Autor Wątek: Problem - MiniCzat  (Przeczytany 1858 razy)

Offline jagu

• Użytkownik

# Luty 23, 2007, 17:56:46
Witam. Od niedawna zacząłem interesować się programowaniem sieciowym. Stąd moje pytanie. Jakie środowisko jest najbardziej odpowiednie do pisania programów sieciowych? Obecnie używam BCB. Chciałbym zrobić prosty czat z możliwością formatowania tekstu (kolor, czcionka, rozmiar) jaki jest do tego najbardziej odpowiedni komponent? TRichEdit? W jaki sposób mogę tekst sformatowany z RichEdit1 dodać do RichEdit2 z zachowaniem formatowania? Próbowałem przez RichEdit1->Lines->SaveToStream(s) i RichEdit2->Lines->LoadFromStream(s), ale to powoduje że to co było w RichEdit2 zostaje nadpisane. Czy jest na to jakiś sposób? Może programowe kopiowanie (ctrl+c i ctrl+v), to zachowało by formatowanie. Aha i jeszcze jedno, czy do TRichEdit można wstawiać obrazki? Jeśli nie to jaki komponent obsłuży mi to i wyświetlanie sformatowanego tekstu. Jestem w tym temacie początkującym więc proszę o wyrozumiałość. Szukałem na google i na forach, ale nie mogłem znaleźć rozwiązania.

// edit by bies
Uprzejmie uprasza się o nieużywanie tak kolorów. Z umiarem a jeśli pojęcie umiaru jest obce to wcale.
« Ostatnia zmiana: Luty 23, 2007, 18:01:24 wysłana przez bies »

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

bies

• Gość
# Luty 23, 2007, 18:05:04
Może być BCB (szczególnie, że chcesz używać VCL), winsock używa się dokładnie tak samo jak gdzie indziej. Co do rysowania obrazków, pewnie tak - z komponentu można wyciągnąć Canvas i rysować ręcznie. Ale polecam najpierw zrobić komunikację tekstową po sieci a dopiero później brać się za uśmieszki.

Offline SYSmen

• Użytkownik

# Luty 23, 2007, 18:57:18
Przejrzyj folder "Examples" w BCB6. Tam masz minichat.
pzdr!

Offline jagu

• Użytkownik

# Luty 23, 2007, 19:23:57