Autor Wątek: Problem z GLFW na moim SuSE  (Przeczytany 3956 razy)

Offline goboss

  • Użytkownik

# Luty 08, 2006, 23:05:55
Witam,

Mój problem dotyczy wyświetlania obrazków i tekstur. Mianowicie: programy napisane w GLFW działają normalnie (tj. wyświetlają mi obrazki  :P ) tylko kiedy odpale je z konsoli albo IDE (CodeBlocks). Uruchomione kliknięciem pokazują tylko "gołą geometrie" albo kompletnie nic. Dotyczy to również przykładowych programów z GLFW. Problemu nie ma z SDL...

Do wczytywania obrazków używałem libpng, DevIL a nawet funcje z GLFW
Może ktoś wie w czym problem? Albo zna lepszy framework w stylu GLFW (bez bajerow jak w SDL)


Pozdrawiam!  8)

PS: Jeszcze jedno: DevIL wyświetla obrazki w formacie png do góry nogami  :-\

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Hadrian W.

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 09, 2006, 00:13:25
Najprawdopodobniej program nie widzi jakby katalogu roboczego. Sprawdzasz czy textury sie zaladowuja poprawnie?
Co do .png to odwroc wspolzedne textury ;)

Offline goboss

  • Użytkownik

# Luty 09, 2006, 11:14:48
po wpisaniu pełnej ścieżki dostępu do pliku... działa  8)

tylko, że przydałoby się to jakoś ominąć, bo inaczej musiałbym jakoś odczytywać w jakim katalogu sobie ktoś gre wypakował, żeby mu obrazki sie wczytały  :-\

Co do .png to odwroc wspolzedne textury ;)
To akurat nie był problem, tylko chciałem wiedzieć czy innym też tak sie dzieje  :P

Offline naleth

  • Użytkownik

# Luty 09, 2006, 14:29:48
spróbuj dać po ilInit() :
   ilEnable(IL_ORIGIN_SET);
   ilOriginFunc(IL_ORIGIN_UPPER_LEFT);

W ten czas wszystkie wczytywane obrazki powinny mieć dobrą orientację.

Offline goboss

  • Użytkownik

# Luty 09, 2006, 17:09:28
spróbuj dać po ilInit() :
   ilEnable(IL_ORIGIN_SET);
   ilOriginFunc(IL_ORIGIN_UPPER_LEFT);

W ten czas wszystkie wczytywane obrazki powinny mieć dobrą orientację.
Dzięki działa  8). Zauważyłem jednak, że nie działa przeźroczystość w png więc sie przerzuciłem na bmp...

Offline Vic

  • Użytkownik

# Luty 12, 2006, 22:49:20
goboss: jaką ścieżkę podajesz do funkcji otwierającej plik z teksturą? (dokładnie)

Offline goboss

  • Użytkownik

# Luty 12, 2006, 23:08:38
Dokładnie, to po prostu podaje nazwe pliku graficznego, który jest w tym samym katalogu co projekt

obrazki wczytuje biblioteką DevIL

Offline Vic

  • Użytkownik

# Luty 13, 2006, 08:47:35
A program (kliknięciem) odpalasz bezpośrednio z katalogu gdzie się znajduje, bez skrótów itp.?

Offline goboss

  • Użytkownik

# Luty 13, 2006, 11:05:34
A program (kliknięciem) odpalasz bezpośrednio z katalogu gdzie się znajduje, bez skrótów itp.?
tak..