Autor Wątek: Portfolio Game developera / programisty  (Przeczytany 6365 razy)

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Listopad 14, 2014, 19:21:03
Cześć,

od razu piszę, że jestem przygotowany na baty, bo to moje pierwsze portfolio. Dlatego tutaj piszę. Chciałbym byście napisali co dodać, co odjąć, co zmienić?

Nie wszystko co mam dodałem. Kto wie co będzie się jeszcze na stronie zmieniać.

Ach... jeśli czyta to jakiś grafik i chciałby dorobić tekstury do gier lub nawet zaproponować coś zupełnie innego to z zapraszam priv :)

www.gimer.pl

Z góry dzięki za opinie!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Listopad 14, 2014, 21:34:48
Naprawdę niesamowite. 30 osób weszło na stronę i nikt nie ma żadnych uwagi. Wszyscy wychodzą tak zadowoleni albo tak rozczarowani, że nie mają żadnych uwag.

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2014, 22:18:13
Bo póki co nie bardzo jest co tam oglądać. Po kliknięciu w Play online w miejscu gdzie spodziewałbym się gry jest tylko napis [unity src="103"], a graficzny przycisk do Google Play odsyła do... obrazka przycisku. Poza tym trochę przeszkadza mieszanie języków - jeśli wszystkie opisy są tylko po polsku, to menu także powinno być w tym samym języku.

Edit: ok, w Balony TD akurat da się zagrać, ale w Eco City już nie.

Ikonki gier z painta odstraszają, nie można by było dać tam po prostu screenów?
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 22:21:40 wysłana przez Krzysztof5 »

Offline Oti

  • Użytkownik

# Listopad 14, 2014, 22:28:31
Po prostu ludzie bywają leniwi. Zaznaczam, że nie jestem wielkim znawcą, ale dobrze, jak już tak nalegasz:
 
W oczy ukłuła mnie dwujęzyczność strony. Nagłówki po angielsku, jeden news i po polsku i po angielsku, a cała reszta po polsku. To jak w końcu ma być? Proponuję całość zrobić w jednym języku, ewentualnie dodać opcję przełączania wersji językowej. Dodatkowo angielski sprawia wrażenie ciut łamanego("Here you can view my projects and even in some of them play.").
Design jest w miarę spoko-czysty, przejrzysty. Jedynie zmniejszyłbym rozmiar całej strony, całość jest za szeroka, czcionka za duża i wywołuje wrażenie ogólnej klocowatości.

Włączyłem jedną z gierek(Eco City) ale zdaje się, że nie skumałem o co tam chodzi i ze względu na wrodzone lenistwo, z miejsca ją wyłączyłem, także nie wypowiem się(chociaż fakt, że tak szybko mnie odrzuciła też o czymś świadczy). To było wcześniej-teraz próbowałem znów odpalić tę grę, ale strona z 'play online' zdaje się nie działać-grzebałeś tam coś? :)
Za to balony działają. Prosta gierka, ale w miarę schludna-dodać ciut więcej efekcików i robiłaby dobre wrażenie.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Listopad 14, 2014, 22:55:08
Strona dwujęzyczna, bo tak jakoś wyszło :)

Bardziej chodziło mi o sugestie to wywal to zmień na coś innego. Dlatego nie przykładałem się do multimedów, bo kto wie? Może będę wszystko zmieniać i od nowa wgrywać?

Wgrane gierki działają, jednak je wyłączyłem na chwilę. Użyty plugin nie sprawdził się w sytuacjach, gdy użytkownik nie ma zainstalowanego unity web player. Powinien coś w tej sytuacji zrobić, a on nic - czarny ekran. Z tego powodu zmieniłem go na inny, jednak teraz trzeba wgrać na nowo gry i zmienić linki. No i nie wiedzieć dlaczego, nie mogę zmienić rozmiaru wyświetlania.

---
wielkość naprawiłem
za 5 min będzie wszystko chodzić :)
Wróciłem do poprzedniego pluginu. Ten mi się wykrzaczył i kazał w kółko instalować playera.

