbym kolejne Compo na okres świąteczno-noworoczny, ale żeby nie było tak nudno to może przywrócić do życia Automated Level Design?

Dzięki za uwagi. Jeżeli chodzi o organizację to faktycznie osobne README będą lepsze niż jeden zbiorczy. Dodatkowo chciałbym wprowadzić obowiązek podesłania screenshota z gry razem ze zgłoszeniem.

To teraz pytanie kiedy i o czym robimy następne Compo. Kto byłby chętny wziąć udział 27-28 grudnia? Temat ogólny czy Automated Level Design?