Autor Wątek: Cykliczne Warsztatowe compo - dyskusja  (Przeczytany 14734 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +5
# Grudzień 03, 2014, 17:01:35
Hej,

fajnie by było przywrócić cykliczne Warsztatowe compo. Mamy w zanadrzu coś co powinno zmotywować do regularnego uczestnictwa. :) Zanim ogłosimy szczegóły, chciałbym poznać wasze zdanie związane z organizacją:

1. Czy lepsze jest compo w środku tygodnia (w jaki dzień?) czy w weekend?
2. Czy wolicie format krótki (np. 2h) czy długi (cały dzień albo nawet weekend)?

Dajcie znać. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline maro

  • Użytkownik

# Grudzień 03, 2014, 17:08:43
Dajcie ankietę:)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 03, 2014, 17:10:36
Jest i ankieta! :)

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +5
# Grudzień 03, 2014, 19:52:34
Myślę, że w weekend łatwiej wygospodarować kilka godzin wolnego na robienie gry, a że to bywają różne godziny, to takie Compo rozpisane na całą dobę będzie chyba wygodne dla największej liczby osób.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Grudzień 04, 2014, 01:03:23
Myślę, że na start co tydzień to by było zbyt często. Proponował bym raczej co 2 tygodnie.

No i tym razem koniecznie:
- musi to organizować żywa osoba (nie automat),
- musi to być ogłaszane na forum (a nie tylko w serwisie/na osobnej stronce)

Inaczej to słabo widzę ten temat.

Offline PoD

  • Użytkownik

  • +2
# Grudzień 04, 2014, 02:01:13
...A pamiętacie, jak pisałem, że automatyzacja i system do "organizacji" Kompotów nie przyniesie żadnych korzyści? :P

Tak, tęskno mi do Kompotów, Ludum Dare nigdy nie wypadł w terminie, który by mi pasował.

Ja bym jednak proponował raz w miesiącu. Organizacja raz na tydzień jest słaba, frekwencja szybko zejdzie nam do ZERA.

Również jestem za opcją 24h. Życie nie rozpieszcza, jeśli chodzi o ilość wolnego czasu...

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +2
# Grudzień 04, 2014, 02:58:02
Raz w miesiącu wystarczy. Pamiętajcie, że to całe 24h. Kto ma tyle czasu? Bezrobotni i..? :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Grudzień 04, 2014, 04:30:20
Cytuj
...A pamiętacie, jak pisałem, że automatyzacja i system do "organizacji" Kompotów nie przyniesie żadnych korzyści? :P
Zależy od założeń i wykonania.

Swego czasu na Allegro.cc funkcjonował cykliczny MinorHack (compo 1h), który był bardzo mocno zautomatyzowany i odbyło się naprawdę sporo edycji. System działał mniej więcej tak:
- każdy mógł zaproponować termin compo,
- propozycje terminów były widoczne i można było się dołączać/odłączać,
- jak tylko zebrały się minimum 3 osoby chętne na termin, organizowało się compo, o którym informacja szła do wszystkich użytkowników

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Grudzień 04, 2014, 11:38:37
Dzięki za przemyślenia i głosy w ankiecie.

Wygląda na to że wygrywa Compo weekendowe. Myślę że możemy zorganizować je 13-14 grudnia, tak żeby każdy mógł usiąść do tworzenia w dogodnej dla siebie chwili. Zasady: temat ogłoszony wraz ze startem compo, zespoły jednoosobowe, możliwość używania dowolnego middleware'u, ocenianie prac przez uczestników w systemie 3-2-1. Co sądzicie?

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2014, 12:26:32
24 h compo to proszenie się o niską frekwencję. Każdy znajdzie wymówkę by nie mieć czasu. Ewentualnie poziom będzie strasznie nierówny, bo ktoś poświęci 24h, a ktoś inny 5, bo więcej nie znajdzie. Krótkie compo (2-4h) to niesamowity eksperyment, bo z tego może wyjść ogromna ilość rewelacyjnych prototypów. Jest to chyba jedna z ważniejszych umiejętności w gamedevie. Jeśli by to było krótkie compo to co dwa tygodnie byłoby dobrze, jeśli długie compo to co miesiąc.

