Autor Wątek: Google Play rozliczenia, działalność  (Przeczytany 14056 razy)

Offline .Dexter.

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2014, 00:08:25
Cześć, wiem że temat był już poruszany, ale nie mogę go odszukać i wydaje mi się, że w nim poruszana była kwestia płatnych aplikacji tylko.
Chciałbym się dowiedzieć jak to jest jak wrzucę do aplikacji na Andorida In-App Purchase's czyli zakupy w aplikacji. Czy muszę mieć działalność gospodarczą do tego? Czy jak to działa? Bo do publikacji płatnych aplikacji chyba muszę?
I jak to jest z zarabianiem z reklam? Do tego nie trzeba mieć działalności, więc jak to się potem rozlicza? Orientuje się ktoś w tych sprawach?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 02, 2014, 00:24:56
Cytuj
Chciałbym się dowiedzieć jak to jest jak wrzucę do aplikacji na Andorida In-App Purchase's czyli zakupy w aplikacji. Czy muszę mieć działalność gospodarczą do tego?
Jak najbardziej musisz. Google oferuje tylko platformę sprzedaży, a samą sprzedaż wykonujesz już Ty.

Offline strateg

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 02, 2014, 09:56:16
Najpierw musisz uzyskać jakikolwiek poważy zysk - a o taki wbrew pozorom wcale nie jest tak łatwo. Pozycja i wyniki gry w Google Play w bardzo dużym stopniu zależą od wewnętrznych fluktuencji i bez reklamy lub szczęśliwego startu może być ciężko ;) Także zarobkami na razie się nie przejmuj - wypłać kwotę jak będzie dostatecznie spora i wtedy zacznij się rozliczać.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Wrzesień 02, 2014, 10:05:04
Najpierw musisz uzyskać jakikolwiek poważy zysk - a o taki wbrew pozorom wcale nie jest tak łatwo. Pozycja i wyniki gry w Google Play w bardzo dużym stopniu zależą od wewnętrznych fluktuencji i bez reklamy lub szczęśliwego startu może być ciężko ;) Także zarobkami na razie się nie przejmuj - wypłać kwotę jak będzie dostatecznie spora i wtedy zacznij się rozliczać.
dobra strategia, strategu. dla przykładu moja najbardziej popularna gra ma z 10k ściągnięć i zarobiła na reklamach przez pół roku jakieś 20 dolców :P

Offline .Dexter.

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2014, 10:38:02
Dzięki za odpowiedzi. W takim razie, znacie może jakąś platformę reklamową która umożliwiłaby mi takie coś jak: "obejrzyj reklamę filmik żeby dostać jakieśtam bonusy"? W Hill Climb Racing tak jest, za obejrzenie reklami wideo dostaje się monety.

Offline Bronx

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 02, 2014, 10:58:20

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Wrzesień 02, 2014, 12:36:19
Cytuj
Najpierw musisz uzyskać jakikolwiek poważy zysk
Błąd - działalność gospodarczą musisz mieć założoną PRZED uzyskaniem pierwszego dochodu. A pierwszy dochód, to pierwszy dochód, nie ważne czy poważny czy nie.

Olanie tego może mieć w przyszłości przykre konsekwencje przy kontroli Urzędu Skarbowego (a mogą kontrolować do 6 lat wstecz). Pomijając oczywisty podatek z odsetkami i karę - nie zadeklarowałeś o wyborze korzystania ze zwolnienia z VAT, więc nawet jak potem założysz działalność i wybierzesz zwolnienie, to mogą przy kontroli je uznać za nieważne i zażądać zapłaty VAT za cały dany rok z odsetkami po 5 latach.

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 02, 2014, 13:11:16
@Krzysiek nie chciałbyś kiedyś machnąć jakiegoś artykułu o rozkręcaniu biznesu w gamedevie? O czym należy pamiętać na początku, formalnościach właśnie w kierunku rynków na platformy mobilne (najłatwiejszy start). Wiemy, że od jakiegoś czasu działasz na własną rękę i takie podsumowanie wiedzy by było bardzo pomocne dla następnych jednostek, które chciałyby pójść w twoje ślady. Sam planuję za jakiś czas działać w tym kierunku i niezbędne formalności mnie przerażają.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Wrzesień 02, 2014, 13:32:22
Cytuj
@Krzysiek nie chciałbyś kiedyś machnąć jakiegoś artykułu o rozkręcaniu biznesu w gamedevie? O czym należy pamiętać na początku, formalnościach właśnie w kierunku rynków na platformy mobilne (najłatwiejszy start).
Na forum to i owo mogę pisać, ale artykuł to już na pewno nie. Mam zbyt duże poczucie odpowiedzialności w razie, jak bym coś źle napisał, więc się tego nie podejmę,