---
Zapomniałem dodać, że te gry nie są skończone. Gdyby jakiś grafik rzucił na nie okiem tobym z chęcią zamienił tekstury.
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 23:16:00 wysłana przez Gimer »

Offline kuba

  • Użytkownik

# Listopad 15, 2014, 12:34:20
Sugestia wywal/zmień na coś nowego - język polski na język angielski, aby strona była jednojęzyczna. Jak jesteś słaby w angielskim to już lepiej, żeby cała stronka hulała po polsku, niż nieudolnie w dwóch językach.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 16, 2014, 22:16:45
Moje sugestie na temat strony:

Podajesz swoje dane osobowe (adres, telefon) publicznie na stronie internetowej. To niebezpieczne - ułatwia "obrobienie chaty" lub choćby kradzież tożsamości. Ja bym takie dane umieścił tylko w CV wysyłanym do konkretnych firm, a nie podawał ich w internecie.

Nie podoba mi się, że CV jest w postaci aplikacji Unity. Fakt, że działa bezpośrednio na stronie WWW i że każdy programista gier raczej ma peceta z zainstalowanym odpowiednim playerem, ale różni managerowie, przedsiębiorcy i inni internauci już niekoniecznie. Dlatego strona byłaby bardziej "dostępna", gdyby miała te informacje wyświetlone w postaci zwykłego HTML, a Unity używała tylko do pokazywania faktycznych gier.

CV, sekcja Software Skills / Hobby: Ja bym tutaj wymienił również albo przede wszystkim języki programowania, jakie znasz (np. Java, C++, C#, JavaScript), a dopiero potem programy graficzne czy IDE.

CV nie podoba mi się wizualnie - grafika, kolory. Np. w tej grze typu Arkanoid paletka i bloczki do zbijania mogłyby wyglądać jakoś ciekawiej, a nie być takimi jednokolorowymi kwadratami.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Listopad 17, 2014, 14:18:28
Podajesz swoje dane osobowe (adres, telefon) publicznie na stronie internetowej. To niebezpieczne - ułatwia "obrobienie chaty" lub choćby kradzież tożsamości. Ja bym takie dane umieścił tylko w CV wysyłanym do konkretnych firm, a nie podawał ich w internecie.
Phi, to wszystko (adres, telefon) można znaleźć w whois ;) Ma swoją domenę i jest narażony na takie rzeczy. Tak samo gdy człowiek zakłada działalność gospodarczą, jego dane są w CEIDG, staje się publiczny.

Wynik whois:
jason@jason-SATELLITE-P770:~$ whois gimer.pl

DOMAIN NAME:           gimer.pl
registrant type:       organization
nameservers:           ns1.cal.pl. [31.186.85.150]
                       ns2.cal.pl. [46.29.18.85]
created:               2014.11.12 11:01:18
last modified:         2014.11.12 11:01:19
renewal date:          2015.11.12 11:01:18

no option

dnssec:                Unsigned

TECHNICAL CONTACT:
company: INFO-CAL
        INFO-CAL
street: Chludowska 387/9
city: 62-003 Biedrusko
location: PL
handle: cal1
phone:  +48.616703221
fax:  +48.616417501
last modified: 2009.02.17


REGISTRAR:
INFO-CAL
ul. Chludowska 387/9
62-003 Biedrusko
tel: +48.616792175
faks: +48.616690456
domeny@cal.pl

WHOIS displays data with a delay not exceeding 15 minutes in relation to the .pl Registry system
Registrant data available at http://dns.pl/cgi-bin/en_whois.pl
Niebezpieczny jest ten współczesny Świat...



A jeśli chodzi o uwagi na temat strony...
1) Intefejs mało responsywny, dobrze by było, żeby linki (nie tylko w menu) zmieniały wygląd (kolor, podkreślenie) pod zdarzeniem hover;
2) Delikatnie widać elementy łączenia tego tablicowego tła, w gimpie jest taki filtr "Odwzorowania/Utwórz bezszwowo", polecam skorzystać ;)
3) Jak podajesz swojego facebooka w about, to chyba możesz w formie linku ;) ?
4) Póki co, dla Linuksa nie ma pluginu Unity do przeglądarki. Mógłbyś wygenerować i zamieścić na stronie desktopowe binarki dla Linuksa.

