Autor Wątek: Ptakopysk - Awesome Toolset for Game Prototyping  (Przeczytany 1636 razy)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

  • +10
# Sierpień 31, 2014, 05:23:01

Ptakopysk
C++ game prototyping framework based on component system

Witajcie, gamedevy! Dzisiejszym dniem pubikuję poprawioną, dopieszczoną i chyba najbardziejstabilną wersję toolsetu Ptakopyska - idealnego narzędzia do prototypowania gier (prototypowania, gdyż póki co jest deployment tylko na windowsa)!

Ptakopysk jest oparty o system komponentów, co z doświadczenia z Unity wyniosłem iż komponenty pozwalają bardzo prosto osiągnąć stan w którym omija się redundancję kodu, co powoduje wzrost wydajności tworzenia gier, co przy prototypowaniu jest jedną z rzeczy najważniejszych.

Na Ptakopyska składa się kilka innych bibliotek, które zyskały uznanie, lub są po prostu świetnie proste w użyciu ( :D ) - oto one:
  • Xenon Core 3 - szkielet frameworka;
  • SFML 2.1 - grafika, dźwięki, input i insze cuda;
  • Box2D - fizyka;
  • JsonCPP - serializacja danych obsługiwana we frameworku jak i IDE;

Dodatkowo od miesięcy bodajże dwóch(?) istnieje już pełnoprawne IDE do kompleksowego zarządzania projektem, zintegrowany z edytorem scen (gdzie w rzeczywistości edytor scen jest pluginem budowanym z kodu gry z poziomu IDE, co pozwala na uzyskanie funkcjonalności WYSIWYG).

Jaka przyszłość leży w tym projekcie? Oczywiście zdominowanie Game Jamów oraz doprowadzenie twórców Game Makera do płaczu (gdy tylko stworzę możliwość deploymentu i testowania produkcji na inszych platformach)! :D

Oficjalna strona projektu z newsami i tutkami: http://ptakopysk.psichix.com/
Ptakopysk na GitHubie: https://github.com/PsichiX/Ptakopysk
Najnowszy release zawsze tu: https://github.com/PsichiX/Ptakopysk/releases


Co jest potrzebne by używać Ptakopyska tuż po ściągnięciu?:
  • Możliwie najświeższy Code::Blocks (gdyż na chwilę obecną kompiluje się przez GCC, a CB to najlepsze IDE pod niego, jakie zdołałem uruchomić na moim złomku);
  • Bash executable z pakietu Gita (oups, stare dane - teraz już i tego nie wymaga!)

Co jeszcze zostało na pewno do zrobienia?:
  • Usunąć wszelkie binarki z repozytorium i stworzyć prawdziwe skrypty budujące sdk (makefile);

I oczywiście słów kilka o Zasuvka Ptakopyska IDE:
  • Tworzy i zarządza projektami Code::Blocks, dzięki pełnej integracji;
  • Do edycji sceny buduje specjalną wersję projektu jako plugin, co pozwala nam widzieć w edytorze dokłądnie to samo, co w finalnej grze (z wyjątkiem shaderów - błąd SFML 2.1 z oknem tworzonym z uchwytu);
  • Przyspiesza tworzenie gier średnio 5 razy (n-liczba projektów gdzie porównywałem czas korzystając z IDE jak i grzebiąc w JSONach sceny);
  • Jest ładny i przejrzysty (nie dla przeciwników Metro UI :D );
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2014, 15:03:50 wysłana przez ΨΧΞ »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

  • +1
# Sierpień 31, 2014, 10:27:19
Wow to wygladna naprawde pro :)