Autor Wątek: The Construgert  (Przeczytany 10636 razy)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 01, 2014, 15:41:01
The Construgert to gra, tworzona tylko przeze mnie w języku C++ na bibliotece Allegro. (Allegro 4.2 bodajże, wiem, przestarzałe. ;))
Polega ona głównie na kopaniu w kopalni, zdobywaniu przez takie właśnie kopanie Craft Points, i kupowaniu za owo Craft Points nowe kilofy, którymi można kopać lepsze rudy.
  • Na początku gry nie ma się kilofa, i trzeba nazbierać Craft Points na pierwszy, najgorszy (drewniany) kilof poprzez ścinanie drzew.
  • Po kupieniu każdego lepszego kilofa, można kopać kolejną (lepszą) rudę.
  • Za wykopanie lepszej rudy dostaje się więcej Craft Points. Lepsze kilofy kosztują więcej Craft Points.
  • Rudy są posortowane od najgorszej do najlepszej z góry na dół (gorsze niżej, wiem na odwrót niż normalnie).
  • Po zdobyciu najlepszego dostępnego kilofa na danym poziomie kopalni (z najlepszej rudy na danym poziomie kopalni; postawionej najwyżej) pojawia się przejście do następnego poziomu kopalni, z nowymi rudami, i nowymi dostępnymi kilofami.
  • Powierzchnia, jak i kopalnia generowana jest losowo; dokładniej obiekty się tam znajdujące generowane są na losowych pozycjach.
  • Kopalnia jest nieskończona; zbudowana na (niby, to jest złudzenie) "sektorach". Po wyjściu za ściankę "sektora" (okna gry) w kopalni, przejdzie się do kolejnego "sektora". (Gracz zostanie przeniesiony na przeciwległą ściankę okna gry, a kopalnia zostanie wygenerowana od nowa.)
  • Aby wygrać grę należy zdobyć najlepszy kilof dostępny w grze.
Aktualna wersja: 1.2.3
BLOG: http://theconstrugert.blogspot.com/
DOWNLOAD: http://theconstrugert.blogspot.com/p/pobierz-dla-warsztat.html
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2014, 10:45:24 wysłana przez BrunonDEV »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Mergul

  • Użytkownik

# Sierpień 01, 2014, 16:03:54
Po pierwsze... jak zacząć?? :D jak wydobywać drewno :D A po drugie... daj możliwość wyłączenia muzyki, bo potrafi denerwować ;)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 01, 2014, 17:13:54
Wszystko masz w "READ ME!.txt". :D
Sama nazwa mówi żebyś to przeczytał. ;)
----
Drzewa ścina się SPACJĄ. :)

Możliwość wyłączenia muzyki będzie. ;) A jak na razie możesz ściszyć sobie głośniki. :]
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2014, 17:16:02 wysłana przez BrunonDEV »

Offline sheadovas

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 01, 2014, 17:36:48
Zdobyłem ostatni kilof i crash jest crash za crashem. Wciąż jest problem z poprawnym wykrywaniem myszy na surowcach

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 01, 2014, 17:38:24
Crash jest bo nie dodałem pliku graficznego ostatniego kilofa. :P
Poprawię to w 1.0.6.
Nie chce mi się tego klikania poprawiać... Po prostu powiększę kursor. :P

Offline Rughailon

  • Użytkownik

  • +5
# Sierpień 01, 2014, 18:19:32
Cytuj
Nie chce mi się tego klikania poprawiać... Po prostu powiększę kursor. :P
Myślenie prawdziwego programisty...

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 01, 2014, 21:18:26
Próbowałem powiększyć (wstawić własny) kursor według poniższego poradnika, bo nigdy tego nie robiłem:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Allegro-4-x-C++/Myszka/73
Zrobiłem identycznie niż było zrobione tam, a po uruchomieniu gry kursor migał. :/
----

PS. Nie proście o kod. Gdy nie działało skopiowałem interesujący mnie fragment kodu i wkleiłem go do siebie. (Nadal nie działało.)