Na razie tyle. Good luck!
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 14:31:08 wysłana przez JasonVoorhees »

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Listopad 20, 2014, 00:52:08
Dzięki za opinie i za 5k odsłon na stonce! Nie wiem jak to zrobiliście ale faktem jest że 257 IP wyklikało ponad 5 tyś odsłon :D

1) Intefejs mało responsywny, dobrze by było, żeby linki (nie tylko w menu) zmieniały wygląd (kolor, podkreślenie) pod zdarzeniem hover;
Ok, zgadzam się

2) Delikatnie widać elementy łączenia tego tablicowego tła, w gimpie jest taki filtr "Odwzorowania/Utwórz bezszwowo", polecam skorzystać ;)
Gdzie dokładnie?

3) Jak podajesz swojego facebooka w about, to chyba możesz w formie linku ;) ?
:)

4) Póki co, dla Linuksa nie ma pluginu Unity do przeglądarki. Mógłbyś wygenerować i zamieścić na stronie desktopowe binarki dla Linuksa.
Faktycznie nie ma pod Linuksa. Tutaj raczej nic nie będę robił, bo kto używa Linuksa? Na pewno nikt kto chciałby mi dać pracę :)

Podajesz swoje dane osobowe (adres, telefon) publicznie na stronie internetowej. To niebezpieczne - ułatwia "obrobienie chaty" lub choćby kradzież tożsamości. Ja bym takie dane umieścił tylko w CV wysyłanym do konkretnych firm, a nie podawał ich w internecie.
Te dane ma każdy kto chce. Wykasuje adres, a resztę zostawię.

Nie podoba mi się, że CV jest w postaci aplikacji Unity. Fakt, że działa bezpośrednio na stronie WWW i że każdy programista gier raczej ma peceta z zainstalowanym odpowiednim playerem, ale różni managerowie, przedsiębiorcy i inni internauci już niekoniecznie. Dlatego strona byłaby bardziej "dostępna", gdyby miała te informacje wyświetlone w postaci zwykłego HTML, a Unity używała tylko do pokazywania faktycznych gier.
Zrobię tak i tak. Zostawię CV w Unity i dam też CV na stronie.

CV, sekcja Software Skills / Hobby: Ja bym tutaj wymienił również albo przede wszystkim języki programowania, jakie znasz (np. Java, C++, C#, JavaScript), a dopiero potem programy graficzne czy IDE.
Mam tutaj mieszane uczucia. Czy jeśli robiłem na studiach jeden projekt z danego języka to mam napisać, że go znam? Osobiście śmieszą mnie te CV z wypisanymi 5 i więcej językami. Nie wiem jak Rekrutant na to patrzy, ja bym się pośmiał z takiej osoby na rozmowie. Chyba, że faktycznie zna :)
Dla przykładu: Mam certyfikat z Pythona wystawiony przez MIT. Zrobiłem go 4 lata temu i nic nie robiłem po jego zdobyciu w Pytonie. Teraz jakbym usiadł do tego języka tobym przez kilkanaście dni / kilka tygodni przypominałbym sobie co i jak. I jak coś takiego wpisać w CV?

CV nie podoba mi się wizualnie - grafika, kolory. Np. w tej grze typu Arkanoid paletka i bloczki do zbijania mogłyby wyglądać jakoś ciekawiej, a nie być takimi jednokolorowymi kwadratami.
CV jak i każda inna gierka są podpisane "beta vxxx". Liczę, że kiedyś usiądę i dokończę je... Tylko ta grafika. Nie mam oka do grafiki.
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2014, 01:10:36 wysłana przez Gimer »

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Listopad 20, 2014, 02:28:27
1)Gdzie dokładnie?

2)Faktycznie nie ma pod Linuksa. Tutaj raczej nic nie będę robił, bo kto używa Linuksa? Na pewno nikt kto chciałby mi dać pracę :)
1) Zaznaczyłem kwadratem punkt przecięcia ostrych krawędzi - http://i.imgur.com/XwzXhIM.png

2) No... ja używam Linuksa :D A na Steamie jakiś czas temu w promocji kupiłem grę zrobioną w Unity, która wspiera Linuksa -> http://store.steampowered.com/app/298400/
To naprawdę bardzo niewielki wysiłek wygenerować binarki i zamieścić. Radzę przemyśleć :) Poza tym pracodawca zobaczy, że nie jesteś informatycznym ignorantem.

