Autor Wątek: Keep Alive [PC]  (Przeczytany 1571 razy)

Offline glaz

  • Użytkownik

  • +1
# Listopad 04, 2014, 15:10:23
Witam!

Może ktoś kojarzy, a może nie, ale od jakiegoś czasu prowadzę "taki mały projekt". Zamieściłem parę materiałów z niego na warsztacie, można je zobaczyć tutaj:
http://warsztat.gd/projects/KeepAlive

A zakładam ten temat z okazji dociągnięcia projektu do fazy grywalnej alfy. I zachęcam jednocześnie do przetestowania tego co udało mi się wykodzić.

Gra została napisana w C++ z wykorzystaniem biblioteki SFML. Tylko i wyłącznie, z żadnych więcej niestandardowych dodatków nie korzystałem.
Poza tym oczywiście w ruch poszedł paint, gimp, LMMS, strony z darmowymi grafikami i dźwiękami.

Gra nie jest w pełni skończona, dlatego też nie usłyszycie w niej na razie nic poza odgłosami broni oraz kroków. Ale postaram się coś jeszcze pokombinować z muzyką. Mam także parę pomysłów związanych z gameplayem, które być może zaimplementuję - jak na przykład budowanie prostych barykad, levelowanie (co z kolei pozwalałoby na noszenie przy sobie większej ilości przedmiotów) itp.

O grze: Jest to survival, w którym mamy przetrwać jak najdłużej w upadłym świecie. Na swojej drodze spotkamy mutanty oraz ludzi. Na mapie, w grze, jest kilka obozów. Część z nich jest przyjaźnie nastawiona do gracza, można z nimi np. handlować, a część bez ostrzeżenia wpakuje nam kulkę między oczy.

Sterowanie:
WSAD - sterowanie
LShift - bieg (przez ograniczony czas)
E - ekwipunek
R - przeładowanie broni
0-5 - wybór broni
M - mapa
F - akcja (zbieranie przedmiotów, rozmowa z NPCami)
L - latarka on/off

W grze istnieje system dnia i nocy, bohater musi się od czasu do czasu przespać (w bezpiecznym miejscu, spanie na otwartej przestrzeni może skończyć się przykrą niespodzianką o poranku), jeść i pić.
Poziom zdrowia wzrasta podczas snu (chyba, że nie jesteśmy wystarczająco dobrze najedzeni/napici przed snem - wówczas wręcz odwrotnie) oraz kiedy bohater jest dobrze odżywiony. Kolejnym sposobem na zregenerowanie części życia jest... spożywanie alkoholu. Wiąże się to jednak z szybszym męczeniem się bohatera. Niewielką część życia można także odzyskać po prostu jedząc.

Kończąc ten przydługi post zamieszczam to co najistotniejsze - linki:

Zawsze aktualna wersja:
https://drive.google.com/file/d/0BwnIwFJLVrW5ZWRnb3lPU1RFcE0/view?usp=sharing

Zawsze aktualny patch (niepotrzebny do wersji z linku powyżej):
(...)
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2015, 23:50:48 wysłana przez glaz »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline glaz

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2014, 20:15:37
Aj... odwlekałem jak mogłem wrzucenie gry tutaj, a mimo to jednak zabrakło mi cierpliwości na jeszcze jeden dzień. A szkoda. Że jest generalnie trochę baboli, to zdaję sobie sprawę, ale dwie, bardzo mocno rzucające się w oczy rzeczy muszę jednak szybko poprawić.
Bugi w dialogach oraz w wyświetlanych wiadomościach już poprawiłem. Jeżeli ktoś pobrał grę wcześniej, to poniższa łatka poprawia te rzeczy o których wspomniałem.

<zawsze aktualny link do najnowszego patcha w poście pierwszym>

Przy czym link z pierwszego posta poprawiłem, jeżeli to czytasz, a jeszcze gry nie pobierałeś, to nie ma potrzeby pobierania łatki.

I również nieśmiało zapraszam do wyrażenia opinii.
« Ostatnia zmiana: Listopad 06, 2014, 16:17:08 wysłana przez glaz »

Offline glaz

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2015, 23:53:35
Projekt tak sobie leżał i się kurzył. Ale co jakiś czas podchodziłem do niego, wprowadzałem parę (mniej lub bardziej) drobnych poprawek, tu coś dodałem, tu coś poprawiłem i teraz po kilku miesiącach pozwolę sobie podbić temat.

https://drive.google.com/file/d/0BwnIwFJLVrW5ZWRnb3lPU1RFcE0/view?usp=sharing - najnowsza dostępna wersja.

Zmiany obejmują m.in. dodanie kilku postaci na mapie z którymi można zamienić słówko, dodanie pełnej obsługi myszki (wcześniej menu rozumiało tylko kursory) oraz zlikwidowanie całej masy bugów.