Autor Wątek: IsoStrategy  (Przeczytany 12884 razy)

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

  • +7
# Lipiec 09, 2014, 14:00:18
IsoStrategy:
Izometryczna strategia z obsługą multiplayer pisana w C++ i SFML.

Wiadomo, że rozgrywka będzie się toczyć we wczesnym średniowieczu, gdzie panować będzie jeszcze masa niewielkich plemion dążących do podboju okolicznych ziem. Ty zostajesz przywódcą jednej z nich i tylko od ciebie zależy, jak pokierujesz losami swoich ludzi.

Przewiduję dynamiczną rozgrywkę i ładne efekty graficzne. Budynki będą się stale rozbudowywały, animowane elementy zniszczą wszelką statyczność, a krzątający się mieszkańcy dodadzą grze życie. Oprócz tego wrogiem nie będzie komputerowy "mózg", tylko inny gracz.

System:
Jako, że jest to gra multiplayer, potrzebny jest serwer i klient. Zrezygnowałem z jednej wielkiej jednostki zarządzania, gdzie wszyscy gnietliby się w jednej grze. Postanowiłem, że serwer będzie dostępny dla każdego, kto będzie chciał hostować, a rozgrywka ograniczy się do 2-5 graczy.

Najpierw host będzie musiał skonfigurować ustawienia serwera tak, aby odpowiadały jego widzimisie. Określa więc wielkość mapy, status dostępu, warunki wygranej itp. Po przerwaniu gry przed wygraniem jednej ze stron, serwer zapisuje wszelkie dane, aby host mógł jednym kliknięciem wczytać ostatnią grę.


Zrobione:
  • Komunikacja Server<->Client, obsługa wielu graczy itp.
  • Mapa Izometryczna z animowanymi kaflami i operacje na niej. Generowanie i wczytywanie z pliku.
  • Elementy GUI - window, button, editbox, chat
  • Zalążki budowania.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 09, 2014, 22:39:27
Oby było podobne do PoxNora ;)

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 14, 2014, 19:45:04
UPDATE:

Przemyślałem wiele aspektów gry i odrzuciłem bądź wprowadziłem nowe rozwiązania i pomysły.
Oprócz tego zaprogramowałem kilka rzeczy.

- Chat już działa bardzo dobrze, możliwość komunikacji z innymi graczami.
- Prawidłowe wykrywanie myszki przy transformacjach mapy (obracanie, skalowanie, przesuwanie).
- Możliwość wpisywania w konsoli odpowiednich komend - zmiana opcji itp.
- Budowanie. Budynki jeszcze nie funkcjonują, ale to tylko kwestia czasu.
- Poprawki i ulepszony wygląd kodu.


Mam zamiar dodać do gry poziomy wysokości terenu. Jednak cały czas myślę nad najlepszym rozwiązaniem.

_____________

Jak widać, niewielka to aktualizacja. Skupiałem się bardziej na rozplanowaniu odpowiednich rzeczy, ale możecie być pewni, że w następnym apdejcie będzie już coś ciekawszego.

« Ostatnia zmiana: Lipiec 14, 2014, 19:59:52 wysłana przez Rughailon »

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2014, 14:05:46
Przekopałem kod serwera, ulepszyłem jego działanie, dodałem parę nowinek technicznych i przygotowałem go do używania przez losowych hostów. Była to wielka i wymagająca długodystansowego myślenia robota, która zajęła mi bardzo dużo czasu. Jednak udało mi się i jestem z siebie dumny. (wat)
 
Do klienta też się dobrałem i jest już kompatybilny z serwerem, dodałem do niego menu, który będę musiał jeszcze dopieścić i wprowadziłem parę zabezpieczeń(np. po rozpoczęciu rozgrywki przez serwer, dołączać mogą tylko zarejestrowani, a reszta dostanie odpowiedni komunikat.)

W rozgrywce nie zmieniło się za wiele. Ulepszyłem generator mapy i poprawiłem kafelki. Dopóki nie skończę technicznej strony, niewiele się tu zmieni.
 
Chciałem jeszcze podziękować dwóm użytkowników forum craftsite.pl. : >
Patryk4465(Segathi) - za zrobienie melodii do gierki.
Troopek - za zrobienie tła do menu głównego.
 
