Autor Wątek: Unreal Engine 4 a licencja  (Przeczytany 2098 razy)

Offline maks1026

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2014, 21:29:54
Witam serdecznie. Przeszukałem parę tematów i na temat licencji można znaleźć co prawda jakieś szczątkowe informacje, ale będę bardzo wdzięczny komuś siedzącemu w temacie o zebranie podstawowych informacji w jednym miejscu. Co konkretnie chciałbym się dowiedzieć na temat wykorzystania UE4? Wiadomo, że miesięczna opłata to 19$, a później od każdej sprzedanej kopii gry 5%. Jak to jednak wychodzi w praniu - jeśli mam zamiar wydać grę, jak długo muszę płacić ten miesięczny "abonament"? I na jakiej dokładnie zasadzie Epic zabiera te swoje 5% (jak weryfikują sprzedaż)? Będę bardzo wdzięczny za bardziej szczegółowe omówienie tematu :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2014, 21:41:15
Jak to jednak wychodzi w praniu - jeśli mam zamiar wydać grę, jak długo muszę płacić ten miesięczny "abonament"?
Wystarczy zapłacić raz, pobrać silnik i korzystać z niego tak długo, jak Ci się podoba. Abonament jest potrzebny jedynie do pobierania update'ów z nowymi funkcjonalnościami i naprawianiem bugów. A że w silniku bardzo dużo rzeczy działa jeszcze niewłaściwie to w praktyce warto mieć zawsze aktualną wersję silnika. Jednak po wydaniu gry, jak już wiesz, że nic nie będziesz dodawał, to abonament nie jest Ci do niczego potrzebny.

I na jakiej dokładnie zasadzie Epic zabiera te swoje 5% (jak weryfikują sprzedaż)?
Na logikę-jak sprzedajesz grę legalnie, to musisz dysponować dokumentami, w których podane są wszystkie niezbędne informacje o pieniądzach jakie kręciły się dookoła tej gry. 5% płacisz od ceny, za którą sprzedajesz grę(nie od przychodu, nie od dochodu).

Offline maks1026

  • Użytkownik

# Listopad 16, 2014, 22:02:44
Dziękuje bardzo za szybką odpowiedź :) Czyli wychodzi na to, że na upartego (wiadomo - w praktyce raczej się to nie uda) ktoś raz zapłaci 19$ i z tak potężnym narzędziem może spokojnie wydać grę - naprawdę cieszę się, że nastały tak dobre czasy dla twórców indie :) A czy ktoś orientuje się może czy w przypadku dodatku SpeedTree jest podobnie? Czyli raz zapłacone 19$ za dodatek ogranicza nas tylko w kwestii ewentualnych  aktualizacji, ale bez dalszego płacenia z powodzeniem można wykorzystywać stworzone w nim elementy w projektach komercyjnych?

Offline iniside

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2014, 10:05:05
Oplacanie SpeedTree jest potrzebne tylko jesli chcesz korzystac z edytora. To co w nim stworzyles jest twoje i mozesz tegp uzyc w dowolnej grze opartej na UE4.

Offline maks1026

  • Użytkownik

# Listopad 17, 2014, 21:33:50
To jeszcze tylko pytanie potwierdzające (żeby nie spędzić kilku najbliższych lat oglądając świat zza kratek :D) - jeśli przez opłacony miesiąc uda mi się zrobić choćby i 1000 różnych drzew to bez dalszego płacenia mogę spokojnie te modele wykorzystywać we wszystkich projektach tak? Jeszcze raz dziękuje za pomoc, myślę że Wasze wypowiedzi rozwieją wszelkie wątpliwości u osób - które tak jak ja - nie byli do końca pewni :)

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Styczeń 01, 2015, 15:40:36
Jeśli mam subskrypcje na UE4 za 19$, to dodatkowo trzeba mieć subskrypcje na SpeedTree za 19$? Razem 38$ miesięcznie?