Cytuj
Sam planuję za jakiś czas działać w tym kierunku i niezbędne formalności mnie przerażają.
Mnie też - dlatego jeszcze nic nie mam wrzucone do sklepów na Androida i iOS. :)

Mogę za to polecić chyba już sztandarowy artykuł na ten temat:
http://antyweb.pl/jak-rozliczyc-przychody-ze-sprzedazy-aplikacji-w-app-store-i-google-play/

Ja sam w tej chwili sprzedaję wyłącznie na platformie BlackBerry, gdzie jest chyba najłatwiej pod względem podatkowym - są oni pośrednikiem, a do tego bazują w Kanadzie (nasz VAT nie dotyczy), więc wystawiam fakturę "obciążenie odwrotne" na wszystko, co mi wypłacają (naturalnie przeliczając po kursie NBP z poprzedniego dnia roboczego).

Jeżeli jednak chodzi o AppStore, to jeszcze się za development na iPhona nie zabrałem, a z Google Play nie ogarnąłem do końca jak i co bym musiał robić z punktu widzenia formalnego (jak częste raporty sprzedaży, co w nich ma być, czy potrzebna kasa fiskalna itp). Ale w tej chwili nie jest to dla mnie aż tak istotne, bo ma dużo innych zleceń na głowie (nie gamedev, ale też bardzo fajne i ekstremalnie low-level). :)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2014, 13:46:12
Cytuj
Ja sam w tej chwili sprzedaję wyłącznie na platformie BlackBerry,
Jest w blackberry jeszcze jakiś potencjał jeśli chodzi o sprzedaż? Warto brać to pod uwagę jako czwartą platformę?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 02, 2014, 14:53:33
Jest w blackberry jeszcze jakiś potencjał jeśli chodzi o sprzedaż? Warto brać to pod uwagę jako czwartą platformę?
Wszystko zależy od tego, jak uda Ci się wypozycjonować. Dwie moje gierki mają się relatywnie nieźle i mam jakieś po 100 ściągnięć dziennie.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Wrzesień 02, 2014, 15:58:28
Błąd - działalność gospodarczą musisz mieć założoną PRZED uzyskaniem pierwszego dochodu. A pierwszy dochód, to pierwszy dochód, nie ważne czy poważny czy nie.
od siana którego nie dostałeś na konto też? np dostawca reklam leadbolt ma limit minimalnej wypłaty $100. mam zapłacić podatek nawet jeżeli nigdy nie zobaczę tych pieniędzy? :P

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Wrzesień 02, 2014, 16:14:22
od siana którego nie dostałeś na konto też? np dostawca reklam leadbolt ma limit minimalnej wypłaty $100.
Nie powiem jak to prawnie wygląda z reklamami, bo nie mam pojęcia, ale pisałem o przypadku sprzedaży przez Google Play (nie ważne, czy płatnych gier, czy tylko IAP). Tutaj transakcja jest zawierana bezpośrednio pomiędzy Tobą a użytkownikiem komorki (Google nie pośredniczy, a wyłącznie udostępnia serwer; identycznie jak na Allegro), więc obowiązek podatkowy powstaje w momencie zawarcia transakcji.

Cytuj
mam zapłacić podatek nawet jeżeli nigdy nie zobaczę tych pieniędzy? :P
A dziwi Cię to? Podatek płacisz od tego, co zarobiłeś, a nie od tego, co faktycznie otrzymałeś. Przykładowo, jeżeli wykonasz usługę na rzecz firmy X, wystawisz fakturę, a ta firma nie zapłaci, to podatek od tego dochodu i tak musisz zapłacić.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

# Wrzesień 02, 2014, 16:46:50
A dziwi Cię to? Podatek płacisz od tego, co zarobiłeś, a nie od tego, co faktycznie otrzymałeś. Przykładowo, jeżeli wykonasz usługę na rzecz firmy X, wystawisz fakturę, a ta firma nie zapłaci, to podatek od tego dochodu i tak musisz zapłacić.
I to mnie nie powinno dziwić?

Offline .Dexter.

  • Użytkownik

# Wrzesień 02, 2014, 18:03:45
Cóż, wychodzi na to, że jedyne rozwiązanie bez zakładania działalności to reklamy. Chciałem zrobić IAPy reklamami tak jak w Hill Climb, ale oni używają Applifier'a który chyba tylko pod Unity ma wyświetlanie reklam zrobione. Testowałem Flurry, AdColony, TapJoy, Supersonic, ale nic z tego nie działa jak bym chciał. Najbliżej był Supersonic, ale po przełączenu z trybu testowego na "live" dostawałem komunikat o braku reklam. I to sprawdzałem to na ich przykładowej apce, która ściąga się z sdk :/
Wychodzi na to, że nie ma nic sensownego na Androida? AdMob umożliwia pokazywanie reklam video, ale nie ma żadnych callbacków ani nic do sprawdzenia czy ktoś obejrzał reklamę do końca.