Offline Mergul

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 01, 2014, 21:22:57
Nie ma nic o ścinaniu drzew w pliku README ;) nawet się poświęciłem i go przeczytałem ;)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 01, 2014, 21:27:14
@up: Sorry. :/ Myślałem że jest... W każdym razie właśnie wysyłam aktualizację gdzie dodałem m.in. samouczek. :)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 01, 2014, 21:46:28
AKTUALIZACJA 1.0.6! :D
http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v106.html
Lista zmian:
  • Dodałem samouczek pisemny do gry.
  • Dodałem opcję włączania i wyłączania muzyki: włączanie - K, wyłączanie - N.
  • Bugfix: Bug powodujący, że po kupieniu Kilofa z Pomarańczowej Materii (Orange Matter Pickaxe), gra /crash/ i nie dało się już jej włączyć - naprawiony.
DOWNLOAD: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtcHd1bDlJWmg4clE/edit
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2014, 22:40:32 wysłana przez BrunonDEV »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 03, 2014, 13:49:34
AKTUALIZACJA 1.0.7! :D
POTWORY! :D
POST NA BLOGU: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v107.html
DOWNLOAD: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtNVJVclA1VUp3Skk/edit?usp=sharing&pli=1

LISTA ZMIAN:
  • Poprawiłem brak słowa "pickaxe" w tutorialu (dodałem je tam).
  • Dodałem do tutorialu informację o tym jak przejść do kolejnych sektorów kopalni.
  • Dodałem nowego potwora: Mine Creature. Pojawia się jeden w każdym sektorze kopalni. Ma 50 HP. Kiedy dotknie gracza zabija go.
  • Dodałem Punkty Ataku (PA): ich liczba zależy od posiadanego kilofa: diamentowy i w dół - 0 PA, Tasigawowy - 20 PA, z Czerwonej Materii - 25 PA, z Pomarańczowej Materii - 30 PA, dalej reguła: każdy kolejny kilof ma o 5 więcej PA od poprzedniego. Tyle ile ma się PA, tyle obrażeń zadaje się potworom.
Pozdrawiam i czekam na komentarze! :)

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 03, 2014, 19:48:02
AKTUALIZACJA 1.0.8!
http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v108.html
DOWNLOAD: https://drive.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-Qtam9aZ1RxUXplZlE/edit?usp=sharing
Lista zmian:
  • Poprawiłem pojawianie się potworów, teraz nie pojawiają się blisko gracza.
  • Powiększyłem liczbę punktów zdrowia (HP) potwora Mine Creature: z 50 HP na 75 HP.
  • Zmieniłem grafikę potwora Mine Creature: dodałem Lodowe Kolce. Potwór ten zabija postać gracza poprzez zamrożenie jej.
  • Poprawiłem kolizję gracza ze ściankami w kopalni - lvl 2.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 04, 2014, 22:12:52
AKTUALIZACJA 1.0.9!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v109.html
Download: https://docs.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-Qtd1U1ZTJNbzdobE0/edit

Lista zmian:
  • Zmieniłem trochę grafikę potwora Mine Creature: ma szare kolce; teraz zabija gracza poprzez zamienienie go w kamień.
  • Poprawiłem pojawianie się potwora Mine Creature: teraz zawsze pojawia się na środku sektora kopalni i idzie w losowym kierunku.
  • Zmiana: wejście do 2 lvl kopalni pojawia się zawsze tuż przy prawej ściance sektora kopalni.
  • Poprawiłem słowo "Atak" na "Attack".
W następnej aktualizacji mam zamiar dodać animację potwora Mine Creature. :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2014, 22:31:22 wysłana przez BrunonDEV »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Sierpień 05, 2014, 13:43:25
AKTUALIZACJA 1.2!
Post na blogu: http://theconstrugert.blogspot.com/2014/08/the-construgert-v12.html
Download: https://drive.google.com/file/d/0B9CUfmN9H-QtUmhfb1d2SDVpMDQ/edit?usp=sharing

Lista zmian:
  • Poprawiłem wykrywanie kliknięcia na rudę w kopalni (lvl 1 i lvl 2).
  • Dodałem nową rudę do drugiego poziomu (lvl) kopalni: Żółta Materia (Yellow Matter): za wykopanie 1 Żółtej Materii (Yellow Matter) otrzymuje się: 10 000 Craft Points. Wymagania: Kilof z Pomarańczowej Materii (Orange Matter Pickaxe) lub lepszy. Pojawia się ona w losowych ilościach.
  • Dodałem nowy kilof: Kilof z Żółtej Materii (Yellow Matter Pickaxe). Kosz 3 500 000 Craft Points.
  • Bugfix małych błędów.
Animacje Mine Creature przełożyłem na kolejną aktualizację, gdyż niezbyt się znam na animacjach w Allegro i może mi to zająć nieco więcej czasu niż inne rzeczy. :)

Offline edi96

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 05, 2014, 15:56:28
Twoja gra ma większe wymagania systemowe niż Windows 95. Niedługo dojedziesz do ME, tak trzymaj!
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2014, 16:02:09 wysłana przez edi96 »