Offline bies

  • Użytkownik

# Listopad 20, 2014, 02:32:31
Brzydkie jak noc i nic nie działa. Masz rację, nie chciałbym Cię zatrudnić.

Offline Gimer

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Listopad 20, 2014, 02:44:08
1) Zaznaczyłem kwadratem punkt przecięcia ostrych krawędzi - http://i.imgur.com/XwzXhIM.png

2) No... ja używam Linuksa :D A na Steamie jakiś czas temu w promocji kupiłem grę zrobioną w Unity, która wspiera Linuksa -> http://store.steampowered.com/app/298400/
To naprawdę bardzo niewielki wysiłek wygenerować binarki i zamieścić. Radzę przemyśleć :) Poza tym pracodawca zobaczy, że nie jesteś informatycznym ignorantem.
Dzięki, nie widziałem łączeń wcześniej.

Mogę wygenerować ale dopiero jak coś będzie na cacy gotowe.

Brzydkie jak noc i nic nie działa. Masz rację, nie chciałbym Cię zatrudnić.
Nie ma to jak konstruktywny komentarz. Nie szkoda Ci czasu na pisanie tego? Mi szkoda na czytanie.

Offline bies

  • Użytkownik

# Listopad 20, 2014, 02:48:59
Nie ma to jak konstruktywny komentarz. Nie szkoda Ci czasu na pisanie tego? Mi szkoda na czytanie.
Zastanawiałeś się jak myśli rekruter. Jestem współwłaścicielem nie najmniejszej już firmy informatycznej i rekrutowałem osobiście prawie wszystkich programistów. Twoje ,,coś'' wpadłoby do kosza gdybyś wysłał je do mojej firmy. Dowolnie duża arogancja nie nadrobi innych braków.

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Listopad 20, 2014, 09:35:54
Ja dodam jeszcze jedną sugestię. Kilka razy podkreśliłeś, że nie masz oka do grafiki. To prawda, brakuje Ci zmysłu estetycznego i to widać zarówno na stronie jak i w prototypach Twoich gier. Ale zmysł estetczny można sobie wyrobić. Nie myślałeś o bardziej minimalistycznym/abstrakcyjnym podejściu do grafiki? Przykładem może być tu strategia Rymdkapsel: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.grapefrukt.games.rymdkapsel1

Żeby nie szukać daleko, to na naszym polskim podwórku doskonałą estetykę ma także QbQbQb stworzone przez Rezonera: https://play.google.com/store/apps/details?id=rezoner.qbqbqb

A tak naprawdę to takich gier jest mnóstwo: http://playboard.me/android/channels/51926d564368c314540022a4

Nie każdy może/musi być jednocześnie twórcą i tworzywem programistą i grafikiem, ale da się uzyskać satysfakcjonujące dla oka efekty nawet prostymi sposobami. :-)

P.S.: Warto też obejrzeć tą prezentację, która w kilku prostych punktach uczy jak ożywić nawet najprostszą wizualnie grę: https://www.youtube.com/watch?v=Fy0aCDmgnxg

Na podobny temat jest ta prezentacja: https://www.youtube.com/watch?v=AJdEqssNZ-U

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +1
# Listopad 23, 2014, 20:27:39
Co do języków programowania, to ja do CV wpisuję ich sporo. Gdyby ktoś mnie spytał, albo gdybym chciał mieć swoje CV dłuższe niż na 1 stronę, to bym do każdego dodał, jak dobrze go znam. Oczywiście jedne znam lepiej, a inne gorzej. Na rozmowie kwalifikacyjnej bez problemu przyznam, że "w tym dawno nie pisałem", "ten znam tylko w podstawowym stopniu" itd.

Ale uważam, że jeżeli się w jakimś języku trochę poprogramowało, więcej niż na laborkach na studiach, to w razie potrzeby można sobie szybko przypomnieć jego składnię, pisać w nim coś albo uczyć się go dalej. Wcale nie trzeba znać wszystkich niuansów składni (inaczej nikt by nie mógł wpisać C++ :) ani całej biblioteki standardowej, żeby uznać, że się zna jakiś język programowania. Jeśli macie inne zdanie, to czekam na komentarze.