Autor Wątek: Audiere w Microsoft Visual C++ 2010 Express  (Przeczytany 6161 razy)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 11:20:35
Witam. Zainstalowałem bibliotekę Audiere, tak jak kiedyś instalowałem bibliotekę Allegro, mianowicie tak:
https://www.youtube.com/watch?v=_OY6uurLbtI
Napisałem prosty kodzik, i wywala mi takie coś przy kompilowaniu:

1>------ Build started: Project: The Construgert (allegro), Configuration: Debug Win32 ------
1>  main.cpp
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2962): error C2065: 'AudioDevicePtr' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2962): error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'audiodevice'
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2962): error C3861: 'audiodevice': identifier not found
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2962): error C3861: 'OpenDevice': identifier not found
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2963): error C2065: 'OutputStreamPtr' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2963): error C2146: syntax error : missing ';' before identifier 'graj'
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2963): error C2065: 'audiodevice' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2963): error C3861: 'graj': identifier not found
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2963): error C3861: 'OpenSound': identifier not found
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2964): error C2065: 'graj' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2964): error C2227: left of '->setVolume' must point to class/struct/union/generic type
1>          type is ''unknown-type''
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2965): error C2065: 'graj' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2965): error C2227: left of '->setRepeat' must point to class/struct/union/generic type
1>          type is ''unknown-type''
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3036): error C2065: 'graj' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3036): error C2227: left of '->play' must point to class/struct/union/generic type
1>          type is ''unknown-type''
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3122): error C2065: 'muzyka1' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3171): error C2065: 'graj' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3171): error C2227: left of '->stop' must point to class/struct/union/generic type
1>          type is ''unknown-type''
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3178): error C2065: 'graj' : undeclared identifier
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3178): error C2227: left of '->play' must point to class/struct/union/generic type
1>          type is ''unknown-type''
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(3230): warning C4551: function call missing argument list
========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ==========

Trzeba coś załączyć do linkera? Dołączyłem tą bibliotekę przez #include <audiere.h>Proszę o pomoc! :O
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2014, 11:23:52 wysłana przez BrunonDEV »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline asmen

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2014, 12:09:33
Yep, co do pierwszych błedów to linker woła audiere.lib, a co do tych w środku to twoja wina :P

// EDIT: Czemu akurat Audiere? Ostatnia aktualizacja była 8 lat temu 0.o

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 12:19:48
A podasz jakąś lepszą? To najlepsza jaką wygooglowałem...

Offline txt

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2014, 12:41:05
fmod, openal

Offline asmen

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2014, 12:51:29
OpenAL sobie umarł ostatnio + jest raczej niskopoziomowy i nie sądzę, że potrzebny do tego typu gry :P.
FMOD jest całkiem, używa go masa gier AAA, jest też trochę jak kombajn z masą dodatków, ale podstawy wystarczą. Nie wiem jak z integracją, ale możesz spróbować podpiąć SDL_Mixer. Co do Audiere, to jeśli API ci odpowiada to możesz go używać, raczej nie będzie to miało wielkiego znaczenia przy tak małej grze, tylko błędy napraw :P

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 13:45:08
W
Project>Properties>Linker>Input>Additional Dependenciesdodałem po średniku
audiere.libprzez co teraz Linker wygląda tak:
alld.lib;audiere.lib;%(AdditionalDependencies)
Dodałem również do kodu
using namespace audiere;
I dalej wywala te same błędy. :/

EDIT:
Przecież mam załączonego napespace' a, a dalej mi to wywala:
1>e:\gry3d\the construgert\the construgert (allegro)\main.cpp(2963): error C2065: 'AudioDevicePtr' : undeclared identifier???
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2014, 13:52:30 wysłana przez BrunonDEV »

Offline asmen

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2014, 14:06:06
Jasnowidzem nie jestem, wrzuć kod to zerknę + sprawdź czy w "Additional Library Directories" masz ścieżkę do tego pliku ustawioną.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 14:26:23
1. Pseudokod (wycinki z kodu dotyczące Audiere):
[...]

using namespace audiere;

[...]

int main(){

[...]

AudioDevicePtr audiodevice(OpenDevice());
OutputStreamPtr graj(OpenSound(audiodevice, "Muzyka/Project_System_12_-_Breath_of_Hope.ogg",false));
graj->setVolume(1);
graj->setRepeat(false);

[...]

graj->play();

[...]

                if(music == true){
if(key[KEY_N]){
graj->stop();
music = false;
}
}
if(music == false){
if(key[KEY_K]){
graj->play();
music = true;
}
}
[...]

}

[...]

2. Gdzie mieści się to "Additional Library Directories"? Trochę poszukałem, ale nie znalazłem. :/
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2014, 14:29:23 wysłana przez BrunonDEV »

Offline asmen

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2014, 14:28:58
1. Myślałem bardziej o całym kodzie :P
2. Project->Properties->Linker->General

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 14:31:08
1. Jakoś nie mam ochoty podać całego kodu gry, nie lubię, i nie uważam, żeby w czymś to pomogło.
2. Nie mam tam nic. Co mam tam mieć? ;)

Offline asmen

  • Użytkownik

# Sierpień 08, 2014, 14:33:42
1. No tak, przecież ukradniemy ci twój genialny kod xD
2. Ścieżkę do tego pliku? 0.o

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 14:41:22
"tego", czyli jakiego? audiere.lib? Kiedy próbuję dać tam audiere.lib, to "wyszukiwarka plików" go nie widzi.
O jaki plik chodzi?

Offline asmen

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 08, 2014, 14:44:25
Chodzi o audiere.lib, tylko nie o plik, a o ścieżkę do folderu, w którym się on znajduje. Z każdym postem zastanawiam się jak dałeś radę skonfigurować allegro...

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 08, 2014, 14:45:12
Konfiguracja allegro zajęła mi z 4 dni. xD
OK, to dodaję tą ścieżkę...

EDIT:
Dodałem tą ścieżkę i dalej nie działa. :(
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2014, 14:47:19 wysłana przez BrunonDEV »

Offline asmen

  • Użytkownik

  • +2
# Sierpień 08, 2014, 14:58:05
No to masz pecha albo kompletnie nie umiesz używać linkera. Specjalnie ściągnąłem audiere i zrobiłem na szybko program, który odtwarza jeden plik dźwiękowy w kółko i działa.