W skrócie do zamkniętych testów gierki zostało mi uzupełnić małe ubytki w serwerze(zapisywanie zarejestrowanych użytkowników, zabezpieczenia przed zalogowaniem się dwóch klientów na jedno konto), poziomy wysokości terenu i najważniejsze. Wprowadzić funkcjonalność dla budynków.

http://scr.hu/2w1p/yjyh2
http://scr.hu/2w1p/gv23g
http://scr.hu/2w1p/6zini
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2014, 18:37:30 wysłana przez Rughailon »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 21, 2014, 20:08:00
Po screenach to nurtuje mnie jedno pytanie: dlaczego kwadraty trawy fruwają?

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2014, 20:42:58
Zostawiłem tak na razie, bo mi się jakoś podobają te przerwy. Potem dorysuję, bo to jest akurat najmniejszy problem. :]

Offline 4four

  • Użytkownik

# Lipiec 22, 2014, 11:13:11
W profilu masz wiek - 15 lat, masz tyle i taką grę już robisz ? ;o

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Lipiec 22, 2014, 15:14:02
Ta. Jakoś tak wyszło. : >

Offline 4four

  • Użytkownik

# Lipiec 22, 2014, 16:16:17
Nieźle, to od strasznie młodych lat się tym zajmujesz :) Ja starszy a dopiero początkujący, jakoś cię będę gonił ;d

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +4
# Lipiec 25, 2014, 11:49:59
W profilu masz wiek - 15 lat, masz tyle i taką grę już robisz ? ;o
I co w tym dziwnego? :) Też się takie rzeczy swego czasu robiło, a zaczynałem jak miałem jakieś 10. Tym bardziej że teraz początkujący mogą pisać "Sprite->Draw()" zamiast "POKE 53269,1". ;)

Offline 4four

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 12:16:35
 No czasy się zmieniają chyba, kiedyś w tym wieku siedziało się na boisku a nie przy pc :D
Nie no ogólnie to się nie znam ale dobra gra jak na tak młody wiek, wydaje mi się :)
Ale jestem też ciekaw czy będę umiał coś podobnego po tutorialu Xiona, jak myślisz ?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 12:21:09
Ale jestem też ciekaw czy będę umiał coś podobnego po tutorialu Xiona, jak myślisz ?
Myślę że nie, ale nie poddawaj się :).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 25, 2014, 12:31:51
No czasy się zmieniają chyba, kiedyś w tym wieku siedziało się na boisku a nie przy pc :D
Biorąc pod uwagę mój obecny wiek, to okres w którym miałem 10 lat można z pewnością też zaliczyć do dość odległego "kiedyś". ;)

Offline 4four

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 14:45:41
@koirat
Cytuj
Myślę że nie, ale nie poddawaj się :).
What that mean ?!?! ;D
@Krzysiek K. - nie kwestionuje ;d Ale kurde tak patrząc na projekty tak młodych autorów aż bierze mnie zazdrość ;p i żal, że nie zacząłem wcześniej się z tym bawić ale myślę, że dam radę jeszcze to ogarnąć :)

Offline RhAnjiE

  • Użytkownik

# Lipiec 25, 2014, 15:17:31
@4four
Jedno nie wyklucza drugiego. Wychodzę na dwór, najbardziej lubię biegać i grać w piłkę nożną. Mam tak jakieś osiągnięcia. A z programowania też mi jakoś idzie, więc? : >
Ale żebym miał czas na to wszystko, to jednak zrezygnowałem z popularnego grania w gry. Nawet miałem pomoc, bo mój komputer nie uciąga już nowych produkcji. :P

Wydaję mi się, że po tutorialu Xiona nauczysz się dobrze c++, ale to nie doprowadzi cię do swojej gry. Potem musisz znaleźć jakąś bibliotekę graficzną, przeczytać jeszcze dokumentację i dopiero łącząc te dwa zagadnienia uda ci się zrobić swoją pierwszą gierkę.

UPDATE:
Wczoraj przetestowałem gierkę z dwoma osobami mieszkającymi w różnych częściach Polski. Testy wypadły pomyślnie, chociaż wersja była pośpiesznie zrobiona i znalazło się parę błędów.

Dodano:
  • Tworzenie rozgrywki, która generuje swój folder i odpowiednie pliki z mapą, listą zarejestrowanych itp.
  • Rejestracja i logowanie - wpisywanie do bazy danych, zabezpieczenia.
  • Wstępne testy w budowaniu wielkich budynków.
  • Liczne poprawki i modyfikacje.

http://scr.hu/2w1p/nj7sx
http://scr.hu/2w1p/ha2xy
http://scr.hu/2w1p/7fvhw

« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2014, 15:33:03 wysłana przez Rughailon »