Autor Wątek: [Szukam] Ciała funkcji z Box2D  (Przeczytany 1333 razy)

Offline goq123

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2014, 22:59:34
Witam

Ściągnąłem sobie kod tego silnika aby sobie popatrzeć jak to wygląda od środka i szukam funkcji o sygnaturze:

void b2CollideCircles(b2Manifold* manifold,const b2CircleShape* circleA, const b2Transform& xfA,const b2CircleShape* circleB, const b2Transform& xfB);


sygnatura jest w pliku
Box2D/Collision/b2Collision.h

więc logiczne że powinienem szukać jej w Collision.cpp ale tam jej nie ma więc pytam ktoś ją widział i wie jak ona wygląda ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych


Offline goq123

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2014, 23:10:31
Ehh nie zauwazylem tego Dzięki wielkie i jeszcze jedno pytanie czy dobrze rozumiem że ta funckja odpowiada za obliczanie wektorów 2 okręgów po zderzeniu?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 20, 2014, 23:34:01
Nie wektorów tylko manifolda - nie wiem co to dokładnie jest, ale wygląda na reprezentację obszaru kolizji.

BTW pamiętaj że pliki .cpp nie muszą pasować 1:1 do plików .h.

Offline goq123

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2014, 23:41:07
Wiem ale to bylo pierwsze miejsce gdzie szukalem i gapa jestem bo przeszukiwalem tamten plik i nie zauwazylem funkcji xD

// a liczylem na to że odkryje sposób w jaki są obliczane wektory kul po zderzeniu

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Sierpień 21, 2014, 12:26:15
http://chrishecker.com/images/e/e7/Gdmphys3.pdf

Na podstawie tego (i ewentualnie pozostałych artykułów) możesz zbudować swój własny silnik fizyczny ;) A jeśli potrzebujesz tylko zaimplementować odbicia kul, to wystarczą Ci równania (Eq.) 4a, 4b i 6.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2014, 12:30:06 wysłana przez Adam27 »