Offline dzemeuksis

  • Użytkownik
    • Blog quodmeturbat

  • +1
# Grudzień 04, 2014, 13:55:15
Cytuj
24 h compo to proszenie się o niską frekwencję. Każdy znajdzie wymówkę by nie mieć czasu.

Mówisz to w oparciu o historię comp Warsztatowych? Mnie się nie chce jej przeglądać, ale jestem niemal pewny, że statystycznie rzecz biorąc compa dłuższe miały wyraźnie wyższą frekwencję od 2-4 godzinnych.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +6
# Grudzień 04, 2014, 14:34:22
Cytuj
Ewentualnie poziom będzie strasznie nierówny, bo ktoś poświęci 24h, a ktoś inny 5, bo więcej nie znajdzie.
Poziom zawsze będzie nierówny, bo ktoś ma lepszy pomysł, ktoś gorszy, ktoś lepiej koduje, a ktoś perfekcyjnie ogarnia Unity. Nie chodzi tu przecież o temidowe porównanie, tylko o motywację do tworzenia i dobrą zabawę. :)

Cytuj
Krótkie compo (2-4h) to niesamowity eksperyment, bo z tego może wyjść ogromna ilość rewelacyjnych prototypów.
Tutaj się zgodzę. Tyle że mając określony weekend można ograniczenie 2-4h dorobić sobie samemu (a czasami po prostu nie ma więcej czasu).

Cytuj
Mówisz to w oparciu o historię comp Warsztatowych? Mnie się nie chce jej przeglądać, ale jestem niemal pewny, że statystycznie rzecz biorąc compa dłuższe miały wyraźnie wyższą frekwencję od 2-4 godzinnych.
Swego czasu 2h compo było organizowane bardzo często i zwykle powstawało 10+ prac. Jak dla mnie jest to świetna frekwencja. Z dłuższymi compotami bywało za to różnie (nie licząc WSOC).

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +2
# Grudzień 04, 2014, 14:38:31
Za moich czasów o ile dobrze pamiętam odbyło się tylko jedno compo 4h (oraz WSOCe). Jednak historia nie ma tu wielkiego znaczenia. Społeczność warsztatu się starzeję. Ludzie mają coraz mniej czasu, trzeba się wyspać, odpocząć po pracy, zrobić zakupy, pójść do urzędu. Oddać 24h z życia (+ jeszcze odespanie tego) to nie prosta sprawa. Do tego w tym lub podobnym dystansie compa odbywają się dość regularnie i jeśli miałby do wyboru minild, a compo warsztatu to wybór byłby prosty.

Z własnego doświadczenia (baaaardzo skromnego) mogę powiedzieć, że dla mnie zdecydowanie lepiej się sprawdzają proste kompa, bo po prostu siadam i klepie. Myślę w trakcie pisania. Długie compa kończą sie na przekombinowanej mechanice i zbyt dużym stosunku myślenia do robienia.

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 04, 2014, 16:36:34
@up: Compo 24h raczej nie polega na tym, żeby kodzić przez 24h bez przerwy, tylko żeby każdy w przeciągu tej doby znalazł porę dnia, która będzie mu najlepiej odpowiadać - czy dla kogoś to będzie wieczór, czy południe, czy noc, to jest jego sprawa. I tak raczej mało osób spędzi efektywnie więcej niż połowę tych 24h na kodzeniu, więc nie ma sensu martwić się o nierówny poziom, zresztą żeby daleko nie szukać to wystarczy zobaczyć jaki nierówny poziom jest na WSoC :)

@Dab: zasady w porządku, ale mi osobiście bardziej by odpowiadał termin piątek-sobota, wtedy można by zrobić Compo od wieczora do wieczora, albo nawet od 0:00 do 23:59, ale to tylko moje zdanie.

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Grudzień 04, 2014, 16:39:59
@up: Właśnie moim zdaniem o to chodzi. Jeśli przynajmniej 50% dystansu compo się ine poświęci to nie ma sensu się w to bawić.