Autor Wątek: Silnik do gry moba(android)  (Przeczytany 4151 razy)

Offline LuigiGames

  • Użytkownik

# Październik 05, 2014, 23:07:16
Siemka,ostatnio zainteresowały mnie gry moba na androida. Czytałem dużo o silnikach do nich ale ciągle słyszę unity3d lub udk. Może znacie jakieś inne silniki.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kuba

  • Użytkownik

# Październik 05, 2014, 23:12:49
Znamy, opcja ,,szukaj" też zna.

Offline LuigiGames

  • Użytkownik

# Październik 06, 2014, 07:39:53
Przeczytaj to jeszcze raz.

Offline Kitsune

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 06, 2014, 10:30:33
Zobacz ten link.
Już w pierwszym wyniku masz pełno silników na andka. Wyszukanie tego zajęło jakieś 5 sekund, czyli sporo mniej czasu niż założenie tego tematu (czy napisanie tego posta). Programista musi umieć zarządzać czasem, więc nie marnuj czasu swojego i innych na tak trywialne problemy.
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2014, 13:36:51 wysłana przez Kitsune »

Offline LuigiGames

  • Użytkownik

# Październik 06, 2014, 10:44:27
Byłem już na tej stronie ale chodzi mi o silnik do gry moba

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Październik 06, 2014, 10:53:54
Ale o co chodzi? Że niby w Unity nie da się zrobić MOBA?

Offline LuigiGames

  • Użytkownik

# Październik 06, 2014, 12:34:43
Da się zrobić ale chodzi mi o ładną grafikę

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Październik 06, 2014, 13:17:10
A to w Unity nie da się zrobić ładnej grafiki? https://www.youtube.com/watch?v=z5r9XY5YwuM

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 06, 2014, 13:17:21
Da się zrobić ale chodzi mi o ładną grafikę
Ładną grafikę (w sensie content) to musisz już sam ogarnąć, niezależnie od silnika.

EDIT:
Cytuj
A to w Unity nie da się zrobić ładnej grafiki? https://www.youtube.com/watch?v=z5r9XY5YwuM
Mi to osobiście ciężko by nazwać "ładną grafiką". Content fajny, ale pokazane strasznie płasko, jeżeli chodzi o oświetlenie (o ile jakiekolwiek tam jest, poza paroma shaderami).
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2014, 13:19:54 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline LuigiGames

  • Użytkownik

# Październik 06, 2014, 13:35:05
A taka grafika jak lol

Offline Kitsune

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 06, 2014, 13:42:48
Coś ostatnio dużo podobnych tematów na forum. Nie ma czegoś takiego jak silnik do gier typu XYZ* (*wpisać dowolny gatunek). Unity, UDK, CryEngine, Esenthel - bez różnicy - na każdym z nich można stworzyć MOBA, wyścigi, shooter, czy symulator jazdy kombajnem. Silnik nie ma nic wspólnego z gatunkiem tworzonej gry.**

**Zapamiętać i powtarzać jak mantrę.
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2014, 13:48:22 wysłana przez Kitsune »

Offline wozix

  • Użytkownik

# Październik 06, 2014, 14:01:54
A taka grafika jak lol
Ale czy ty nie możesz zrozumieć, że grafika nie zależy od silnika? Tu nie ma, że klikniesz 3 razy to masz grafikę lola, a jak klikniesz 2,5 to będzie gta8.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Październik 06, 2014, 15:28:48
Cytuj
Silnik nie ma nic wspólnego z gatunkiem tworzonej gry.**
Proponuję w takim razie nastepujące eksperymenty (na szczęście myślowe):
- MMO na silniku Quake (a nawet Doom 3),
- Open-world RPG na silniku Unreal Engine 2,
- FPS na silniku Artifex Mundi ;)

Przykłady można mnożyć. Zdarzają się przypadki silników, które starają się obsługiwać wszystko (Unity3D) albo większość (UDK), ale też bardzo wiele silników jest tworzonych pod konkretne wymagania, kompletnie ignorując inne. Dać się wtedy może i da, ale niekoniecznie warto.

Cytuj
A taka grafika jak lol
Jeżeli potrafisz taką wymodelować i narysować, to silnik ci to lepiej lub gorzej wyświetli, ale zazwyczaj przynajmniej akceptowalnie.


Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Październik 07, 2014, 11:38:49
Cytuj
Proponuję w takim razie nastepujące eksperymenty (na szczęście myślowe):
- MMO na silniku Quake (a nawet Doom 3),
- Open-world RPG na silniku Unreal Engine 2,
- FPS na silniku Artifex Mundi ;)
Tak wiem, że takie kwiatki istnieją (ostatnio sam podawałem linka do silnika pod RTS) ale większość nowych silników to kombajny do wszystkiego, nastawione na duże mapy z otwartą przestrzenią. Tworzenie silników pod dany gatunek wydaje mi się już niezbyt dobrym rozwiązaniem.