Autor Wątek: Muzyczka za free  (Przeczytany 6977 razy)

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2014, 00:44:58
A w jakim programie robione?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2014, 20:22:17
Fl

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 16:21:19

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 25, 2014, 17:01:56
Całkiem niezłe - wchodzi w ucho. :)

Jakich samplepacków i instrumentów używałeś? :)

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 18:42:24
Wykorzystałem tylko wtyczki EWQLSO Gold, Kontakt, Nexus ;p
Jeśli ktoś chce, mogę dać cały projekt.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 19:14:43
Bardzo fajny kawałek :) Ciekawi mnie skąd się uczysz, ja też chciałem kiedyś zacząć zabawę z tworzeniem muzyki, ale poległem przy pierwszych próbach ogarnięcia obsługi FL Studio ;) Masz może jakiś dobry tutorial?

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 20:23:40
Moim pierwszym krokiem był ejay, następnie magix music maker, potem fl ;)
Jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, pisz na moje gg: 4798233.



Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 25, 2014, 21:12:27
Cytuj
Wykorzystałem tylko wtyczki EWQLSO Gold, Kontakt, Nexus ;p
No to widzę żeś pojechał. Z grzeczności nie zapytam czy legalne. ;)

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 21:59:12
A legalne ;p
Nexusa już mam od dawna, a jakiś czas temu zainwestowałem w Kontakta i Ewqlso ;)

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2014, 18:34:05

Offline smiler

  • Użytkownik
    • Patryk Scelina - Cinematic Composer

  • +1
# Sierpień 10, 2014, 10:47:49
Hej. Przesłuchałem sobie co tu wrzuciłeś po kolei i muszę przyznać, że słychać progres. Z każdym kawałkiem jest co raz lepiej.

Dość często używasz solowych instrumentów, ale to co one grają często nie układa się w melodię, którą dałoby się rozpoznać.  Czasami są to solo skrzypce czasami kontrabas. Jeżeli decydujesz się na takie "przejście", w którym ma być instrument solowy to dobrze by było, by on powielił znaną już melodię. Znaną ? Czyli taką, którą wcześniej grał inny instrument i słuchacz się już z nią oswoił.

To co mogę jeszcze doradzić to byś zaczął różnicować dynamikę gry instrumentów. Od razu słychać, że wszystkie dźwięki wpisałeś ręcznie nutka po nutce. Jeśłi masz taką możliwość lepiej nagrywaj partie instrumentów za pomocą klawiatury midi. Wtedy uzyskasz naturalny efekt ludzkiej gry. Nigdy nie zagrasz dwóch dźwięków z identyczną siłą.

Jeśli nie masz klawiatury midi, zawsze możesz edytować ustawienie "Velocity" w swoim programie. Albo ręcznie zmieniać wartość velocity dla pojedynczych dźwięków,albo automatycznie za pomocą humanizacji. Niestety nie znam FL, wiec nie powiem jak to się dokładnie tam odbywa, ale jestem pewny, że jak wygooglujesz " how to humanize velocity in FL" to na pewno się coś znajdzie.

Jest jeszcze masa czynników, które pomagają w odbiorze takiej komputerowej muzyki, ale zacznij od pracy nad aranżacją i humanizacją wykonania. Pomyśl jak brzmiała by partia danego instrumentu, gdyby odgrywał ją człowiek a nie komputer. Oprócz różnic w głośności byłyby również różnice w tempie. Żywy instrumentalista nigdy nie trafi idealnie w tempo metronomu, każda nutka zawsze będzie minimalnie za szybko, bądź za późno.
Oczywiście gdybyś tworzył muzykę elektroniczną nie byłoby problemu, ale jeśli używasz brzmień akustycznych instrumentów to trzeba pamiętać, że to ludzie na nich grają, nie komputery :)

Offline BlackSaint

  • Użytkownik

# Sierpień 11, 2014, 00:29:47
Dzięki za ocenę i porady smiler, na pewno się ich posłucham.
Mam swój keyboard, popracuję nad humanizacją :D