Autor Wątek: Focal, FoV dla człowieka.  (Przeczytany 1605 razy)

Offline walkinguer

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2014, 12:21:40
Witajcie.

Staram się odtworzyć poglądowo w Cinema 4D pewną scenę z mojego życia. Jajo mi z tego wychodzi przez ustawienia kamery. Render posłuży mi w późniejszej pracy, dlatego jest tak ważny i chcę aby ustawienia były jak najmocniej zbliżone do rzeczywitych możliwości ludzkich oczu.

Focal length, Field of View (Horizontal) i oczywiście rozdzielczość renderu są chyba tym czego szukam.

Zakładając, że rozdzielczość pozostawię 4:3 bo nie ma to większego znaczenia, nie mam pojęcia jak ustawić resztę. Odnoszę wrażenie, jakby standardowa kamera C4D nie nadawała sie do tego zadania.

Zmieniam Focal na np. 10 stopni, wtedy "oczy" obejmują bardzo dużo (jak na screenie), ale za to wszystkie obiekty nienaturalnie się rozciągają.

- Budynek 1 jest za kamerą i ma około 4m.
- Budynek 2 jest jakieś 10-15 metrów przed i ma podobną wysokość.
- Po lewej są wysokie drzewa.

Wszystkie te obiekty były obejmowane przez człowieka, a budynek za mną był tylko typową płaską ścianą idącą do góry.

Widziałem już jakiś artykuł, którego nie pojąłem - czysta matematyka. Widziałem jakieś wypowiedzi, w których osoby zmieniały tylko Field of View na 55 stopni i byli zadowoleni. U mnie tak to nie działa. Kombinowania jest więcej i mogę zrobić to metodą prób i błędów, ale tak jak pisałem wcześniej, liczę, że jest jakiś schemat, wzór, który będę w stanie zrozumieć.

Mógłby ktoś mi pomóc?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2014, 12:42:07
Ustaw sobie Field Of View na przykład na 45, oddalaj i przybliżaj kamerę żeby objąć to co chcesz.
Przy zbyt dużym FOV będziesz miał zniekształcenia na krawędziach.

4:3 to Aspect ratio. Rozdzielczość to ilość pikseli W poziomie i pionie.

Cytuj
Odnoszę wrażenie, jakby standardowa kamera C4D nie nadawała sie do tego zadania.
Trolujesz?
Czy żartujesz ?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 21, 2014, 12:45:52
Z ludzkim okiem jest tak, że mózg "widzi" obszar większy niż rzeczywiście widoczny dla oka - obiekty niewidoczne interpoluje sobie z poprzednich klatek, gdy oczy patrzyły w inną stronę. Poza tym, budowa oka jest niejednolita, przez co mamy zupełnie inną jakość obrazu przy brzegu siatkówki niż w okolicach środka.

Offline walkinguer

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2014, 13:56:05
Aspect ratio 4:3. Czyli rozdzielczość ustawię np. 4000 x 3000, lub 1024 x 768, czy 2048 x 1536. W razie obliczeń ta informacja była bardzo istotna, a że jeszcze nie wiem co dokładnie ustawię to wypadało podać skalę.

Według was ja zawsze będę trollował, więc pozostawiam to bez komentarza. Mam tylko nadzieję, że wy nie trollujecie mnie. Za to "odnoszę wrażenie", "czuję", "mam głupie przekonanie" miało oznaczać, że tak bardzo mijam się z celem, że pojawia się we mnie uczucie jakby to było niemożliwe do wykonania.

W dodatku odpowiedź Xirdusa - jeśli pokrywa się z prawdą - tylko mnie utwierdza w tym przekonaniu, bo wygląda na to, że żeby osiągnąć obraz powinienem wyrenderować kilka ustawień kamery i umiejętnie połączyć je w całość.

Dopiero teraz zauważyłem, że Focal Length jest zależne od FoV i na odwrót, więc niepotrzebnie wspomniałem o tym ustawieniu.

Również sposób koirata nie ma szans powodzenia. To trochę jakbym miał powiększyć wszystkie budynki o 10 razy tylko po to żeby weszły w obszar kamery. Prędzej wejdę kamerą pod budynek mający znajdować się za nią niż złapię ten po drugiej stronie sceny.

Jeśli miałbym zastanawiać się nad budową oka to powiedziałbym, że jest okrągłe i pewnie dlatego ma większe pole. Pytanie jak to zrobić.

Ni cholery nic mi nie wychodzi. :D